۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۱۴۸۳۵

همایش ولایت‌مداران و جهاد تبیین برگزار شد

همایش ولایت‌مداران و جهاد تبیین برگزار شد
نخستین همایش ولایت‌مداران و جهاد تبیین با حضور جانشین وزیر دفاع، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و رییس سازمان جغرافیای نیرو‌های مسلح برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اولین همایش ولایت‌مداران و جهاد تبیین صبح امروز با حضور سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و امیر سرتیپ دوم فخری رییس سازمان جغرافیای نیرو‌های مسلح برگزار شد.

سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در این همایش که صبح امروز در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پیشگام و طلایه دار جهاد تبیین در مجموعه وزارت دفاع شده است که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به کتاب الغدیر گفت: علامه امینی بیش از سی سال عمر خود را در راستای جهاد تبین گذاشتند و به کشورهای مختلف سفر کردند تا بتوانند کتاب الغدیر را بنویسند و امروز نیز جهاد تبیین روحیه و از خودگذشتگی مانند این را می‌خواهد.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان گفت: باید ببینیم قبل از انقلاب در عرصه‌های علمی، نظامی، دفاعی، نانو، هسته‌ای و … کجا بودیم و امروز کجا هستیم و این عزت و اقتدار چگونه به دست آمده است.

سردار فرحی جهاد تبیین را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و گفت: همه ما باید به خانواده و فرزندان خود بگوییم که قبل از انقلاب در چه  فلاکتی بودیم و امروز کجا هستیم و این اقتدار و توانمندی تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و هدف انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به نظریه جنگ تمدن‌های هانتینگتون ادامه داد: هانتینگتون نظریه جنگ تمدن‌ها را در خصوص تقابل با ایران مطرح کرد و بر این اساس بود که امریکا ساختار ارتش خود را تغییر داد و ساختار جنگ شناختی و جنگ سایبری و نیروی فضایی را به نیروهای نظامی خود اضافه کرد و در این عرصه با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای تلاش دارند نخبگان ما را ترغیب به مهاجرت کرده و بی بندوباری و بی حجابی و فرهنگ گریزی را رواج و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ناچیز جلو دهند؛ این جنگ شناختی رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را بازگو کنیم.

جانشین وزیر دفاع گفت: در حالی که در قبل از انقلاب اسلامی ۴۰ هزار مستشار نظامی در کشور ما بودند و امور را در دست داشتند و بعد از انقلاب انها از کشور رفتند اما امروز در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای بسیار عظیمی رسیده‌ایم که در عرصه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی و سایر عرصه‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم و در اوج اقتدار هستیم.

سردار فرحی خاطر نشان کرد: ما طی ۴۰ سال از یک مصرف کننده صرف به یک تولید کننده نو آور تبدیل شده و به فناوری باز رسیده‌ایم. گام دوم نظام نوآوری نظامی تدوین و توسط وزیر محترم دفاع ابلاغ شده است و ما با جدیدت کار را برای تغییر زیست بوم فناوری دفاعی پیش می‌بریم.

وی جنگ تمدنی دشمنان علیه ملت ایران را بسیار جدی دانست و گفت: دشمن با استفاده از تمام امکانات خود جنگ شناختی و تمدنی را علیه ملت ما به کار گرفته و همه ۸۰ میلیون جمعیت ما را هدف قرار داده است، البته این جنگ هم مانند هر جنگ دیگری ابزار خود را می‌خواهد که ابزار این جنگ شناختی و امپراطوری رسانه دشمن، جهاد تبیین است که برهمه مردم ایران شرکت در این جنگ شناختی لازم است، البته مردم ما همه در این عرصه حضور دارند اما وظیفه ما این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را با جهاد تبیین برای مردم تشریح کنیم.

جانشین وزیر دفاع تاکید کرد: امید ما این است که خداوند نمی گذارد نور حق خاموش شود اما ما نیز باید رسالت خود را انجام دهیم و جهاد تبیین را جدی بگیریم.

امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح هم در این مراسم اظهار کرد: وظیفه تبیین در جای‌جای قرآن کریم به پیامبران ابلاغ شده، از این آیات قرآن می‌توان استنباط کرد که آن‌هایی که علم و آگاهی دارند باید این داشته‌ها را به اطلاع دیگران نیز برسانند، بنابراین این وظیفه همه انسان‌هایی است که در عصر خودشان از نعمت آگاهی برخوردارند.

وی افزود: خداوند متعال با توجه به ویژگی‌های انسان بر مسائلی مختلفی در آیات قرآن تأکید کرده‌اند، به عنوان مثال در ۳۷ آیه بر فراموش‌کاری انسان اشاره شده، در ۶۶ آیه با یادآوری نعمت‌ها با واژه لعلکم و ترکیب تشکرون، تذکرون، تعقلون پاین یافته یعنی ذکر نعمت و در آخر باشد که شکرگزار باشید، فکر کنید، تقوا پیشه کنید، و... در بسیاری آیات معرفی نعمت‌ها با واژه هوالذی (او کسی است که) شروع شده و در شش مورد نعمات عطا شده به بنی اسرائیل اشاره شده و خواسته شده که شکرگزار باشند.

امیر فخری افزود: پس خداوند می‌داند انسان فراموش‌کار است و شیطان هم قسم خورده که تمام سعی خود را برای گمراهی او خواهد کرد. در عصر حاضر این انسان فراموش‌کار که ابلیس قسم به گمراهی او خورده در جغرافیای ایران، با شیطان بزرگ یعنی آمریکا هم مواجه شده است که کمر به نابودی کشور بسته است، پس بیان نعمت‌ها و توجه به آن‌ها بیش از سایر ادوار اهمیت می‌یابد.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه کشورمان گفت: ۱۶۱ ماهواره در فضای ایران فعال هستند و بیش از سی صد کانال تلویزیونی برای تأثیر بر فرهنگ و جامعه ما توسط همین دشمنان ایجاد شده و در عرصه‌های مختلف مانند عرصه شناختی ملت ما اقدام می‌کنند.

رییس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: دشمنان با روانه کردن سیل اطلاعات ساختگی و هدف‌دار در فضای مجازی به دنبال القای نا امیدی در جامعه ما هستند و ما وظیفه داریم با جهاد تبیین به مقابله با این جنگ شناختی برویم، زیرا جهاد تبیین بهترین واکسن برای مقابله با ویروس جنگ شناختی است، بر همین اساس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح اقدام به تدوین اطلس دستاورد‌های انقلاب اسلامی کرده که امروز دو جلد کتاب در همین حوزه رونمایی می‌شود.

وی مقابله با تهاجم رسانه‌ای و فرهنگی دشمن و امیدآفرینی برای مردم را از جمله اهداف سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در تدوین اطلس دستاورد‌های انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با جهاد تبیین گامی‌های مؤثری در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرشدی رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: همه می‌دانیم که دشمنان همه توان خود را برای سیاه‌نمایی دستاورد‌های انقلاب اسلامی به‌کار بسته‌اند و این سیاه‌نمایی تنها متوجه دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیست و کل جامعه هدف آن‌هاست.

وی ادامه داد: متأسفانه در دوره انتخابات نیز کاندیدا‌های برای کنار زدن رقیب ناخواسته، دستاورد‌های انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند و همه چیز را زیر سؤال می‌برند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، تدوین اطلس دستاورد‌های انقلاب را اقدامی در جهت جهاد تبیین دانست و گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در مدت کوتاهی برای جمع‌آوری و تدوین این دستاورد و تدوین دو جلد اطلس دستاورد‌های انقلاب اسلامی صورت گرفت و امروز اطلس دستاورد‌های وزارت دفاع، وزارت آموزش پرورش و اطلس دستاورد‌های علمی کشور تهیه شده که دو جلد امروز رونمایی می‌شود.

ارسال نظرات