۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۷۱۵۱۲۹

افزایش سی درصدی تجارت ایران و روسیه

افزایش سی درصدی تجارت ایران و روسیه
سخنگوی کرملین در مصاحبه جدید خود از افزایش روابط تجاری با ایران برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و همچنین حذف تدریجی دلار از معاملات دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور روسیه به ایران اعلام کرد که مسکو به تدریج دلار آمریکا را در تجارت خود با تهران کنار خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: «همه ما می‌دانیم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور در سال گذشته از چهار میلیارد دلار آمریکا هم کمی فراتر رفته است، هرچند شاید حساب کردن میزان تجارت با دلار کاری اشتباه باشد و با گذشت زمان و با توسعه همکاری‌های بانکی، احتمالا از این کار (تجارت با دلار) فاصله خواهیم گرفت».

پسکوف همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که کرملین پروژه‌ای را به تهران تحویل داده و ابراز امیدواری کرد: «امیدواریم به زودی با ایران در زمینه همکاری‌های راهبردی همه جانبه قرارداد امضا کنیم».

افزایش سی درصدی تجارت ایران و روسیه

پسکوف اعلام کرد تجارت بین ایران و روسیه در چند ماه گذشته ۳۱ درصد رشد داشته و تاکید کرد این روند مثبت ادامه دارد. به گفته او ایران و روسیه فرصت افزایش همکاری برای کاهش تاثیر تحریم‌ها را دارند.

گفتنی است فردا (سه‌شنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تهران سفر خواهد کرد. این پنجمین باری است که رئیس جمهور روسیه به ایران می‌آید. واشنگتن پست می‌گوید پوتین به دنبال تقویت روابط خود با ایران است و تهران به یک شریک نظامی و تجاری کلیدی برای مسکو تبدیل شده است. در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز برای شرکت در نشست سه جانبه‌ای به تهران خواهد آمد.

ارسال نظرات