۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۷۱۵۴۳۸

ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان

ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان
انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: ایران به لحاظ تولید فولاد در جهان همچنان در جایگاه دهم قرار دارد و 65 درصد تولید فولاد غرب آسیا در دست ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۰.۸ درصدی به ۲.۲ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۲۲ کاهش ۱۰.۸ درصدی داشته و به ۱۳.۶ میلیون تن رسیده است.

کاهش تولید فولاد ایران در ماه ژوئن و همچنین در 6 ماه نخست ۲۰۲۲ درحالی رخ داده است که همه ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به جز هند، و همچنین به طور کلی تولید فولاد جهان در این مدت کاهش تولید داشته‌اند.

* ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان

بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون این جایگاه را حفظ کرده است.(جزئیات بیشتر)

چین با تولید ۹۰.۷ میلیون تن، هند با تولید ۱۰ میلیون تن و ژاپن با تولید ۷.۴ میلیون تن، سه کشور نخست تولید فولاد در جهان هستند.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد روسیه با کاهش ۲۲.۲ درصدی بیشترین میزان افت را به خود اختصاص داده است.

تولید فولاد چین ۳.۳ درصد، ژاپن ۸.۱ درصد، آمریکا ۴.۲ درصد، کره جنوبی ۶ درصد، آلمان ۷ درصد، ترکیه ۱۳.۱ درصد و برزیل ۶.۱ درصد کاهش یافته است.

تولید فولاد هند ۶.۳ درصد افزایش یافته است.

* ایران در سال گذشته ۲۸.۵ میلیون تن فولاد تولید کرد

همچنین بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی، تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۲۱ به ۲۸.۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

* 65 درصد تولید فولاد منطقه غرب آسیا در دست ایران

تولید فولاد در غرب آسیا در این ماه کاهشی شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته و به ۳.۴ میلیون تن رسیده است.

با توجه به تولید ۲.۲ میلیون تنی ایران در ماه ژوئن، ۶۴.۷ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران بوده است.

* کاهش تولید فولاد در جهان در ششمین ماه ۲۰۲۲

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۹ درصد کاهش یافته و به ۱۵۸.۱ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد جهان در ۶ ماه نخست امسال ۵.۵ درصد افت کرده و به ۹۴۹.۴ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن با کاهش ۱۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱.۸ میلیون تن رسیده است.

کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ماه ژوئن ۲۰۲۲ یعنی خرداد ماه امسال ۱۱۸.۸ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۳.۱ درصد کمتر شده است.

تولید فولاد کشورهای آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافته و به ۹.۶ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، روسیه و اوکراین در این بازه زمانی با ۳۴.۳ درصد کاهش به ۵.۹ میلیون تن رسیده که بیشتر به علت کاهش تولید روسیه و اوکراین بوده است.

تولید فولاد کشورهای آمریکای جنوبی نیز با کاهش ۴.۹ درصدی به ۳.۷ میلیون تن تولید داشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات