۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۱۵۱۳۹

مروری بر اهداف و خدمات سامانه «شمع» سازمان تبلیغات اسلامی

مروری بر اهداف و خدمات سامانه «شمع» سازمان تبلیغات اسلامی
سامانه «شمع» سامانه ای است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی کشور، یکپارچه سازی اطلاعات و دیگر اهداف تبلیغی طراحی شده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سامانه شمع سامانه ای است که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی کشور، یکپارچه سازی اطلاعات و مناطق تبلیغاتی مختلف، منسجم سازی ارائه خدمات به روحانیون و مبلغان دینی و دیگر اهداف تبلیغی طراحی شده است و جایگزین سامانه های گزارش دهی مبلغین و مبلغات قبلی شده است که طلاب می‌توانند با ثبت نام در سامانه و ثبت فعالیت های تبلیغی خود از مزایای آن بهره مند شوند.

این سامانه خدمات متنوع و مختلفی را مبلغان کشور در خود جای داده است که یکی از مزایای این سامانه دسترسی به اطلس تبلیغی است که شامل اطلاعات دقیق مناطق و نقاط تبلیغی کشور می شود همچنین صدور آنلاین گواهی تبلیغی برای دیگر نهادها از دیگر مزایای استفاده از سامانه «شمع» است.

دانلود رایگان محتوای تبلیغی مورد نیاز مبلغا یکی دیگر از مزیت های سامانه شمع است و حذف جرائم انتظامی خودرو در محدوده های کرونایی کشور در زمان فعالیت های تبلیغی از مزایای سامانه شمع می باشد.

خدمات سامانه شمع سازمان تبلیغات

این سامانه زیرنظر «اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی»، راه اندازی شده و هدف از آن یکپارچه سازی اطلاعات و مناطق تبلیغاتی مختلف، ارائه خدماتی تبلیغی به مبلغان است که با راه اندازی این سامانه، دیگر امکان صدور گواهی فیزیکی برای مبلغان دینی وجود ندارد و تنها راه اخذ هرگونه گواهی تبلیغی، دریافت آنلاین از سامانه است.

یکی دیگر از قابلیت های این سامانه این است که در آن مبلغان می توانند رزومه تبلیغی خود را ثبت کرده و میزان تحصیلات، مهارت هایی که مبلغان در عرصه های مختلف دارند، تخصص ها و سوابق اجرایی تبلیغی را درج کنند و در موضوعات مختلف پیشنهادهای خود را مطرح کنند.

این سامانه از سه ضلع مبلغان، مردم و کارشناسان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های کشور تشکیل شده و هر ضلعِ آن خدمات مختلفی ارائه می‌دهد؛ همچنین در این سامانه مبلغان می توانند با مسئولین تبلیغی کشور در ارتباط بوده و پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را در سامانه درج کنند.

ماکیستیم؟

در قسمت ماکیستیم سامانه شمع آمده است: این چه شمعی است؟ شمع از جان مایه می‌گذارد و پروانه می‌پرورد. همین رسم، می‌شود چشم‌انداز «شمع» شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی. این شبکه می‌خواهد تبلیغ را با چاشنی موضوع‌شناسی و زمان‌شناسی اثرگذارتر کند. شبکه‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند اعزام مبلغ بر اساس شرایط خاص هر برهۀ زمانی، کارویژۀ «شمع» است. «شمع» در آستانۀ محرم 1442 یا علی گفته و به میدان پا گذاشته است.

نمک هر منبری ذکر حسین(ع) است و «شمع» یادآور «شمعی است که جان‌ها همه پروانۀ اوست». دوست داریم مبلغان متخصص را دورِ هم جمع کرده و به شما معرفی‌شان کنیم: «شبکه‌سازی» می‌خواهیم سخن غنی بگوییم، حرف‌های ارزنده بزنیم و یک‌صداتر منبر برویم: «محتوا» برآنیم که در جامعه جاری شویم، دین را در عمل تبلیغ کنیم و طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ شویم: «عملیات تبلیغی» شبکه‌سازی، محتوانویسی، عملیات تبلیغی: «شمع» اگر واقعاً این‌گونه بشویم، شمعی شده‌ایم در میان جمع‌. پس، بسم الله، یا علی، برخیزیم: این‌قدر به تاریکی لعنت نفرستیم. خب، یک شمع روشن کنیم. همین! شما هم بیایید دورِ هم باشیم و مجلسی برپا کنیم. ما اینجاییم: ShabakeTabligh.ir.ایتا:eitaa.com/ShabakeTabligh اینستاگرام:instagram.com/ShabakeTabligh هستیم، سراپا، پا به‌ رکابِ یاری‌تان: برای پیوند دادنِ شما به مبلّغان دینی، برای تأمین بسته‌های محتوایی مبلّغان، برای ترسیم عملیات‌های تبلیغی در مناسبت‌ها.

خدمات سامانه شمع سازمان تبلیغات

مقام معظم رهبری: مبلّغان، که در رأس آنها پیامبران الهی و اولیا و صلحا بودند؛ مثل شمعی که پروانه‌ها را به حرکت وا میدارند: چون شمع تازیانه پروانه‌ایم ما‍ عشّاق را به تیغ زبان گرم می‌کنیم‌ مبلّغ، با زبان خود، با دل خود، با جان خود، با روح خود، با همّت خود و با روشن‌بینی خود حرکت می‌کند. انقلاب هم همین‌طور پیروز شد. آن روزها هم مبلّغان دینی هرجا رفتند، چراغی از آن خورشید فروزانی که مرکز همه این شعاعها بود - یعنی امام بزرگوار ما؛ و او خود شعله‌ای از خورشید فروزان اباعبداللَّه‌الحسین علیه‌الصّلاةوالسّلام بود - روشن کردند و همه جا نورباران شد. دلها که روشن شد، جانها که آگاه شد، جسمها و زبانها به حرکت می افتد و اراده‌ها کار می کند.

امروز هم همین‌طور است، فردا هم همین‌گونه است؛ منتها در هر زمانی، هنر مبّلغ دین این است که مخاطب را با آنچه که نیاز اوست، آشنا کند. بنابراین، نیاز زمانه را باید شناخت. (بیانات در دیدار جمعی از روحانیون، 23/01/1378)

ارسال نظرات