۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۱۴۶۴۳

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی برگزار شد

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی برگزار شد
آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی با حضور آیت الله اعرافی و حجج اسلام والمسلمین مقیمی حاجی و فاضل در قم برگزار شد.

به گزارش به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی صبح امروز در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجج اسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه و مجتبی فاضل مدیر حوزه علمیه خواهران و حجت الاسلام محمد صالح مازنی دبیر سیزدهمین جشنواره علامه حلی حضور داشته و به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام محمد صالح مازنی دبیر سیزدهمین جشنواره علامه حلی در ابتدای جشنواره با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ مدرسه علمیه اعم از برادران و خواهران از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: جشنواره علامه حلی با هدف تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه علمی و تقویت بنیان پژوهش طلاب علوم دینی برگزار می‌شود تا بتواند در موضوعات مختلف پژوهشگران مختلفی را تربیت کند.

وی در ادامه ابراز کرد: این جشنواره علامه از سال ۱۳۸۶آغاز به کار کرده است و دوره سیزدهم آن امروز با حضور شخصیت های برجسته علمی و حوزوی کشور به کار خود پایان می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی در این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به منظور تجلیل از محققان جوان حوزوی برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت لوح تقدیر جشنواره و جوایز دیگر، برای استفاده از تسهیلات پژوهشگران به معاونت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

وی افزود: این جشنواره در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که فراخوان جشنواره سیزدهم به پایان رسیده است و پس از فراخوان، بررسی اولیه و ارزیابی اجمالی آثار شروع می‌شود و آثار واجد شرایط برای ارزیابی تفصیلی به ارزیابان ارائه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه علمیه خواهران به عنوان سخنران بعدی جشنواره بیان داشت: حوزه باید فکری برای پژوهش هایی که نظام نیازمند آن است داشته باشد و بخشی از مطالبات رهبری و مطالبات نظام باید در پژوهش های خواهران و برادران طلبه دیده شده و نسبت به آن اهتمام صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: حق مسلم حوزه های علمیه پاسخگویی به مطالبات و نیازهای نظام اسلامی است و برگزارکنندگان جشنواره علامه حلی نیز جا دارد بخشی از مقالات و آثار را در مسیر حل مسائل نظام راهبری کنند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این جشنواره اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش های بزرگان ما گاهی به سطحی می رسد که مکتب جدید تفسیری، کلامی، فقهی و فلسفی پایه گذاری می کند همچون مکتب ملاصدرا که بعد از 400 سال هنوز زنده و قابل ارائه به دنیاست.

مدیر حوزه های علمیه افزود: حجم تولید بالا توسط یک نفر و تولید مکاتبی که سرنوشت علم را تغییر می دهد از سوی دیگر و فرزند زمانه بودن از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات