۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۷۱۵۶۹۱

گزارشی از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

گزارشی از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور
بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور با حضور و سخنرانی سران قوا و دیدار نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه با رهبر معظم انقلاب در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نمايندگان ولی فقيه و ائمه جمعه سراسر كشور در روز دوشنبه 3 مرداد در آغاز بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور در حرم  بنيانگذار انقلاب اسلامي با آرمان‌های امام راحل تجديد میثاق كردند و پس از شرکت در یک نشست فشرده با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

آنچه در ادامه می خوانید گزارش کامل این گردهمایی است.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

گزارشی روز اول گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور 

آیین رسمی بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، عصر  روز دوشنبه با شعار «نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین، همیشه مردمی همیشه انقلابی» و با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضائیه و حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در تهران آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با خوش‌آمدگویی به نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از برکات برگزاری این مراسم آشنایی بیشتر ائمه جمعه با تجربیات یکدیگر است.

وی با اشاره به جزئیات انجام برنامه‌های این گردهمایی ابراز داشت: این اجتماع بزرگ ائمه جمعه که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب» شکل گرفته است فرصت مغتنمی است تا پرچم نماز جمعه بیش از گذشته در کشور برافراشته شود. این نهاد با برکت باید بیش از پیش بازخوانی شود و سعی می‌کنیم این همایش جنبه ترویجی نیز داشته باشد و عزیزان در این اجلاس سه روزه درجریان مسائل مهم کشور قرار گیرند و مسائل خود را با مسئولان کشوری در میان بگذارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشوربا ذکر یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله رسولی محلاتی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه او را دارای نقشی ممتاز و منحصر به فرد در تأسیس نماز جمعه عنوان کرد.

وی با تشکر از حضور رئیس قوه قضائیه و عملکرد موفق وی در این قوه، تصریح کرد: مأموریت‌های قوه قضائیه بسیار بزرگ و مهم است؛ ظرفیت‌های ممتاز و منحصر به فردی دارد و به عنوان سازمان بازرسی کشور و مدعی العموم می‌تواند در پیشبرد مسائل اصلی کشور جدا از پرونده‌های جاری قضائی، نقش مهمی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، سند تحول قوه قضائیه در گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، رئیس فعلی قوه قضائیه فردی «مؤمن، انقلابی، پرکار، مردمی، دور از تشریفات، دارای سعه صدر، دارای تجربه گرانبها، آشنا به امر قضا و زوایای قوه قضائیه» است که البته ایشان از دوستداران نماز جمعه هم به شمار می آیند.

وی از مواضع صریح رئیس قوه قضائیه و اصلاح داخلی و نگاه ویژه به حقوق عامه در قوه قضائیه تقدیر کرد و اظهار داشت: امیدواریم دستگاه قضایی از شبکه امین و کارآمد امامت جمعه در کشور برای پیشبرد برنامه‌های تحولی خود استفاده کند.

وی مجموعه شبکه امامت جمعه را آماده همه نوع همکاری با قوه قضائیه برای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: ائمه جمعه می توانند با عملکرد بسیار موفق خود در پیشگیری و حل اختلاف‌ها و کاهش ورودی پرونده‌ها تأثیرگذار باشند و کمک بزرگی به قوه قضائیه کنند.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ‌ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور به اهمیت جهاد تبیین و گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به همین منظور امسال گردهمایی ائمه جمعه را با شعار«نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین همیشه مردمی همیشه انقلابی و همگام با گام دوم انقلاب اسلامی» انتخاب کردیم.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

رییس قوه قضاییه:

نمازجمعه ظرفیت عظیمی است که باید از هر جهت حمایت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه نماز جمعه از جهاتی یک پایگاه منحصر به فرد است و از جهاتی شبیه به آن وجود ندارد، اظهار کرد: نماز جمعه با توجه به جایگاهی که دارد می‌تواند بیشترین تأثیر را بین مردم و مسئولان و مردم و نظام ایجاد کند.

وی ایجاد آرامش و امیدآفرینی بیشتر در جامعه، بالا بردن آگاهی‌ و ایجاد وحدت بین آحاد مردم، رساندن پیام مردم به مسئولان، تبیین مسائل نظام و کشور را از جمله کارکردهای مهم ائمه جمعه کشور برشمرد و تصریح کرد: ائمه جمعه با برنامه‌های کاربردی که در پیش می گیرند، می‌توانند حلقه واسط فوق العاده‌ای میان مردم و مسئولان باشند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه تبیین مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور است؛ خاطرنشان کرد: نماز جمعه در حقیقت بصیرت‌افزا، وحدت‌آفرین، آگاهی بخش، تعلیم دهنده و تعلیم گیرنده است؛ یعنی هم در جایگاه تعلیم و هم در جایگاه تعلم قرار دارد؛ هم با مردم و هم با مسئولان است؛ هم وظیفه‌شناس است و هم می‌تواند مردم را وظیفه‌شناس کند؛ هم خود متخلق به اخلاق اسلامی است و هم می‌تواند ناصح خوبی برای همه مسئولان و مردم باشد.

وی جایگاه و پایگاه نماز جمعه را بسیار عظیم عنوان کرد و گفت: این اهیمت جایگاه امامت جمعه تنها در مراکز استان‌ها منحصر نمی‌شود؛ هم اینک 900 پایگاه نمازجمعه در شهرهای کوچک و بزرگ ایران فعال است که ائمه جمعه در این پایگاه‌ها نقش مهمی در تبیین ارزش‌های الهی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر اهتمام و حمایت بیشتر از نهاد امامت جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه ظرفیت عظیمی است که جا دارد از هر جهت مورد حمایت قرار گیرد و این جایگاه ارتقا یابد تا شاهد نقش آفرینی بیشتر نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مرکز استان و حدود 900 امام جمعه در شهرهای مختلف کشور باشیم.

وی به جایگاه قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی برای قوه قضائیه، جایگاه رفیعی دیده شده است؛ بنابراین اگر قوه قضائیه‌ی مقتدر و مستقل و سریع العمل داشته باشیم، می‌تواند از بسیاری از تخلفات جلوگیری کند و حق هر مظلمی را از ظالمی بستاند، دست هر متجاوز و متعدی را از مال و جان و عرض و ارزش‌های الهی و خائنان قطع کند؛ خیانت‌ها را برملا و خیانتگران را مجازات کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به وضعیت فعلی قوه قضائیه اشاره کرد و ادامه داد: نیروی انسانی یکی از سرمایه‌های مهم هر نهادی به شمار می‌آید و در قوه قضائیه این مهم از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین اگر از نیروی انسانی خوب در این قوه استفاده شود، حتی اگر کمبود بودجه و تجهیزات و ساختار وجود داشته باشد، می‌توان کار را تا حدود زیادی انجام داد و جلو برد؛ اما اگر در این عامل ضعف، نارسایی و کوتاهی بود، هرچند مشکل دیگری نباشد، در کل کاستی داریم.

وی با اشاره به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید به این نظام، کشور و مردم متدین کمک و خدمت‌رسانی کنیم. به همین منظور بنده از حوزه علمیه، دانشگاه و نخبگان استمداد می‌کنم تا در این زمینه به قوه قضائیه کمک کنند تا بار زمین مانده را به مقصد نهایی خود برسانیم.

رئیس قوه قضائیه به اولویت‌بندی‌های 10 گانه قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این اولویت ها براساس مسائل پیش رو، قانون جمهوری اسلامی، اسناد بالادستی و بیانات رهبر معظم انقلاب تهیه و تنظیم شده است، کمک به مظلومان ناتوان، افزایش فعالیت های نظارت و بازرسی سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری از جمله اولویت‌های ویژه قوه قضائیه به شمار می آید.

وی بر تعامل قوه قضائیه با دولت تأکید کرد و گفت: سه قوه باید در کنار هم مشکلات را شناسایی و حل کنیم؛ امروز رئیس جمهور انقلابی، دلسوز، ولایتمدار و مردمی است و می‌خواهد کار کند؛ بنابراین وظیفه ما است که با رئیس جمهور نهایت همکاری را داشته باشیم، اما باوجود همه همکاری ها از وظایف خود در مقابل دولت و مجلس چشم‌پوشی نمی کنیم.

رئیس قوه قضائیه به توافق‌های این قوه با مجلس و حوزه علمیه قم اشاره کرد و با ارائه پیشنهادی به ائمه جمعه سراسر کشور گفت: شما ائمه جمعه هم اینک در نهصد نقطه کشور حضور دارید، بهترین جایگاه را در اختیار دارید، مردم بهترین ارتباط را با شما می‌گیرند و حرف دلشان را به شما می‌زنند و سنگ صبورشان هستید، از فقیر تا سرمایه‌دار به شما مراجعه می کند، شما پدر معنوی این مردم هستید، طرفدار جناح و جریان خاصی نیستید، چه کسی بهتر از شما، می‌تواند به ما مشورت بدهد؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان افزود: یک کارگروه مشترک میان ائمه جمعه سراسر کشور و قوه قضائیه ایجاد شود تا مسائل هر استان و شهر را بررسی و اولویت ها را مشخص کنند.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب:

دولت مصمم است رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در نخستین روز بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور در تهران برگزار شد، گفت: دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی تصمیم جدی دارد که فرامین، بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی را عملیاتی کند که این امر با یاری امامان جمعه و جماعات و صبر و استقامت مردم امکان پذیر است.

