۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۱۵۶۲۴
یادداشت؛

تحقق وعده‌گاه الهی در تنگه مرصاد

تحقق وعده‌گاه الهی در تنگه مرصاد
پنجم مرداد ۱۳۶۷ برای ملت ایران یادآور خاطره‌ای ماندگار از تحقق وعده الهی برای نابودی نفاق و نصرت الهی برای کسانی است که دل در گرو ایمان و تقوا دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پنجم مرداد 1367 برای ملت ایران یادآور خاطره ای ماندگار از تحقق وعده الهی برای نابودی نفاق و نصرت الهی برای کسانی است که دل در گرو ایمان و تقوا دارند.

همزمان با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران تا قطعیت یافتن مراحل آن، مجالی برای  سفاک ترین گروهک تروریستی جهان و وطن فروش ترین افراد موسوم به سازمان منافقین خلق به اذعان آمریکایی ها به وجود آمد که به خیال خام خود نظام جمهوری اسلامی ایران را در مدت زمان سه روز ساقط و 33 ساعته به تهران برسند!  موضوعی که با برنامه ریزی و هماهنگی کامل رژیم بعث عراق و توافق دوجانبه مسعود رجوی ملعون و صدام معدوم و کمک تجهیزاتی و پشتیبانی همه جانبه و طراحی عملیات فریب از سوی رژیم بعث انجام شد.

برنامه این‌گونه چیده شد که در سوم مرداد ماه سال ۱۳۶۷، همزمان با آغاز حمله نیروهای عراق به بخشی از خاک ایران در مناطق جنوب در حالی که بیشترین نگاه ها و تدارکات و پشتیبانی به آن خطه معطوف می شود، نیروهای سازمان یافته منافقین براساس برنامه ریزی انجام شده با بهره گیری از ۲۵ تیپ  در مجموع بین چهار تا پنج هزار نفر و طی پنج مرحله، از شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، کردند غرب، اسلام آباد، کرمانشاه، همدان و قزوین عبور و به زعم خود ۳۳ ساعته خود را به تهران رسانده و ضمن اعلام سقوط جمهوری اسلامی، جشن پیروزی را در تهران برپا کنند.

منافقین نام این عملیات را فروغ جاویدان گذاشتند که مهمترین هدف را وارد آوردن تلفات هرچه بیشتر به مردم ایران، رزمندگان و نیروهای مدافع انقلاب و بازکردن راه برای یک انقلاب عمومی علیه نظام جمهوری اسلامی و حضرت امام (ره) باشد.

فروغ جاویدان که به دروغ جاویدان شهره شد با پشتیبانی هوایی جنگنده های رژیم بعث صدام و همراهی ادوات مختلف از جمله ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره انداز ۸۰ میلیمتری، ۳۰ قبضه توپ ۱۲۲ میلیمتری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ۴۰۰ میلیمتری، یک هزار قبضه تیربار کلاشینکف ، ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلیمتری و یک هزار دستگاه کامیون و صدها قلم تجهیزات دیگر اهدایی رژیم وقت عراق و برخی کشورهای اروپایی و آمریکا پشتیبانی می شد در عملیات در سوم مرداد ماه ۶۷ از دشت های سرپل ذهاب آغاز و با حمایت همه جانبه هوایی جنگنده های عراقی ها و پشتیبانی آتش توپخانه عراق، منافقین به شهرهای سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام آباد غرب وارد شده و حرکت خود را به سمت شهر کرمانشاه(باختران) آغاز کردند.

جنایات منافقین در طول مسیر علیه مردم مظلوم و بی دفاع که با دیدن و سخن گفتن آنان به زبان فارسی متعجب و متحیر مانده بودند به ویژه کشتار سفاکانه آنان بیمارستان اسلام آباد غرب که تمام زخمی ها و بیماران بی دفاع را که عموما" مردم عادی و زنان و کودکان بودند به رگبار بسته و احدی را زنده نگذاشتند، از تراژدی های بی سابقه وطن فروشان علیه ملت خودشان است.

اما وعده الهی که در تنگه معروف و استراتژیک چهارزبر در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه محقق شد چیز دیگری بود و کمین گاهی که بعدها به تنگه مرصاد تغییر نام داد، محل رویارویی رزمندگان دلاوپ اسلام و انقلاب، مردم و بسیجیان و فرزندان خمینی کبیر، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و هوانیروز پیروز کرمانشاه با مزدوران منافق بود.

به مصداق " انا ربک لبالمرصاد" حضور تاثیرگزار و ایثار ماندگار بسیجیان و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پشتیبانی آتش توپخانه ای ارتش و هوانیروز قهرمان کرمانشاه و طراحی عملیات کلیدی با نام مرصاد (کمینگاه) با الهام از این آیه شریف و رمز مبارک یا علی(ع) با تدبیر و فرماندهی شهید سرافراز امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سرلشگر محسن رضایی و سایر فرماندهان و یگان های عمل کننده انجام و در وهله اول اجازه پیشروی تا نزدیک تنگه چهار زبر به منافقین داده شد و سپس در تاکتیک کاملا مشخص و پیش بینی شده، به طور همزمان در صبحگاه پنجم مرداد ماه از هوا و زمین بر سر آنان فرود آمده و طی دو روز درگیری رو در رو هیمنه پوشالی نفاق را درهم شکسته و طومار خیانت آنان را برای همیشه تاریخ در بعد نظامی درهم بپیچند.

با الطاف خداوند و در پرتو کمینگاه الهی، عملیات ظفرمند و غرور آفرین مرصاد، نهایی ترین و مهلک ترین ضربه را بر پیکره نفاق وارد و هفتم مرداد ماه با طلوع آفتاب، اثری از منافقین وطن فروش باقی نبود و باقیمانده یاران خائن مسعود و مریم رجوی با تحمل شکست سنگین و متلاشی شدن تمام تجهیزات و ادوات جنگی و تحمل ۴۸۰۰ کشته و زخمی به عراق و کمپ موسوم به اشرف گریختند.

موفقیت رزمندگان اسلام در حالی که ایران قطعنامه را پذیرفته بود، توان هرگونه باج خواهی و زیاده خواهی را از صدام گرفت و او را مجبور کرد در ۱۵مردادماه آتش بس را پذیرفته و از موضع ضعف و ناچاری بر سر میز مذاکره با ایران بنشیند.

مرصاد نقطه طلایی پیروزی لشگر اسلام بر کفر و نفاق بود که با وحدت، همدلی، هم افزایی و اطاعت همه نیروها تحت نظر و فرماندهی ولایت امر صورت گرفت و گروهک تروریستی منافقین با اضمحلال کامل، دیگر نتوانست شکست خود را جبران و مسیر حوادث تروریستی کور، جاسوسی، وطن فروشی و ارتکاب جنایات ضدبشری را در عراق و ایران دنبال کرد و ماهیت چهره کریه خود را تاجایی آشکار ساخت که هم پیمانان و حامیانش را تا سالهای سال از دست داد.

گرچه این دست گروهگ تروریستی به خون حداقل ۱۷ هزار نفر از ملت ایران آلوده است و از عراق و همه جا رانده شده اما اکنون تفاله های پیر و سفاک آن در جنگ ترکیبی و روانی علیه ملت ایران به عملیات رسانه ای، روانی و مجازی رو آورده و در کنار جاسوسی، وطن فروشی، خیانت به ایران و فروش اطلاعات کذب و دروغ به آمریکا، صهیونیزم و برخی کشورهای اروپایی در آلبانی، فرانسه و آمریکا به پرونده سازی، دروغ سازی، نفرت پراکنی و تولید انبوه اخبار و مطالب فیک مشغول شده اند.

درحالی که بیش از ده سال است خبر و تصویری از سرکرده سفاک آن مسعود منتشر نشده، مریم قجر عضدانلو با ادعای عجیب و غریب موفق شده همه رقبا و مخالفانش در شورای رهبری این گروهک را به قتل رسانده و از میدان به در کند و با برگزاری میتینگ های پولی که مخاطبان اجاره ای را از کشورهای مختلف با بهانه های مختلف از جمله سفر، هتل و اسکان رایگان و کمک هزینه دلاری سفر، برای تطهیر خود و معدود مزدوران وطن فروش خود تلاش می کند.

به اذعان بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه ای جهان از جمله آمریکایی ها این گروهک با کمترین رقیب وطن فروش ترین گروهک در دنیاست که به هیچ قاعده و قانون و عرف جاسوسی و خیانت و وطن فروشی هم پایبند نیست و تقریبا همه اپوزیسیون ایران اعم از سلطنت طلبان، جدایی طلبان، ضد انقلاب ها و حتی گروهک های فراری خارج از ایران از بیم بدنامی صف خود را از منافقین جدا و از حضور در کنار آنان و همسویی حداقلی با آنان نیز امتناع می کنند.

پنجم مرداد همچنین به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده زیرا کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی بود که اولین و آخرین گلوله جنگ 8 ساله به سمت آن شلیک شد و با تقدیم قریب به ۱۰ هزار شهید سرافراز و ده ها هزار آزاده، ایثارگر و جانباز، منظومه ای از وفاداری، ایثار، مقاومت و همراهی همه جانبه مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شورای فرهنگ عمومی با احترام به این همه رشادت، ایثار و فداکاری مردم، تاریخ و تمدن افزون بر ۱۲هزار ساله و وفادارای و ولایتمداری مردم این خطه، پنجم مرداد را به عنوان روز ملی کرمانشاه اعلام و در تقویم ها گنجاند. روز ملی کرمانشاه و یادآور حماسه مردان و زنان این سرزمین است که گوشه گوشه ی آن قدمگاه شهدای سرافرازی است که خون مطهرشان را برسفره سبز کوهستان ها و دشت های سرشار از لاله کرمانشاه ریختند تا عزت، عظمت و سترگی مردم ایران همچنان پایدار و استوار بماند آن چنان که رهبری فرزانه انقلاب در سفر تاریخی خود به این خطه فرمودند: کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.

مردم امتحان پس داده و سرافراز کرمانشاه در دهه پنجم انقلاب بیش از همیشه چشم انتظار همراهی هرچه بیشتر دولتمردان و مسئولان برای توسعه همه جانبه، اشتغال و تولید هستند و ظرفیت های بالای این استان زرخیز به عنوان مرکز غرب کشور در ابعاد گوناگون کشاورزی، سنعت، حمل و نقل، گردشگری و درمان توانایی خدمت رسانه به پنج استان غرب کشور با جمعیت ۸ میلیون نفر و استان های همجوار عراق از بخش مرکزی و کردنشین را داراست که نیازمند توجه بیشتر از سایر نقاط کشور است تا این استان که بیش از ۳۰سال درگیر جنگ و عواقب و بقایای جنگ بود و ازشتاب توسعه کشور جاماند، به نقاط برخوردار و اوسعه یافته کشور برد. درود خدا بر مرصادیان و مرصاد آفرینان و به ویژه شهدای بزرگ این عملیات غرور آفرین.

رسول شکری‌نیا

ارسال نظرات