۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۱۵۶۰۸
رییس بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه خبر داد؛

استقرار ۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه تا مرز خسروی در ایام اربعین

استقرار ۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه تا مرز خسروی در ایام اربعین
کرمانشاه ـ رییس بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از استقرار ۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه تا مرز خسروی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بهمن صحرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال بازگشایی مرز خسروی کرمانشاه، در ایام اربعین 5 استان معین خواهیم داشت که اکنون نیز دستگاه های اجرایی مختلف درحال بهره گیری از خدمات این استان‌ها هستند.

رییس بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۴۷ موکب از ورودی کرمانشاه در دوراهی نهاوند تا مرز خسروی و در شهرهای خسروی و قصرشیرین جانمایی کرده ایم تا بتوانیم چند آشپزخانه مرکزی را برپا کنیم.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود عنوان کرد: همچنین علاوه بر موکب های موجود، استقرار استراحت گاه های دیگری را در نظر داریم.

صحرایی از تجهیز مدارس توسط جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: مدارس دارای فضای پارکینگ و استراحت گاه برای زائرین اربعین هستند و با اسکان زوار، از آشپزخانه مرکزی نیز به آنها غذا داده می شود‌.

رییس بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود یا مانند سال ۹۸در یک بازه زمانی بر روی زوار باز است، اما اگر طی چند ساعت در طول روز باز می شود که در این صورت ماندگاری جمعیت در قصرشیرین بیشتر است، در نتیجه باید برای اسکان زائرین تدابیر ویژه تری اندیشیده شود.

رییس بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: در صورتی که مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته بازگشایی شود، تردد زائرین اربعین روان خواهد بود.

صحرایی از رایزنی مسئولان کشور با طرف عراقی به منظور افزایش گیت‌های گذرنامه و تعداد نیروهای پلیس عراقی خبر داد و گفت: همچنین پیگیری های مربوط به برقراری زیرساخت در قصرشیرین و خسروی توسط استانداری در حال انجام است.

رییس بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه افزود: ستاد اربعین در وزارت کشور ۱۷ کمیته دارد که شامل همین تعداد اداره اصلی است، در نتیجه در استان‌ها نیز این کمیته ها باید تشکیل شود، سپس با تشخیص استاندار به عنوان رئیس ستاد عتبات اربعین استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار به عنوان دبیر ستاد مذکور، ممکن است ادارات دیگری هم به عضویت این ستاد درآیند.

صحرایی از تشکیل جلسات ستاد اربعین حداقل دوبار در ماه خبر داد و تصریح کرد: از همه ادارات خواسته شده پای کار باشند و با تمام توان کمک کنند و از دستگاه های مرکزی خود بودجه اخذ کنند و از استانهای معین کمک بگیرند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جانمایی آشپزخانه و استراحتگاه برای برخی استانها در مسیر مرز خسروی انجام شده است./1400/

ارسال نظرات