وزیر اطلاعات گفت: علی‌رغم سرمایه‌گذاری دشمن و کارزار جنگ‌های همه‌جانبه علیه امنیت کشور، شرایط امنیتی کشور مطلوب است و در این دولت مردمی و انقلابی با هم افزایی و هماهنگی و همکاری مناسب و همه جانبه که بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضائی و اطلاعاتی به وجود آمده است، شاهد اقتدار امنیتی مطلوبی در کشور هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب همچنین حرکت‌ها و اقداماتی که رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد ناامنی و خرابکاری در کشور دنبال می‌کند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند یکی از تیم های عملیاتی رژیم صهیونیستی را، بر خلاف اعلام یکی از رسانه‌های داخلی، قبل از اینکه موفق به بمب‌گذاری شوند دستگیر و توطئه آن‌ها را خنثی نمایند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت ملی کشور گفت: هر کشوری که لانه‌ای علیه امنیت کشور ما داشته باشد بداند که از اقدام ما در امان نخواهد بود.

وی بیان کرد: اکنون رژیم صهیونیستی هر روز یک حادثه را تجربه می‌کند و این از توفیقات جبهه مقاومت و برکاتی است که از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به جای مانده است.

وزیر اطلاعات افزود: دولت قدم‌های بزرگ و ستودنی را برای ساماندهی معیشت مردم برداشته است که انشاالله شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوبی پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب درخصوص تعامل با همسایگان گفت: دولت تمام توان خود را به کار گرفته است که ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه را گسترش دهد.

وی همچنین به سفرهای استانی دولت اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که مردم همراهی خوبی با دولت دارند، رویکردهای مردمی این دولت است که حضور میدانی رئیس جمهور محترم از نشانه‌های آن می باشد.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

تجلیل از فعالان حوزه‌های مقاومت، جهاد و شهادت در گردهمایی سراسری ائمه جمعه

ادامه برنامه‌های نخستین روز گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور به تقدیر و تجلیل از فعالان حوزه‌های مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت اختصاص داشت.

بر این اساس در این برنامه از خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق دارایی که مظلومانه در حرم امام علی بن موسی الرضا به شهادت رسیدند، قدردانی شد.

همچنین در بخشی از این مراسم از همسر شهید دکتر ابوالفضل محمدعلیزاده، جراح مغز و اعصاب و شهید مدافع سلامت که در سال ۹۹ در اثر ابتلای به کرونا به شهادت رسید، تجلیل شد.

گفتنی است که پدر شهید محمدعلیزاده از شهدای جاویدالاثر والفجر مقدماتی است و همسر وی نیز دکتر سوسن عزیز محمدی، مدیریت بیمارستان هاجر ارتش جمهوری اسلامی را به عهده دارد.

در این مراسم همچنین از فرزند شهید محسن فخری زاده با اهدای لوح تقدیری، تجلیل شد.

گزارش روز دوم گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور

دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور با دیدار آیت الله سید ابراهیم رئیسی  رییس جمهور با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور، سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد وحیدی وزیر کشور و پیمان جبلی رییس صدا و سیما ادامه پیدا کرد.

طرح صریح و شفاف مشکلات و مطالبات مردم از زبان ائمه جمعه

 در دیدار رئیس جمهور با ائمه جمعه سراسر کشور شماری از نمایندگان ولی فقیه به نمایندگی از ائمه جمعه در سخنانی به بیان برخی‌ مشکلات کشور و مطالبات مردمی پرداختند و خواستار افزایش ظرفیت اطلاع رسانی دولت در خصوص «رویکردها و برنامه‌های دولت» شدند.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد خطاب به آیت الله رئیسی خواستار ایجاد کارگروه تخصصی برای بررسی عملکرد دولت شد.

