۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۱۵۳۷۸

بارش باران‌های فصلی در شهرستان استهبان منجر به سیل شد

بارش باران‌های فصلی در شهرستان استهبان منجر به سیل شد
بارش باران‌های فصلی در شهرستان استهبان منجر به سیل شد که در این حادثه ۱۸ نفر جان باختند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، از عصر روز گذشته بارش باران‌های فصلی در شهرستان استهبان منجر به سیل شد که در این حادثه 15 نفر جان باختند این حادثه در حالی روی داد که آخرین هشدار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی مربوط به 18 تا 22 تیرماه است.

بارش باران و حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها بدون هشدار قبلی منجر به خسارت جانی و مالی به شهروندان شهر استهبان شد، براساس گزارش‌های اعلام شده بارش شدید باران در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، طغیان رودخانه رودبال رخ داد که در پی این حادثه تاکنون 15 نفر جان باختند و هشت نفر نیز مفقود شدند.

کشته‌شدگان این حادثه مربوط به چهار شهرستان از جمله شهرستان های استهبان، داراب، فسا و نی ریز هستند.جست‌و‌جوی نیروهای امدادی در محدوده 10 کیلومتری مسیر رودخانه است که سیل در آن جاری شده در حال انجام است و نیروهای امدادرسان هلال احمر، نظامی و انتظامی، بسیج، آتش نشانی و نیروهای مردمی در حال کمک‌رسانی هستند.

تحویل 15 پیکر کشف شده در سیل به پزشکی قانونی

روابط عمومی پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد: در پی وقوع سیل در شهرستان استهبان استان فارس که عصر روز گذشته جمعه 31 تیر ماه اتفاق افتاد، 15 جسد به پزشکی قانونی شهرستان تحویل داده شده است.

به منظور بررسی شرایط و نیز تعیین هویت پیکرهای کشف شده در این حادثه، دو تیم مدیریت بحران متشکل از مدیرکل استان، معاونین، پزشک و کاردان تالار تشریح، ساعات ابتدایی صبح امروز به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند.

با توجه به شدت حادثه و احتمال افزایش تعداد قربانیان، تیم‌های مدیریت بحران پزشکی قانونی استان در حالت آماده باش قرار دارند. اسامی قربانیان بعد از انجام مراحل شناسایی اعلام خواهد شد.

پیام تسلیت استاندار فارس
استاندار فارس نیز در پی جاری شدن سیل در 3 شهرستان شرقی استان فارس و درگذشت و مفقود شدن تعدادی از هموطنان با بیان اینکه خبر درگذشت و مفقود شدن تعدادی از هم استانی های عزیز موجب تاسف و تألم اینجانب شد، تاکید کرد:  اینجانب با تسلیت این حادثه تأسف بار به خانواده‌های این عزیزان و هم دردی با ایشان، برای درگذشتگان از درگاه الهی آرزوی مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌نمایم.

بی تردید مسئولان و نیروهای امدادی و خدمات رسان با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها همچون  گذشته نهایت تلاش خود را در کمک به آسیب دیدگان بکار خواهند گرفت تا هرچه سریعتر وضعیت به حالت عادی بازگشته و بخشی از آلام خانواده های سیل زده کاهش پیدا کند.

شمار جانباختگان سیل استهبان به 18 نفر رسید

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: عصر روز گذشته سی و یکم تیر ماه ، بارش شدید باران در شهرستان استهبان حوالی سلطان شهباز، طغیان رودخانه رودبال و وقوع سیل را به دنبال داشت که به موجب آن تاکنون 18 نفر جان باختند و 5 نفر نیز مفقود شدند.

وی با بیان اینکه از 18 جسد کشف شده، هویت 13 نفر مشخص شده و جستجو‌ها برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: همچنین بر اثر این سیلاب 55  نفر دچار حادثه شدند که توسط نیرو‌های امدادی و عملیاتی و نظامی نجات یافتند.

مدیریت بحران استانداری فارس گفت: دیروز همچنین 15 خودرو نیز دچار آبگرفتگی و 12 خودرو از زیر آب بیرون کشیده شد.

آخرین جزئیات از سیل در استهبان

فرماندار شهرستان استهبان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در حادثه سیلاب در بستر رودخانه رودبال استهبان 15 نفر جان باخته و هشت نفر نیز مفقود شده‌اند.

یوسف کارگر افزود: از 15 جسد کشف‌شده، هویت 13 نفر مشخص است و جست‌وجو‌ برای یافتن مفقودی‌ها همچنان ادامه دارد.

فرماندار استهبان گفت: همچنین بر اثر این سیلاب 55 نفر دچار حادثه شدند که توسط نیرو‌های امدادی، عملیاتی و نظامی نجات یافتند. دیروز همچنین 15 خودرو نیز دچار آبگرفتگی شدند که 12 خودرو از زیر آب بیرون کشیده شد.

فرماندار استهبان ادامه داد: به‌محض وقوع این حادثه طبیعی، مسئولان و نیرو‌های امدادی برای بررسی جزییات ماجرا در محل حضور یافتند.

51 خانوار درگیر سیلاب شدند

مدیرعامل هلال احمر فارس نیز در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: منطقه پهنابه ـ سد استهبان (40 کیلومتر) تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار گرفت که در این حادثه تعداد 51 خانوار درگیر سیلاب شدند.

حسین درویشی ادامه داد: 22 تیم امدادی به‌همراه 125 نیروی امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شدند که در این میان 74 نفر که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط نیروهای جمعیت هلال احمر فارس نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، روستاهای درگیر حادثه را امام‌زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قلعه، انجیرک علیا و سفلا، آب‌بند، بردنو و مهدی‌آباد اعلام و تصریح کرد: پنج بسته غذایی 72ساعته برای حادثه‌دیدگان ارسال و بین آن‌ها توزیع شده است.

درویشی بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است و تمام شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش 100درصدی در آمدند.

ارسال نظرات