۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۱۴۸۵۱
سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد؛

شورای نگهبان؛ پاسدار نظام و جمهوریت

شورای نگهبان؛ پاسدار نظام و جمهوریت
طحان نظیف با اشاره به اینکه شورای نگهبان قبل از تصویب هر مصوبه ای ماه ها کار کارشناسانه انجام می دهد، گفت: شورای نگهبان بواسطه شرع و قانون حامی و پشتیبان حقوق مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در اختتامیه رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان که در دانشگاه معارف قم برگزار شد تصویب قوانین در چارچوب موازین شرعی را دغدغه اعضاء شورای نگهبان و خواست ملت برشمرد و گفت: گام های نخستینِ شورای نگهبان در عهد مشروطه با تلاش های علمایی همچون شیخ فضل الله نوری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی کشور مشحون از مبانی دینی و قرآنی است، ابراز کرد: متن قانون ما متن عادی نیست بلکه مشحون از مبانی دینی است و دغدغه های امروز شما در گذشته نیز بحث و مطرح شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه تبلور حکومت اسلامی پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) عملاً در متن قانون کشور نوشته شده است، تصریح کرد: نگاه قانون اساسی ما به فقها علاوه بر ورود در حوزه فقهی در حوزه حقوقی نیز می باشد و این نگاه برگرفته از قانون اساسی است.

طحان نظیف با تشریح این نکته که در شورای نگهبان به صورت روزانه و هفتگی نسبت به تصویب مصوبات جلسه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: قبل از تصویب هر مصوبه کارهای مفصل پژوهشی و کارشناسانه صورت می گیرد و شرع و قانون ما حامی و پشتیبان حقوق مردم است.

وی افزود: اگر مصوبه ای خلاف قانون اساسی اعلام می شود دقیقاً جایی است که احساس می کنیم حقوق مردم در آن لحاظ نشده است.

طحان نظیف با اشاره به اینکه شورای نگهبان پاسدار نظام و جمهوریت است، اظهار کرد: ما مصوبه ای را در دستور کار شورای نگهبان قرار نمی دهیم مگر اینکه مجامع مشورتی شورای نگهبان مصوبه را بررسی و گزارش مکتوب به اعضا داده باشند.

وی در پایان خطاب به شرکت کنندگان در رقابت علمی ابراز کرد: سامانه نظرات شورای نگهبان، سامانه کاملاً به روزی است و تمام سوابق از ابتدای انقلاب تا به امروز در این سامانه وجود دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
شورای نگهبان امین مردم بوده و مقتدرانه در برابر تصویب قوانین خلاف شرع و دین و ناموس مردم و در برابر تمامی فشارهای گروها و منافع شخصی افراد و گروها مردانه مقاومت کرده است.
0
0