وی خواستار اطلاع‌رسانی بیشتر طرح مردمی سازی شد و اظهار داشت: قاطعیت در برخورد با متخلفان و اطلاع‌رسانی به مردم در طرح‌های اجرایی دولت بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه دراستان خوزستان،‌ استفاده از نیروهای کارآمد در بدنه دولت را ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود که این موضوع به صورت جدی از سوی دولت دنبال شود.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان از برگزاری جلسه مشترک ائمه جمعه شیعه و اهل سنت تشکر کرد و گفت: جدایی‌ها و عدم شناخت از یکدیگر زمینه سوء استفاده دشمن و تبلیغات نادرست آن‌ها را فراهم می‌کند؛ هرچقدر این تعاملات و شناخت‌ها نسبت به یکدیگر بیشتر شود اتحاد و انسجام امت اسلامی تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه با برادران اهل سنت ارتباط کاری دارد، گواهی داد که اهل سنت ایران اسلامی، همراه و همگام نظام و پیرو رهبری و دلسوز نظام اسلامی و مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه امید مردم و مقام معظم رهبری به این دولت مردمی است تا کار خود را به بهترین شکل پیش ببرد، انتظارات را در این زمینه بسیار دانست اما افزود: علی‌رغم گزارش‌های خوبی که داده می‌شود، اما ضرورت دارد در زمینه معیشت مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم موفقیت‌های دولت را در زندگی خود احساس کنند، چنانچه دولت‌های گذشته هم از وضعیت خود آمار خوب ارائه می کردند؛ اما مردم آنچه در زندگی خود احساس می‌کردند با آمارهای ارائه شده متفاوت بود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه بخشی از مشکلات به تحریم و دلار مربوط نمی‌شود و تدبیر و قاطعیت در اجرا می‌خواهد نمونه این امر را مرز طولانی و آسیب‌های فراوان آن مانند قاچاق و در مقابل، عدم استفاده صحیح از امکانات مرزی دانست و افزود: برخی از مصوبات دولت همچنان در استان‌ها عملیاتی نشده است، حقابه سیستان گرفته نشده است و مردم سیستان با تشنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و در بلوچستان از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده نمی‌شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان از زحمات رئیس جمهور و دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف در یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که برخی ائمه جمعه بیان کردند، مربوط به ساختارهای اقتصادی کشور است که اگر این ساختارها اصلاح نشود هیچ اتفاقی موفقی در کشور نخواهد افتاد؛ وقتی مدیر عادل و عالم ما با ساختار دارای مشکل روبرو می‌شود نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه هم اینک برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، تاکید کرد: باتوجه به تجربیات موفق ائمه جمعه در بخش های مختلف، دولت می تواند از این عزیزان در حوزه بهبود مسائل فرهنگی و اجتماعی استفاده کند؛ زیرا امروز باید ساختار فرهنگی کشور به درستی اصلاح شود و در این زمینه همکاری و همراهی همه بخش‌ها ضروری است.

لازم به ذکر است که در دومین روز از گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، جمعی از ائمه جمعه اهل تسنن نیز به عنوان مهمان حضور یافتند.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

آیت‌الله رئیسی در گردهمایی سراسری ائمه جمعه:

ائمه جمعه حلقه واسط میان مردم و نظام حکمرانی هستند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح سه‌شنبه در بیست‌وپنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور، در تبیین جایگاه و اهمیت والای آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در کشور گفت: امروز تریبون نماز جمعه محلی برای تبیین مسائل کشور و کانون ایجاد امید و بیان دغدغه‌های مردم است. ائمه جمعه حلقه واسط میان مردم و مسئولان به شمار می‌آیند و بر همین اساس می‌توان گفت که این علمای بزرگوار نقش بسیار حائز اهمیتی در کارآمدی نظام حکمرانی دارند و در توفیقات دولت سهیم هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش مهم ائمه جمعه در شکل‌گیری ارتباط موثر و مفید و میان دولت و ملت، افزود: ائمه محترم جمعه از فرماندهان جهاد تبیین در اقصی‌نقاط کشور هستند و به دلیل ارتباط وثیقی که با بدنه جامعه دارند، زبان گویای مردم به شمار می‌آیند لذا نقش مهمی را انتقال مطالبات مردم به مسئولان ایفا می‌کنند. از این منظر، نقش ائمه جمعه در ساختار نظام حکمرانی کاملا مبنایی و راهبردی است.

آیت‌الله رئیسی در دومین بخش از سخنرانی خود، به تبیین عملکرد دولت در عرصه‌های مختلف در یک سال گذشته پرداخت و با اشاره به توفیقات بدست آمده در حوزه دیپلماسی، اذعان داشت: از ابتدای استقرار دولت اعلام کردیم که تقویت سیاست همسایگی، اصل مبنایی دولت در حوزه دیپلماسی است و در همین راستا گام برداشتیم. خوشبختانه این تغییر ریل راهبردی، سبب شد که تراز تجاری ایران با همسایگان مثبت شود و ارزش مبادلات به چندین برابر گذشته ارتقا یابد.

رییس جمهور برنامه‌ریزی برای تامین امنیت غذایی و افزایش حجم تولیدات کشاورزی را دیگر توفیق دولت در ماه‌های گذشته خواند و گفت: در بخش کشاورزی در اثر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد افزایش قابل توجهی در حجم تولیدات بوده‌ایم و تا به امروز قریب ۷ میلیون تن محصول از کشاورزان خریداری شده است.

