۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۱۴۶۷۴
سلسله یادداشت‌های یک مبلّغ، از خاطرات سفر به برزیل(۱۰)؛

زنان مسیحیِ برزیل به احترام کلیسا با روسری وارد می‌شوند

زنان مسیحیِ برزیل به احترام کلیسا با روسری وارد می‌شوند
حجت الاسلام قادری مبلغ اعزامی به برزیل به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در ادامه ارائه خاطرات تبلیغی خود، یکی از مشاهدات عینی خود را به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قادری مبلغ اعزامی به برزیل خاطرات تبلیغی خود را هر از چندی منتشر می کند که در مرقومه اخیر به احترام زنان مسیحی به حریم کلیسا پرداخته و نوشته است:

نه فقط در دنیای بی‌حیای امروزِ غرب، بلکه در قرون گذشته نیز همواره پایبندیِ بانوان به حجاب و پوشش در فرهنگ‌های مختلف، آنان را از سقوط به پرتگاه‌های موجود بر سر راه، محافظت می‌نموده است.

حجاب نه فقط در ادیان توحیدی، بلکه در دیگر آئین‌های غیر الهی نیز سابقه‌ای درخشان دارد و در یک کلام باید گفت که حجاب صرفا یک حکم دینی نیست، بلکه یک ارزش انسانی است.

این موضوع را با چشمانِ خود در روزهای اقامت در کشور برزیل، بارها مشاهده کردم.

اگر چه که در فرهنگ عمومی مردم برزیل، نداشتن پوششی شبیه ما ایرانی‌ها، نه فقط برای مردان؛ بلکه برای بانوان هم مرسوم و متعارف نیست؛ اما خانم‌هایی بودند که احترام افرادی که ظاهر آنها وجاهت معنوی و مذهبی داشت، پوشش خود را افزایش می‌دادند و به تعبیر ما مسلمان‌ها، حجاب (پوشش) خود را رعایت می‌کردند.

این موضوع بارها برای بنده که با لباس روحانیت در محافل رسمی حضور پیدا می‌کردم، تکرار می‌شد.

از این موارد که بُگذریم، کلیساهایی که هنوز به مدیریت‌های غربی آلوده نشده‌اند و امیال شهوانی و مادیِ افرادی که از ارزش‌های انسانی دورند، در آن جایگاهی پیدا نکرده، همواره چون گذشتگان و نیاکان خود، حضور بانوان را با روسری، انتظار دارند.

چقدر جالب توجه بود حضور خانم‌هایی که روزهای یکشنبه برای شرکت در مراسمات معنوی، با روسری به کلیسا می‌آمدند و از آن جالب‌تر اینکه مقابل درب‌های ورودی بعضی از کلیساها، توزیع روسریِ سفید رنگ برای آنها انجام می‌شود.

نکته دیگرِ جالب توجه اینکه بعضی از کلیساهایی که مراجعه می‌کردم، درب‌های ورودی خانم‌ها و آقایان و جایگاه حضور آنان در سالن کلیسا، تفکیک شده بود، چیزی که از نظر مدافعانِ امروزیِ حقوق زن که با ظاهری طلبکارانه، نسبت به دستورات اسلامِ عزیز، هوچیگری‌های رسانه‌ای راه می‌اندازند، اصلا قابل دفاع نیست.

احمد قادری

ارسال نظرات