۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۱۴۱۷۵
مشاور فیلمنامه «بدون قرار قبلی» عنوان کرد؛

بدون قرار قبلی بهروز شعیبی فیلمی برای ابدیت

بدون قرار قبلی بهروز شعیبی فیلمی برای ابدیت
اسدی زاده خواستار حمایت جامعه مذهبی از سازندگان فیلم مضامین مذهبی شد و فیلم بدون قرار قبلی بهروز شعیبی را تا قیامت همراه او دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین اسدی زاده مشاور فیلمنامه «بدون قرار قبلی» در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» که با حضور کارشناسان دینی سینما و تلویزیون، عصر روز دوشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به نگاه خلاقانه کارگردان به امام رضا(ع) گفت: یکی از سختی های کار حساسیت نمایش بحث از امام رضا(ع) در فیلم است، مقام راضیةً مرضیه و رضایت در فیلم به تصویر کشیده شده است که حضرت آیت الله جوادی بیان داشتند امام رضا(ع) چون انسان ها را به مقام رضایت می رساند به او لقب رضا داده شده است و شعیبی این را به خوبی به تصویر کشیده است.

مشاور فیلمنامه بدون قرار قبلی با تاکید بر اطمینان و آرامش خاطر کاراکتر یاسمین -خانم دکتر- پس از تشرف به حرم امام رضا (ع) عنوان کرد: اگر چه در فیلم شفا به پدر مریض داده نشد اما حالت نارضایتی از بین رفت و همه تلاش بهروز شعیبی این بود که همه کاراکترها در طیف این رضایت قرار گیرند و هیچ تماشگری ندیدم که این تحول را باور نکند.

تعداد بازدید : 1

اسدی زاده افزود: منتقد یعنی کسی که عیار را می سنجد و انسانی که در جلوت مدافع و در خلوت ناصح مشفقانه باشد؛ همه جا حتی لحظه های دراماتیک فیلم به دنبال هویدا کردن و خلق مقام رضایت است.

وی با بیان اینکه دیگرانی نیز در موضوع مشهد و امام رضا (ع) در سینما و تلویزیون ایران کار کرده اند، ابراز کرد: سازندگان فیلم هایی با مضامین اهل بیتی نه تنها توسط مدیران سینما تشویق نشده اند بلکه معمولاً رانده شده اند.

مشاوره فیلمنامه بدون قرار قبلی با تاکید بر اینکه برخی از فیلم ها تاریخ مصرف ندارد، اظهار کرد: یک فیلمساز باهوش فیلمی می سازد که مخاطب ببیند و یک فیلمساز باهوش‌تر فیلمی می سازد که مخاطبانی در تاریخ ببینند و کسی که فیلمی برای اهل بیت می سازد در واقع فیلمی برای ابدیت می سازد و بدون قرار قبلی بهروز شعیبی تا قیامت همراه او است.

وی ادامه داد: مهدی فخیم زاده فیلم های زیادی ساخته و بازی کرده است اما حرکت زیرکانه اش سریال ولایت عشق امام رضا (ع) است، از هنرمندان و عوامل سینمایی تقاضا دارم که زیرک و کیّس باشند که بهروز شعیبی در این فیلم خداوند چنین توفیقی به او داده است.

اسدی زاده وضعیت سینما و تلویزیون را قابل قبول ندانست و ابراز کرد: مردم برای فیلم سینمایی امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) به سینما می آیند لذا منتقدان که از اهالی سینما هم هستند سازندگان فیلم های مذهبی را با نقدهای غیرمشفقانه بایکوت نکنند.

کارشناس دینی سینما و تلویزیون با انتقاد از برخی همکاران سینمایی خاطرنشان کرد: اهالی سینمای بفروش و سینمای فارسی در مقابل اثر بی بدیل بهروز شعیبی یا سکوت می کنند و یا به او برچسپ حکومتی می دهند و این سکوت یا برچسپ نتیجه ای جر شکست برای فیلم به دنبال ندارد.

وی با اشاره به لزوم حمایت متولیان مذهبی از فیلم و سریال هایی با مضامین مذهبی خاطرنشان کرد: اگر دلمان می خواهد سینما از اهل بیت (ع) بگوید و فرهنگ دینی را با ابزار روز به دنیا منتقل کند، پس متولیان مذهبی از بهروز شعیبی ها حمایت کنند تا با جرأت و دقت بیشتر پا در این عرصه حساس بگذارند.

اسدی زاده در پایان اظهار داشت: تعریف از یک فیلم با مضمون دینی در خفا و نرساندن آن به مردم خیانت به گفتمان دین و فرهنگی خودمان است.

ارسال نظرات