۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۱۴۸۳۳
شماره جدید نشریه خردورزی:

ویژه‌نامه سالگرد مرحوم فرج نژاد منتشر شد

ویژه‌نامه سالگرد مرحوم فرج نژاد منتشر شد
ویژه نامه سالگرد استاد محمدحسین فرج نژاد در مجله تخصصی خردورزی با عنوان برمدار زمین در مسیر آسمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ویژه نامه سالگرد استاد محمدحسین فرج نژاد در مجله تخصصی خردورزی با عنوان برمدار زمین در مسیر آسمان منتشر شد.

شماره حاضر نشریه که روایت‌هایی از زندگی و زمانه استاد مرحوم محمدحسین فرج نژاد است با مصاحبه‌هایی از: ابوالقاسم علیدوست، محمدرضا علم الهدی، عبدالحسین خسروپناه، احمد رهدار، حسن عباسیف محمود حکمت نیا، رفیع الدین اسماعیلی، قاسم روانبخش، حسین شرف الدین، محمدعلی لیالی، احمدحسین شریفی، یعقوب توکلی، سعید مستغاثی، محمدعلی رزوانی و خانواده‌های مرحوم فرج نژاد و بابایی به همراه یادداشت‌ها و خاطره‌هایی از شاگردان و همکاران ایشان را بیان می‌کند.

رفیع الدین اسماعیلی در سرمقاله این ویژه نامه تحت عنوان شاگرد خلف مکتب امام به توصیف جهان بینی محمدحسین فرج نژاد می‌پردازد. اسماعیلی در این بخش می‌نویسد: «جهان اجتماعی محمدحسین فرج نژاد به‌واقع در امتداد جهان توحیدی اسلام قرار داشت و در مقام عمل نیز از این جهان توحیدی تبعیت می‌کرد.» اسماعیلی از دوستان و همکاران قدیمی محمدحسین فرج نژاد است که سابقه دوستی دیرینه‌ای دارند.

پس از سرمقاله، زندگی نامه استاد فرج نژاد با عنوان در مدار زمین در مسیر آسمان زندگی از دوران کودکی، ورود به حوزه علمیه و مباحث تخصصی را تبیین می‌کند. پس از این بخش، متن سخنرانی‌های اساتیدی همچون آیت الله علیدوست، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی، حسن عباسی، حجت‌الاسلام سیدمجتبی سیدسلیمانی، یعقوب توکلی و حجت‌الاسلام رهدار را پوشش داده است.

حجت الاسلام علی قهرمانی استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی از شیوه آشنایی خود با محمدحسین فرج نژاد در مسأله جریان‌های انحرافی می‌نویسد.

او در یادداشت خود فرآیند همکاری و فعالیت‌های پژوهشی فرج نژاد را به‌خوبی روایت کرده است. اینکه یک استاد به چه شکل در طول فرآیند یک کار، تربیت کننده و کادرساز می‌شود. قهرمانی نوشته است: «شاید به جرأت بتوان ادعا کرد بازدهی این جلسات و تربیت شده‌های این دوره‌ها برتر و بهتر از ده‌ها دورۀ سازمانی بود.»

ویژه‌نامه سالگرد مرحوم فرج نژاد منتشر شد

مهندس محمدعلی شکوهیان راد، مدرس دانشگاه تهران و متخصص مطالعات سایبرنتیک و از همکاران مرحوم فرج نژاد نیز در یادداشتی ویژگی نخبگی و نخبه پرور بودن استاد فرج نژاد را مورد توجه قرار داد.

او در یادداشتی می‌نویسد: «اگر استاد انقلابی، محمدحسین فرج نژاد، اول در مقام یک عالم به صورت دقیق و عمیق، دوم در جایگاه یک معلم به‌گونه‌ای ممحض و سوم در کسوت یک اندیشمند راهبردی با حدأقل خطا، مرزوق به عنایات الهی شد تا به واسطه‌ای سنگر علم، از یک سو حفاظت و صیانت و از سوی دیگر پیشرفت و تعالی جبهه‌ی انقلاب اسلامی را رقم زند و به‌عنوان نخبه‌ای نخبه‌پرور، نسلی تربیت یافته برای جهاد علمی از خود به میراث باقی گذارد؛ تماماً ماحصل بینش و معرفت توحیدی، و اتکا و اطاعت حقیقی ایشان از محوریت ولایت است که فیوضات الهی را دائماً نصیبش نمود.»

گفتنی است صفحات پایانی این نشریه حاوی پیام‌های تسلیت و سخنان شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری و حوزوی است. پیام تسلیت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، سرلشکر حسین سلامی، علیرضا زاکانی، حسین امیرعبداللهیان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، سرلشکر محمدعلی جعفری، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، آیت الله علیرضا اعرافی، آیت الله سیدمحمد سعیدی، آیت الله عباس کعبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی و ... است.

گفتنی است نشریه خردورزی از جمله نشریاتی است که محمدحسین فرج نژاد در طراحی ایده آن نقش بسزایی داشته است. این شماره از ویژه نامه به سردبیری علی‌اصغر سیاحت و دبیری مجید رحیمی به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال محمدحسین فرج نژاد نوشته شده است.

لازم به ذکر است محمدحسین فرج نژاد از اساتید نخبه و پژوهشگران حوزه علمیه، سینما و رسانه بود که سال گذشته به همراه خانواده در سانحه رانندگی جان باخت.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات