۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۱۵۰۶۱
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد
جشن بزرگ عید غدیر و مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی در مدرسه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جشن بزرگ عید غدیر و مراسم عمامه گذاری طلاب شامگاه یکشنبه با حضور و سخنرانی آیت الله اعرافی در مدرسه معصومیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مداحان و مدیحه سرایان اهل بیت (ع) به مدح خوانی از حضرت امیرالمومنین (ع) پرداختند و سپس مدیر حوزه های علمیه دقایقی را به سخنرانی پرداختند.

آیت الله اعرافی در این مراسم با تصریح بر موانع و شبهه پراکنی برای حذف واقعه غدیر ابراز کرد: برای اینکه چرخ های بی رحم تاریخ یک حادثه را محو نکند معماری یک حاثه بسیار مهم است لذا رمز ماندگاری غدیر معماری ویژه رسول خدا در خلق حادثه غدیر بود.

وی با اشاره به اینکه غدیر در آخرین حج واقع شده است، افزود: غدیر یک داستان ماندگاری است که معمار و مهندس آن رسول خدا بود و اصول معماری آن را دقیق ترسیم کرده بودند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه پیامبر به گونه ای مراسم جانشینی و اعلام ولایت را پیش بردند که هیچ شبهه ای در آینده باقی نماند، اظهار کرد: با وجود اینکه صدها شبهه برای غدیر افکندند اما نورانیت و عظمت غدیر ماندگار شد و ما امروز میراث دار غدیر هستیم. 

وی عمامه را نماد تاریخ هزار ساله حوزه های علمیه برشمرد و گفت: این لباس، لباس کوچکی نیست و این نماد، نماد عادی و ساده ای نیست و قدر آن را بدانید و امانت دار عمامه خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید و بزرگان حوزه باشید.

آیت الله اعرافی ادامه داد: این عمامه نشانه جانفشانی های عظیم و از خودگذشتگی برای امت اسلام و به خصوص ملت ایران است و امروز هم همینگونه می باشد.

گفتنی است در پایان جمعی از طلاب با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه قم معمم شدند.

ارسال نظرات