۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۱۴۲۹۷
در دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی؛

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام محمدباقر برگزار شد

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام محمدباقر برگزار شد
مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) در دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت پنجمین امام و پیشوای شیعیان حضرت امام محمدباقر(ع) امروز مراسم عزاداری و سوگواری با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و عموم عاشقان و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در این مراسم در سخنانی به تبیین سیره امام باقر(ع) پرداخت و ضمن قرائت آیه 122 سوره مباره توبه گفت: سوره توبه، سوره ویژه ای است و حضرت امیرالمومنین(ع) از سوی خدای متعال و توسط رسول اکرم(ص) مامور می شود تا این آیات را در مسجدالحرام قرائت کنند.

وی افزود:  طبق آیه نفر قرآن کریم عده ای از مسلمانان و مومنین را مامور کرده است تا به سراغ تفقه در دین بروند و به جهاد فرهنگی، جهاد تبیین و آگاهی بخشی به مردم بروند.

سخنران این مراسم گفت: امام باقر(ع) 500شاگرد تربیت کردند و به آنان تفسیر، فقه، کلام و سایر علوم اسلامی آموزش دادند و برای هیچ امامی قبل از آن حضرت چنین فرصتی فراهم نبود تا به نقل و نشر معارف دینی بپردازند.

خاطرنشان می شود؛ در این مراسم نورانی مداحان اهل بیت(ع) در فضای آکنده از غم و اندوه به مراثی و مصیبت های حضرات امام باقر و اجداد طاهرینش علیهم السلام پرداختند.

ارسال نظرات