۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۱۴۵۳۳

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در شهر الخلیل

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در شهر الخلیل
منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری حمله و شماری را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، صهیونیست‌های شهرک «کریات أربع» به محله «جابر» واقع در شرق شهر الخلیل یورش بردند و با سردادن شعار و پرتاب سنگ به فلسطینیان حمله کردند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان اشغالگر به محله جابر حمله و به خودروهای فلسطینیان در این محله آسیب وارد کردند.

این گزارش می‌افزاید، نظامیان صهیونیست نیز با پرتاب بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به شماری از فلسطینیان آسیب رساندند.

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در جنوب کرانه باختری

این حمله در حالی صورت گرفته که ده‌ها هزار فلسطینی روز شنبه با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی نماز عید قربان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز به نقل از «تیسیر أبو سنینة» شهردار الخلیل اعلام کرد: برگزاری نماز عید قربان در حرم ابراهیمی با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بزرگترین سیلی به برنامه‌های اشغالگران برای یهودی سازی محوطه مسجد ابراهیمی و تغییر ویژگی‌های آن می‌باشد.

پیش تر تارنمای صهیونیستی «واللا» با انتشار گزارش «سالی ریچف» فعال یهودی حقوق بشری فاش کرد که شهرک نشینان صهیونیست به عملیات تروریستی علیه فلسطینیان شدت بخشیده‌اند، به طوری که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۰۰ حمله علیه فلسطینی‌ها انجام داده‌اند و این در حالی است که مصون از مجازات هستند.

افزایش حملات تروریستی شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینی‌های کرانه باختری در ۶ ماهه سال ۲۰۲۲ در حالی است که سال گذشته مجموع حملات آنها ۶۵۰ حمله بوده است.

بر اساس این گزارش، فرماندهان ارتش اشغالگر و سران شهرک نشینان به خشونت علیه فلسطینی‌ها دامن می‌زنند و نظامیان صهیونیست در صورت تلاش فلسطینیان برای دفاع از خود در برابر حملات شهرک نشینان، به سوی فلسطینی‌ها شلیک می‌کنند.

مناطق مختلف کرانه باختری صحنه راهپیمایی‌های هفتگی در مخالفت با شهرک سازی یهودیان است، نظامیان صهیونیستی ضمن پراکنده کردن راهپیمایان آنها را تا داخل شهرها و روستاهایشان تعقیب می‌کنند.

بر اساس آمار برخی نهادهای فعال در حوزه صلح، حدود ۶۶۶ هزار شهرک نشین، ۱۴۵ شهرک و ۱۴۰ سکونتگاه پراکنده (بدون مجوز رسمی ساخت) در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی وجود دارند.

ارسال نظرات