۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۱۴۱۹۵
سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد؛

آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی

آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی
ستایشی در رابطه با پرونده دو جاسوس فرانسوی گفت: این دو نفر تفهیم اتهام شدند و اتهامشان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست خبری مسعود ستایشی، امروز با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یکی از موفقیت‌های قوه قضاییه در دوره جدید دریافت نقد از منتقدان بوده است. در مرداد ماه کمیته منتخبی نقدهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نقد برتر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ۵۵۰ مقاله ارسال شده که ۳۲ درصد با موضوع رسیدگی به تظلمات، تعدیات، رسیدگی به شکایات و حل و فصل دعاوی است. ۲۳ درصد در رابطه با موضوع نظارت بر حسن اجرای قوانین است. ۱۹ درصد در در رابطه با احیای حقوق عامه ،گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، ۱۸ درصد با موضوع پیشگیری از وقوع جرم و ۳ درصد هم نسبت به مسائل مدیریتی قوه قضایه بوده است.

سخنان ستایشی درباره سابقه دو نفر از متهمان سرقت از صندوق امانات بانک ملی

دو نفر از متهمان سرقت از صندوق امانات بانک ملی سال گذشته از بانکی در قائمشهر دزدی کردند و پس از آن شناسایی و دستگیر شدند. بر اساس رسیدگی‌های مقدماتی برای این افراد قرار تامین صادر می‌شود، قرار بازداشت موقت صادر می‌شود و با تبدیل قرار وثیقه تودیع و متهمان آزاد می‌شوند. در مرحله رسیدگی کیفرخواست پرونده در آن موضوع صادر شده و متهمین به حبس محکوم می‌شوند و احکام قطعی بوده است، افراد برای تحمل کیفر نیامده‌اند و با احضار وثیقه گذار وثیقه ضبط شده است. این دو فرد متواری شده بودند. رئیس قوه قضاییه گفته‌اند دادستان انتظامی قضات موضوع را بررسی کنند و در صورتی که کوتاه صورت گرفته بود اعلام کنند. اینکه افراد چرا ممنوع الخروج نبوده‌اند هم بر اساس قانون و به تشخیص قاضی است.

آخرین وضعیت پرونده دو جاسوس فرانسوی

ستایشی در رابطه با پرونده دو جاسوس فرانسوی گفت: رسیدگی در مرحله دادسرا است و این موضوع واجد محرمانگی است. این دو نفر تفهیم اتهام شدند و اتهامشان اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور بوده است و در حال حاضر تحت قرار بازداشت موقت هستند. مرتبطین آنها که از داخل ارتباط داشتند و مورد بررسی و تحقیق قرار دارند.

تغییر کاربری در بهبهان و اقدامات قضایی انجام گرفته است

در حوزه قضایی بهبهان ۲۶ هزار متر مربع از بستر نهر آب طبیعی با نخاله ساختمانی مسدود شده و تغییر کاربری به مسکونی صورت گرفته است. زمین‌ها به فروش رسیده است. ۵ نفر شناسایی و قرار تامین قانونی برای آنها صادر شده است. تا پایان سال ۱۴۰۰ فرآیند تفهیم اتهام انجام شده است. یکی از افراد بازداشت شده کارمند اداره ثبت، یک نفر بازنشسته اداره ثبت و فرد دیگر عضو هیات مدیره یک تعاونی مسکن بوده است.

ادامه اعمال محدودیت‌های سوئد برای «حمید نوری»

ستایشی گفت: تماس‌های حمید نوری با خانواده‌اش نسبت به قبل محدودتر شده است. خانواده نوری اخیرا به سوئد سفر کرده‌اند اما باز هم به آن‌ها اجازه ملاقات نمی‌دهند. حتی وکلایی که او آن‌جا دارد ارتباط حداقلی با نوری دارند. اعمال محدودیت‌ها علیه حمید نوری ذیل سازمان زندان‌های سوئد انجام می‌شود و این سازمان باید به تکالیف خود عمل کند.

حکم میرکاظمی قطعی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی افرادی که در پرونده میرکاظمی اتهام معاونت در جرم داشته‌اند نسبت به حکم اعتراض کردند که نسبت به پرونده نقص گرفته شده و پرونده برای رفع نقص رفته است اما حکم میرکاظمی قطعی است و به اطلاع عموم هم رسیده است.

ارسال نظرات