رئیس جمهور در ادامه در تشریح برنامه‌های دولت در حوزه جذب سرمایه‌گذاری، گفت: رونق اقتصاد ملی و ارتقای شاخص‌های اقتصادی در کشور بدون جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ممکن نیست. دولت برنامه‌های متنوعی در این حوزه دارد و تلاش می‌کند از طریق جذب سرمایه‌گذاری در راستای توسعه اشتغال پایدار، رونق تولید و رشد اقتصادی گام‌های مستحکمی بردارد.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به تلاش دولت برای عدالت‌محور کردن بودجه ۱۴۰۱ براساس سند آمایش سرزمینی، اظهار داشت: جهت‌گیری مبنایی دولت، در راستای مردمی کردن اقتصاد و عدالت‌محوری در همه عرصه‌هاست. بر همین اساس چه در قانون بودجه سالیانه و چه در تدوین برنامه هفتم توسعه، تلاش داریم به سمت تحقق عدالت و مردم محوری حرکت کنیم.

وی با اشاره به برخی مطالب مطرح شده از سوی ائمه جمعه، مبنای انتصابات در دولت را جذب نیروهای کارآمد، پرتلاش و باانگیزه عنوان کرد و گفت: بارها تأکید کرده‌ایم و دولت از نیروهای کارآمد، جوان و انقلابی استفاده شود و نیروهای بی‌انگیزه و ناکارآمد کنار گذاشته شوند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به بحث عفاف و حجاب گفت: اجرای قانون ملاک است و در این زمینه نباید بر اساس سلایق شخصی عمل کرد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز از میز مذاکره کنار نرفت. این غربی‌ها بودند که در حین انجام مذاکرات با صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انژری اتمی در این مذاکرات بحران ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه به نتیجه رسیدن مذاکرات بیش از همه چیز نیازمند اراده طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: موضوع جمهوری اسلامی ایران منطقی و عقلانی است و بدیهی است طرف مقابل هم اگر منطقی و عقلانی رفتار کند، مذاکرات می‌تواند منتج به نتیجه شود.

رئیس جمهور امیدآفرینی در میان مردم را اولویت اصلی کشور خواند و گفت: امروز از هر زمان دیگری نسبت به آینده کشور امیدوارتریم و با اتکا به داشته‌های خود و همچنین به پشتوانه ملت و رهبری معظم انقلاب شرایط را به نفع مردم تغییر خواهیم داد.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

توضیحات وزیر کشور درباره انتصابات در استانداری ها و فرمانداری ها

احمد وحیدی وزیر کشور در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور به شرایط پیچیده جهانی و روند تحولات جهان اشاره کرد و گفت: این تحولات آثار خود را در حوزه فرهنگ و عرصه‌های دیگر نشان می‌دهد، امروز دشمنان تلاش می‌کنند نفوذ خود را با سرپل‌های جدید در این حوزه بر ما تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف شکست خورده است،‌ افزود: دشمن جنگ همه جانبه‌ای را علیه ما به راه انداخته است که این جنگ ابعاد مختلف دارد؛ بعد امنیتی آن بر اساس ترور، تخریب و سوار شدن بر موج نارضایتی‌ها است. دشمن تلاش می‌کند از این طریق در داخل کشور فعالیت‌هایی را انجام دهد که خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی،‌ خیلی از این اقدامات خنثی شد؛ اما با استفاده از ابزار رسانه همچنان سعی می‌کنند در برخی موارد خود را موفق نشان دهند.

وحیدی، مشکلات بوجود آمده در حوزه نارضایتی‌های اجتماعی را به خاطر زمینه‌ها و بسترهای موجود در کشور عنوان کرد و ادامه داد:‌ امروز دشمن در کنار جنگ امنیتی یک جنگ فرهنگی بزرگ را به راه انداخته است که این جنگ هم در مبانی فکری و هم در نوع نگرش و هم در نوع بینش و کنش است؛ از این رو دشمن در حوزه فرهنگی تلاش کرده در هر سه بعد، اقدامات گسترده‌ای با کمک انواع روش‌ها انجام دهد.

وی یکی از محورهای مهم جنگ فرهنگی را تغییر نوع نگرش درباره مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: برای مثال در موضوع عفاف و حجاب،‌ نگاه انسان‌گرایانه را به نگاه کالبدگرایانه و جسد گرایانه تغییر داده اند؛ این در حالی است که ما در جمهوری اسلامی منادی تعالی انسان هستیم و نباید جایگاه انسان را به کالبد جسمانی محض تقلیل دهیم.

وزیر کشور،‌ جنگ دیگر دشمن علیه جمهوری اسلامی را در حوزه حقوقی عنوان کرد و افزود: دشمن تلاش دارد تا علیه ما با بهره گیری از ابعاد متنوعی که در اختیار دارد،‌جنگ همه جانبه ای را انجام دهد؛ به گونه‌ای که در حوزه حقوقی در قضیه اخیر حمید نوری را بدون هیچ دلیل و استناد حقوقی و تنها با ادعای منافقان، محاکمه کرد.

وی جنگ رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی را از دیگر ابزار جنگی دشمن برشمرد و گفت: فضای مجازی موثرترین ابزاری است که دشمن در اختیار گرفته تا از این طریق خانواده‌ها و افکار عمومی را مورد هجمه قرار دهد و فضای مجازی بالاترین کارکرد تخریبی رادارد و دشمن تلاش می کند از این طریق همه مرزها را بشکند.

وحیدی،‌ جنگ اقتصادی را از دیگر ابزارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ امروز دشمن،‌جنگ اقتصادی را در قالب تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است. متاسفانه در دولت قبل در این خصوص موضع‌گیری خوبی علیه دشمنان گرفته نشد؛ اما اکنون با توجه به تبعیت از دستورات رهبر معظم انقلاب، سخنگوی کاخ سفید پشت تریبون رسماً اعلام می‌کند که ما شکست مفتضحانه‌ای خورده‌ایم. این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران، اگر بر هر کشوری اعمال می‌شد، آن کشور از هم می‌پاشید؛ اما امروز ما در برابر مشکلات ایستاده‌ایم و به کشوری مانند روسیه برای مقابله با تحریم‌ها آموزش می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت:‌ نفوذ دو بخش داشت، بخشی برای اختلال در تصمیمات مسئولان و مدیران و بخشی در حوزه سیاسی بود. گاهی برخی مسئولان حرف‌هایی می زدند که با هیچ منطقی سازگار نبود؛ این حرف‌ها ناشی از آسیب‌هایی بود که در مسیر جنگ اطلاعاتی متحمل شده بودیم.

وزیر کشور به حضور باشکوه مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: در فضای بسیار سنگین و غبار‌آلود قبل از انتخابات، ملت ما چنان رشادتی از خود نشان داد و انتخابی کرد که این انتخاب بر اساس فهم عمیق مردم ما بود که توانستند خوب را از بد تشخیص دهند. این انتخاب باعث تغییر فرم خیلی چیزها شد؛ در حوزه سیاسی و مذاکرات که دشمن به صورت کامل دست برتر را داشت، و برخی می‌گفتند به هر قیمت شده قبل از تحویل دولت، توافق را با هر شرایطی انجام دهید. آن فضا عوض شده و امروز جمهوری اسلامی در این مذاکرات دست برتر را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات صورت گرفته در استانداری ها و فرمانداری‌ها اشاره و اظهار کرد: انقلابی بودن و توانمند بودن شرط اصلی ما است. حتماً باید از کاری که بر عهده‌شان گذاشته شده است، برآیند؛ اگر در این زمینه موفق نباشند به قطع به مردم خیانت کرده‌اند. تکلیف شرعی ما این است، کسی را مسئول انتخاب کنیم که بتواند مشکل مردم را برطرف کند.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

رییس صدا و سیما:

جنس رسانه ملی و نماز جمعه به لحاظ ارتباطات اجتماعی با هم یکی است

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور که امروز چهارم مرداد در تهران برگزار شد با بیان اینکه تعامل صدا و سیما و ائمه جمعه، همکاری درون خانوادگی است، گفت: جنس رسانه ملی و نماز جمعه به لحاظ ارتباطات اجتماعی با هم یکی است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط رسانه ملی با مخاطب از طریق واسطه و ارتباط منبر با مخاطب بی‌واسطه است، سخت‌ترین و غیرمؤثرترین نوع ارتباط را ارتباط با واسطه دانست و افزود: ارتباطی که نماز جمعه با مخاطب برقرار می‌کند، ارتباطی مبتنی بر اعتماد حداکثری مخاطب به فرستنده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مخاطبان رسانه‌ها، رابطه بین مخاطب و فرستنده پیام برقرار نیست، گفت: امتیازاتی که نماز جمعه نسبت به رسانه‌های مبتنی بر واسطه دارد، بسیار بیشتر از رسانه ملی است؛ اما صدا و سیما با توجه به جایگاه و موقعیت خود در جامعه، امتیاز پوشش گسترده و استفاده از فناوری‌های نوین در انتقال پیام را دارد.

جبلی در ادامه اهمیت و اعتبار منبع خبر را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عناصری که در رسانه ملی به دنبال آن هستیم اعتبار منبع است، تصریح کرد: باید اعتبار رسانه ملی به نقطه‌ای برسد که مخاطب به آن اعتماد کامل داشته باشد و انتظاراتش از این طریق برآورده شود؛ گرچه رسیدن به این نقطه بسیار سخت است اما تمام تلاش مان را در این زمینه به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه شعار رسانه ملی در دوره جدید «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» است، خاطرنشان کرد: این شعار براساس ارزیابی دقیق از نقاط ضعف رسانه ملی در دوران گذشته و با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و آسیب‌شناسی و ارائه طریق معظم له در گام دوم انتخاب شده است. باید به آنچه نقطه امتیاز ما است و هویت ما را شکل می‌دهد پرداخته و به آن افتخار کنیم و آسیب‌شناسی این نقطه را نشان دهیم؛ چراکه هر زمان به نقاط درخشان هویتی پرداختیم، مخاطب ما حتی در بین قشر خاکستری بیشتر شده است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن «ده کیلومتری غدیر» اذعان داشت: باتوجه به افکارسنجی ای که قبل از برنامه صورت گرفت،‌ حضور مردم در این مراسم بی نظیر بود و بسیاری از مسئولان این حضور را باورکردنی نمی دانستند، ‌اما دیدیم که با همه مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه،‌ مردم چه حضور باشکوهی داشتند.

وی از استقبال مردم از سرود سلام فرمانده و تشییع میلیونی شهید سلیمانی به عنوان نقاط درخشان توجه به هویت انقلابی و دینی نام برد و گفت: سلام فرمانده، حاج قاسم و تجمع میلیونی در روز غدیر از نشانه های توجه مردم به هویت فرهنگی و اعتقادی است که توجه جدی به این موضوع، از جمله سرفصل های برنامه‌های صدا و سیما در دوران جدید است.

جبلی گفت: عدالت در دوران متعدد مورد غفلت قرار گرفته است؛ اما باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به هدایت فرهنگی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اهتمام بر بیانیه گام دوم انقلاب را از وظایف رسانه ملی دانست و تاکید کرد: باید دنبال عدالت باشیم، از این‌رو سرفصل دوره جدید رسانه ملی را که اولین دوره تحولی در دوره چهل سال دوم انقلاب اسلامی است، بر مبنای عدالت‌گستری قرار دادیم.

رئیس رسانه ملی،‌ رویکرد عادلانه به مسائل و چالش‌های مردم را ضروری خواند و افزود: عهد بسته‌ایم که در کنار پرداختن به مشکلات مردم و جامعه،‌ خدمات نظام و ‌راه‌حل‌های رفع مشکلات را هم مطرح کنیم، تا برای همگان ثابت شود در نظام مقدس جمهوری اسلامی بن بست وجود ندارد.

وی دلیل برخی مشکلات جامعه را انجام ندادن صحیح کار از سوی برخی مسئولان و بی توجهی به قانون و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: به عنوان رسانه و تریبون نظام، افزون بر بیان مسائل و مشکلات مردم، لازم است دستاوردها، خدمات و راه برون رفت از مشکلات را با هم مطرح کنیم.

جبلی با بیان اینکه تحول در محتوا، تحول در رویکرد و تحول در سازوکار، سه عنصر تحولی در رسانه ملی هستند یادآور شد: حوزه پیشرفت، عدالت، جوان مؤمن انقلابی و زن در تراز انقلاب اسلامی، از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های تحول در محتوای رسانه ملی به شمار می آید.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

رییس مجلس شورای اسلامی:

دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها هرگز قانونی نیست

‌ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در دومین روز بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که عصر سه‌شنبه در تهران برگزار شد، از ائمه جمعه به عنوان مرزبانان مکتب اهل بیت و قرآن کریم یاد کرد.

وی به برخی گلایه‌های نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور درباره دخالت نمایندگان به عزل و نصب‌ها در استان‌ها و شهرها اشاره و تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس تذکر دادند،‌ دخالت در عزل و نصب‌ها توسط نمایندگان هرگز قانونی نیست؛ البته این دخالت ها کاهش یافته و هرگز نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی به برخی از ریشه های عزل و نصب ها توسط نمایندگان در استان‌ها و شهرها اشاره کرد و یادآور شد: ضعف در عملکرد و مدیریت برخی از وزیران، سوء استفاده از قوانین نظارتی توسط نمایندگان مجلس، نداشتن منشور اخلاقی در نظام حکمرانی کشور و ضعف در برخی قوانین مجلس شورای اسلامی از جمله ریشه‌های این مشکل به شمار می‌آید؛ البته باید اجازه دهیم یک وزیر در حوزه اجرایی خود تصمیم بگیرد و متناسب با آن هم عمل کند تا پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکل قوانین نظارت در تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر و روستا گفت: برای حل این مشکلات بیش از 5 ماه با شورای نگهبان گفت و شنود داشتیم که خوشبختانه قانون انتخابات مجلس به توافق نهایی رسیده تا مغایرات با قانون اساسی نداشته باشد و امیدواریم به زودی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

