۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۱۴۵۹۵
معرفی کتاب؛

سادات بنی الزهرا و حوزه علمیه امام صادق فیروزکوه

سادات بنی الزهرا و حوزه علمیه امام صادق فیروزکوه
کتاب سادات بنی الزهرا و حوزه علمیه امام صادق فیروزکوه به قلم سید محمد دریاباری در ۱۹۰ صفحه توسط انتشارات حوزه علمیه امام صادق به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سعادت هر منطقه ای بستگی به یک معنویت الهی دارد در سال 1385 شمسی معنویت در منطقه دو بلوک فیروزکوه، داشتن حوزه علمیه بود چرا که تهاجم فرهنگی و داشتن آب و هوای کوهستانی و منازل طبیعی مزید برعلت شده بود.

وجود یک مرکز علمی و دینی در این منطقه ضروری می نمود تا بتواند به اندازه وسع خود جلوی این انحرافات را بگیرد و اولویت این حوزه علمیه در منطقه سادات نشین فیروزکوه انتخاب شد که همه این قریه از سادات بنی الزهرا علیها السلام هستند که به نام  دارالسیاده و شتان زمینی در سال 1270 به دست خیرالواقفین مرحوم سید نعمت الله موسوی دریاباری وقف شده بود که با اذن شرعی از نماینده ولی فقیه آن مکان اوقافی به حوزه علمیه امام صادق (ع) تبدیل شد.

کتاب سادات بنی الزهرا و حوزه علمیه امام صادق فیروزکوه به قلم سید محمد دریاباری در 190 صفحه توسط انتشارات حوزه علمیه امام صادق به چاپ رسیده است.

این کتاب شامل سخنرانی آیات جوادی آملی، مومن، محفوظی، نظری خادم الشریعه، حائری شیرازی و برخی از علماء مازندران، تاریخچه فیروزکوه، دارالسیاده وشتان، شجرنامه سادات، فضیلت علم و عالم، دوستی اهل بیت و تاسیس حوزه در دارالسیاده وشتان است.

در بخشی از کتاب می خوانیم

امام یک انسان عادی نبود، انسان صاحب نفس بود، مثل پیراهن یوسف بود؛ امت منتظر با آمدن امام رحمت الله بصیر شدند، من به پدر شهدا می گویم فرزندان شما اول بصیر شدند بعد شهید شدند، امام را دید و بصیر شدند، لباس یوسف روی چشم یعقوب شدند، یعنی این افق در زمان ظهور برای اهلش روشن است و این روشنی روز به روز بیشتر خواهد شد.

ارسال نظرات