۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۸۲۱
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش:

نخستین کنگره ۵۶۵ شهید ارتش در قم برگزار می‌شود

نخستین کنگره ۵۶۵ شهید ارتش در قم برگزار می‌شود
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش از برگزاری نخستین کنگره ۵۶۵ شهید ارتش استان قم خبر داد و به تشریح برنامه های آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری کنگره ملی 565 شهید ارتش استان قم برگزار شد.

در این نشست سرتیپ عباس فلاح معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: منافع استکبار بعد از انقلاب اسلامی در ایران از دست رفت و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا انقلاب اسلامی را از کارآمدی بیاندازد تا مردم از انقلاب ناامید شوند اما با ایثارگری دوست داران انقلاب و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای همچنان ایستاده ایم و از ارزش های انقلاب دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: در راستای قدرشناسی از ایثارگران و شهدا برنامه هایی برای کنگره شهدای قم برگزار شده است و این اقدامات برای این است که یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود و انگیزه و افتخارات شهدا به جامعه منتقل شود.

سرتیپ فلاح با اشاره به ساخت مستند برای شهدای ارتش و نیروی زمینی گفت: برنامه هایی در سال های اخیر توسط روابط عمومی ارتش انجام شده اما با توجه به تعداد شهدا اقدامات ناکافی است ولی تلاش ها رو به افزایش است؛ با توجه به تعدد شهدای نیروی زمینی وقتی در دریای بیکران شهدای عزیز غوطه ور می شویم و هر چه قدر تلاش کنیم پیش روی چندانی انجام نداده ایم.

سرتیپ فلاح اظهار داشت: سرلشکر موسوی فرمانده ارتش شخصا مذاکراتی با کارگردانان و تولید کنندگان فیلم انجام دادند و با چندین مستندساز خبره صحبت شده تا در خصوص فرماندهان و شهدای ارتش و رشادت های ارتش جمهوری اسلامی تولیداتی صورت بگیرد.

در ادامه حجت الاسلام موسوی بی باک معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی زمین ارتش در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص معرفی رشادت های ارتش گفت: فیلم سینمایی شهید آبشناسان و شهید صیاد شیرازی در حال ساخت است که در سال جاری یا آینده اکران خواهند شد و همچنین مستندهایی تدارک دیده شده اند تا متناسب با ایامی که مقارن با عملیات های نیروی زمینی است پخش شوند.

وی افزود: کارهایی که در سالهای اخیر انجام شده نسبت به تعداد شهدا اصلا زیاد نیست زیرا 46هزار شهید فقط در نیروی زمینی جان فدایی کردند.

علی اکبر خوش گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: برنامه نهایی کنگره در آبان ماه برگزار خواهد شد که 5 برنامه تا آن روز تدارک دیده شده و همچنین 9 اجلاسیه داریم که یکی از آن ها مختص ارتش است که مجموعه فعالیت های ارتش ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: استان قم 565 شهید فقط از ارتش در دفاع مقدس تقدیم کرده و دلیل عمده اینکه یادواره و بزرگداشت درخوری برای این عزیزان انجام نشده، نبود فرماندهی و ستاد در استان است که استان قم نیروی مستقلی در جبهه نداشته و در حال حاضر نیز دارا نیست و اگر دفتر جذب ارتش در قم شکل بگیرد برنامه بهتری انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: 29 تیرماه در مدرسه امام خمینی میدان جهاد مراسم تکریم از خانواده و فرزندان شهدا در قم برگزار خواهد شد؛ در ستاد کنگره مؤسسات خصوصی مانند انتشارات جمکران عناوین زیادی کتاب را منتشر کرده اند که ماجراهای آن ها نیز جالب توجه است.

خوش گفتار مقدم ابراز داشت: ۶۰ فیلم و مستند در ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در دست تولید است که همه نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران را شامل می‌شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اظهار داشت: برنامه فاخر دیدار با خانواده شهدای ارتش قم تا آبان ماه که برنامه اصلی کنگره است تدارک دیده شده و انجام خواهد گرفت. سناریوهای مختلفی برای مستند و کتاب برای معرفی شهدا در حال تدارک است.

وی با اشاره به لزوم ساخت فیلم سینمایی و مستند گفت: این اطمینان وجود دارد که اگر یک فیلمنامه قوی وجود داشته باشد ارتش در حد توان تجهیزات لازم و امکانات را فراهم می کند تا ساخت این فیلم به خوبی انجام شود.

در ادامه نشست خبری سرهنگ محسن صادق نیا مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: پرسیدن از نقش ارتش در دفاع مقدس مانند سؤال از نقش دکتر جراح پس از عمل است زیرا همه نیروهای مختلف و ستادها به کمک ارتش در جنگ آمدند و حماسه ها آفریدند.

وی افزود: در سال های اخیر در سطح کشور 24 دفتر حفظ آثار در ارتش تشکیل شده و تلاش صدبرابری نسبت به قبل در سطح کشور برای معرفی ارزش های دفاع مقدس در ارتش صورت گرفته است.

حجت الاسلام لقمان پور رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: در قم اولین مجوز دانشگاه دفاع مقدس را گرفتیم و رشته جامعه شناسی دفاع مقدس نیز عرضه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سناریوهایی در نیروی زمینه در خصوص یادواره در دست اقدام است؛ اگر یک میلیون سند در خصوص ارتش و رشادت ها وجود دارد باید مرکز اسناد داشته باشد تا مستندسازان و محققان بتانند از این اسناد استفاده کنند؛ جشنواره ملی فیلم کوتاه را در ارتش انجام دادیم و کارهای خوبی تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات