۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۱۵۱۴۶
حجت الاسلام نجم الدینی؛

غدیر را برای نسل امروز و آینده تبیین کنیم

غدیر را برای نسل امروز و آینده تبیین کنیم
امام جمعه طغرالجرد با اشاره به اینکه غدیر برترین عید از اعیاد اسلامی است، گفت: تبیین واقعه غدیر از وظایف خطیر جامعه برای نسل امروز و آینده است.

حجت الاسلام نجم الدینی امام جمعه طغرالجرد کیانشهر استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت تبیین واقعه غدیر گفت: روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت اسلامی می باشد که بیان و تفسیر این واقعه یکی از وظایف خطیر جامعه امروز برای نسل آینده و جوانان فردا است.

وی با بیان برنامه های ایام غدیر اظهار کرد: در بخش طغرل الجرد نیز همانند دیگر شهرهای کرمان آیین سرزدن به سادات شهر و مراسم جشن و سرور برگزار می شود همچنین در سطح شهر نیز با برپایی موکب های نذری و ایستگاه های معرفت افزایی رنگ و بوی غدیری به شهر داده شده است.

حجت الاسلام نجم الدینی با تصریح بر اینکه در دو سال کرونایی برنامه های مذهبی ذیل نظارت دفتر امام جمعه برگزار می شد، اظهار کرد: اگر چه کرونا برنامه های دسته جمعی و حضوری را تحت الشعاع قرار داده بود اما با همفکری متدین و نظارت دفتر امام جمعه برخی از محافل به صورت مجازی و طرح مواسات و همدلی نیز به صورت مستمر در حال پیگیری و اجرا بود.

امام جمعه طغرالجرد در ادامه اشاره ای نیز به حال و هوای محرم در این شهر کرد و ادامه داد: هر ساله گروه های تبلیغی از قم به شهر اعزام شده و با همکاری هیئت امناء مساجد و دفتر امام جمعه محرم باشکوهی در این منطقه از استان کرمان به وجود می آورند.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری منبرهایشان را حول محور جهاد تبیین و جمعیت و خانواده تنظیم کنند چرا که یکی از چالش های اساسی امروز کشور ما بحران پیری جمعیت و تله جمعیتی است.

 

ارسال نظرات