۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۷۱۴۵۲۲

آیا موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سومالی در حال بررسی است؟

آیا موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سومالی در حال بررسی است؟
رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب مدعی شدند که سومالی قصد دارد تا موضوع عادی سازی روابط با این رژیم را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد، سخنگوی «حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی تأکید کرده که دولت موگادیشو با اعضای پارلمان و دیگر طرف‌ها مساله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، حسن شیخ محمود پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور سومالی در جریان سفر به امارات در اواخر ماه می (اردیبهشت) گذشته با مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کرده است، موضوعی که دفتر ریاست جمهوری سومالی آن را رد کرد.

پیش تر روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی نوشته بود که حسن شیخ محمود در اولین دوره ریاست جمهوری خود در ژوئن ۲۰۱۶ با همراهی مقام‌های بلندپایه این کشور سفر مخفیانه‌ای به تل آویو داشته و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرده است.

این در حالی است که پیش تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که در اریتره دیگر کشور آفریقایی پس از آنکه مقام‌های محلی در پایتخت این کشور به مدت دو سال مانع از ورود سفیر رژیم صهیونیستی شدند، یائیر لاپید طرح تعطیلی سفارت این رژیم در اسمره را امضا کرده است.

مقام‌های محلی پایتخت اریتره از سال ۲۰۲۰ برغم موافقت این کشور با تعیین سفیر جدید رژیم صهونیستی، از ورود و آغاز به کار وی در اسمره جلوگیری کردند.

ارسال نظرات