۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۱۴۵۷۳

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سؤالات مردمی درباره طرح جوانی جمعیت

راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به سؤالات مردمی درباره طرح جوانی جمعیت
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اعلام کرد: خط ۶ سامانه ۱۹۰ را به سؤالات، پیشنهادات و شکایت مردم به طرح جوانی جمعیت اختصاص دادیم.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، علیرضا رحیم نیا با اشاره به راه‌اندازی خط پاسخگویی درباره جوانی جمعیت در سامانه 190 اظهار کرد: سامانه 190 دارای 6 لاین بود که ما سه خط دیگر به این سامانه اضافه کردیم و اکنون دارای 9 خط است.

وی افزود: خط 6 را به دلیل تکالیفی که به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی محول شده، به سؤالات، پیشنهادات و شکایت مردم به طرح جوانی جمعیت اختصاص دادیم.

رحیم‌نیا تاکید کرد: مردم از طریق خط 6 سامانه 190 می‌توانند اگر در مراحل طرح افزایش جمعیت سوالاتی درباره نازایی دارند و یا شاهد هزینه‌های زیاد آزمایشگاه و دارو و یا رفتار نادرست و یا عدم باورمندی پرسنل به طرح افزایش جمعیت بودند با ما در میان بگذارند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان تصریح کرد: اگر مردم عزیز به مراکز درمانی و بهداشتی منطقه خود مراجعه کرده و شاهد تبلیغ و ترویج سیاست‌های کاهش و کنترل جمعیت بودند نیز می‌توانند از طریق این سامانه به ما اعلام کنند. هرچند خوشبختانه طی بازدیدی که از تعدادی مراکز بهداشتی و درمانی داشتیم شاهد اجرای سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت درباره حمایت از خانواده و افزایش جمعیت بودیم.

رحیم نیا یادآور شد: به اقرار نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت در بحث جوانی جمعیت فعال‌ترین وزارتخانه است  و بر اساس  تکالیف قانونی که در امر جوانی جمعیت انجام می‌دهد سبب شده از وزارتخانه های دیگر، خیلی جلوتر باشد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات