۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۱۴۵۵۰
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «همسرداری» به چاپ چهلم رسید

کتاب «همسرداری» به چاپ چهلم رسید
چاپ چهلم کتاب «همسرداری» اثر مرحوم آیت الله ابراهیم امینی در ۳۰۳ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چاپ چهلم کتاب «همسرداری» اثر مرحوم آیت الله ابراهیم امینی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 303 صفحه روانه بازار نشر شد.

خانواده در پرتو شناخت صحیح و واقع بینانه همسران از وظایف زناشویی و طرز تفکر و خواسته های یکدیگر، پویا و سالم و با صفا می شود و بدین سان بستر مناسب برای تربیت فرزندانی صالح فراهم می شود.

نویسنده در این اثر با عنایت به ضرورت اجتماعی، مشکلات و مسائل زناشویی را با استفاده از آیات و روایات و رفتارهای اجتماعی افراد بررسی و راهکارهای لازم برای سلامت خانواده را ارائه کرده است.

نگارنده با توجه به این نیاز اجتماعی و احساس ضرورت آن، کتاب حاضر را نگاشته است. در این کتاب، مشکلات و مسائل زناشویی بررسی شده و با استفاده از آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و نیز با استفاده از آمار عمومی و تجربه های شخصی، تذکرات و راهنمایی های لازمی ارائه گردیده است.

ساختار اثر

در ابتدای این اثر، اهداف ازدواج بیان شده و نخستین وظیفه زن و شوهر تبیین شده است. در ادامه نیز وظیفه مرد در تکامل همسر تشریح و در خصوص نیاز زن و شوهر به محبت یکدیگر پرداخته شده است.

نویسنده در ادامه بر ضرورت احترام متقابل زن و شوهر و خوش اخلاقی زوجین تأکید کرده و به اهمیت سپاسگزاری از همسر و چشم پوشی از غیر همسر می پردازد.

در این اثر، به پرهیز از شنیدن سخنان بدگویان و بدخواهان اشاره شده و در ادامه به آرایش برای شوهر و آراستن برای همسر و همچنین پرستاری زوجین از همدیگر پرداخته شده است.

از دیگر مباحث این اثر می توان به منزل مرتب، خانه داری، امین خانه، اقتصاد در خانواده، تهیه غذا، کمک مرد در کارهای خانه، حجاب اسلامی، بارداری و زایمان، کمک شوهر در بچه داری، تغذیه و بهداشت کودک، اختلاف در بچه دار شدن، خودخواهی بزرگترین عامل اختلاف، و طلاق اشاره کرد.

برشی از اثر

* آرایش برای شوهر و آراستن برای همسر (زن)

آقای محترم! هم چنان که تو نمی پسندی که همسرت یک زن کثیف و ژولیده ای باشد و از همسرت انتظار داری که در منزل به سر و وضع خودش برسد و تمیز و زیبا باشد، مطمئن باش او نیز همین انتظار را از تو دارد. او نیز از شوهر ژولیده و بدقیافه بدش می آید، دوست دارد همیشه شوهرش را زیبا و مرتب ببیند. اگر تو در داخل منزل به وضع خودت نرسی، چشم همسرت در خارج از منزل به مردان شیک پوش و خوش قیافه می افتد و خیال می کند که آنان از آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند.

پیامبر اسلام (ص) فرمود: بر مرد واجب است که غذا و لباس همسرش را تأمین کند و با صورت و قیافه بد بر او ظاهر نشود. اگر چنین کرد حقش را ادا کرده است. باید شما خودتان را برای همسرتان مرتب و آماده گردانید، چنان که دوست دارید آنان خودشان را برای شما مهیا سازند.

خانم گرامی! به دست آوردن دل شوهر، آن هم برای همیشه، کار ساده ای نیست. پیش خود نگو: او که مرا دوست دارد، پس چه نیازی است که به سر و وضعم برسم و برایش دل ربایی کنم، بلکه باید عشق او را همواره تقویت نمایی. بدان که شوهرت دوست می دارد که تو همیشه تمیز، مرتب و زیبا باشی. اگر بر طبق خواسته های باطنی او رفتار نکنی و در منزل به خودت نرسی، ممکن است در خارجِ منزل، چشمش به زنان تمیز و آرایش کرده بیفتد و از تو دل سرد شده و از راه منحرف شود. وقتی خانم های تمیز و مرتب را دید و آنها را با سر و وضع کثیف و نامرتب تو مقایسه کرد، خیال می کند فرشتگانی هستند که از آسمان نازل شده اند! تو هم در خانه برایش آرایش کن و لباس خوب بپوش و دلبری و طنّازی کن تا بفهمد که تو از آنها کمتر نیستی، بلکه بهتر و زیباتر هستی، در آن صورت می تواند به دوام عشق او امیدوار باشی و برای همیشه دلش را مسخّر گردانی.

حضرت امام باقر(ع) فرمود: بر زن لازم است خودش را خوشبو کند، بهترین لباس هایش را بپوشد، به بهترین وجه زینت کند و با چنین وضعی صبح و شب با شوهرش ملاقات کند.

علاقه مندان بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید اینترنتی این اثر، می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

کتاب «همسرداری» به چاپ چهلم رسید

ارسال نظرات