۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۶۶۵
سرپرست حوزه علمیه خواهران تاکید کرد؛

لزوم تأمین بخشی از نیازهای پژوهشی نظام در جشنواره علامه حلی

لزوم تأمین بخشی از نیازهای پژوهشی نظام در جشنواره علامه حلی
حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: باید مطالبات رهبری و نیازهای نظام جمع آوری شده و به پژوهشگران حوزه های علمیه سپرده شود تا آثاری در این باره خلق کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل سرپرست حوزه علمیه خواهران در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اینکه در مسئله پژوهش باید در کنار چرایی، به مسئله چگونگی پژوهش نیز اهتمام شود، اظهار داشت: امروزه زمینه پژوهش بسیار وسیع است و حوزه های علمیه باید زمینه های پژوهش در حوزه های علمیه را فراهم کند و پژوهش هایی که نظام نیازمند آن است تامین شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر این باید بخشی از مطالبات رهبری و نظام جمع آوری شده و به پژوهشگران حوزه های علمیه اعم از خواهران و برادران طلبه سپرده شود تا آثاری در این باره خلق شود؛ چراکه این حقی است که نظام می تواند از حوزه های علمیه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به آیات 27 و 28 سوره فاطر خاطرنشان کرد: این آیات نشان دهنده این است که عرصه پژوهش در عالم هستی بسیار فراخ و گسترده است و رسالت طلاب و حوزه های علمیه در این عرصه دارای اهمیت اهمیت دیگری است.

مدیر حوزه علمیه خواهران در پایان اظهار داشت: حق مسلم حوزه های علمیه پاسخگویی به مطالبات و نیازهای نظام اسلامی است و برگزارکنندگان جشنواره علامه حلی نیز جا دارد بخشی از مقالات و آثار را در مسیر حل مسائل نظام راهبری کنند.

ارسال نظرات