قالیباف درباره دلایل عدم اعمال سیاست‌های کلی قانون انتخابات در قوانین جاری کشور توضیح داد و عنوان کرد: اینکه می‌گوئیم سیاست‌های کلی قانون انتخابات در این حوزه اعمال نشده است‌ در حوزه شورای شهر بحث درستی است، زیرا ‌نظام نظارت بر شوراهای شهر از انضباط، دقت و مسیر درستی برخوردار نیست و ‌تحت تاثیر بحث‌های حاشیه ای،‌ قومی و قبیله ای قرار گرفته است. به همین منظور با قاطیعت می‌گویم،‌ تایید و رد صلاحیت افراد در این حوزه بر اساس مبانی قوانین صورت می‌گیرد.

وی بر استفاده از نظرات نخبگان و ائمه جمعه در تصویب قوانین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه از نزدیک با مشکلات آشنا هستند، به همین منظور از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ‌برای بررسی نظام مسائل، اندیشکده حکمرانی را با استفاده از نگاه نخبگانی و مردمی در استان ها راه‌اندازی کرده‌ایم تا از این طریق به صورت استانی از دیدگاه نخبگان بهره بگیرند.

رئیس قوه مقننه،‌ داشتن منشور اخلاقی در مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: ‌بر همین اساس طبق فرمایشاتی که رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مجلس شورای اسلامی داشته اند، همه این موارد را جمع‌آوری کردیم که در قالب منشور مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.

وی نظارت بر اجرای قانون و ترک فعل‌ها را از جمله برنامه‌های مهم مجلس شورای اسلامی برشمرد و تاکید کرد: در همین زمینه سیاست‌هایی را تدوین کرده ایم و در حال نهایی کردن این سیاست‌ها هستیم.

قالیباف با بیان اینکه ترکیب این مجلس،‌ ترکیبی بی نظیر از ‌جوانان متخصص انقلابی و متعهد،‌ باتجربه و پیشکوت است،‌ ادامه داد: این مجلس مدیران لایقی دارد که در وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها در حوزه های مختلف تجربه‌های موفقی داشته‌اند و امروز ترکیب مجلس شامل علم، پختگی و ‌تخصص است. نعمت بزرگی در این مجلس وجود دارد که تاکنون سابقه نداشته است،‌ به گونه‌ای که بیش از 220 رای در تصمیمات حیاتی و مهم ثبت و ضبط می‌شود.

رفع تحریم و خنثی‌سازی تحریم‌ها از اولویت‌های مجلس است

وی به اولویت های مجلس در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت:‌ امروز مجلس شورای اسلامی میان دوگانگی قانون گذاری و نظارت،‌ اولویت را در نظارت قرار داده است؛ زیرا ‌در حوزه قانونگذاری تورم زیادی وجود دارد که این قوانین در حوزه نظارتی به خوبی اجرایی نمی‌شوند. البته مجلس هیچ وقت برای نظارت به دنبال مچ‌گیری نیست، بلکه ‌تسهیل گری را در بخش اجرایی پیگیری خواهد کرد.

رئیس مجلس حمایت از مدیران قوی، ‌شجاع و لایق را از اصول مهم مدیریتی دانست و ادامه داد:‌ در مجلس به دنبال برنامه‌ریزی دقیق در استانها هستیم و اگر تخلفی در دولت صورت گیرد با قاطعیت تذکر لازم را ارائه خواهیم داد.

وی بسیاری از مشکلات کشور را در بخش ساختار اداری جامعه دانست و بر حل و اصلاح این مشکل تاکید فراوان کرد.

قالیباف درباره دوگانه رفع تحریم و خنثی سازی تحریم گفت: مجلس رفع تحریم را مهم ترین موضوع می داند، زیرا بیست سال است که در بحث هسته ای درگیر هستیم؛ امروز باید با زبان بین المللی سخن بگوئیم و باید ‌انقلاب و اراده ملت ایران با ترجمان بین‌المللی در چارچوب قوانین بین المللی نمود پیدا کند تا بتوانیم از حقوق اصلی خود به خوبی دفاع کنیم؛ بنابراین‌ حفظ عزت، اقتدار و مصلحت کشور و ملت را در تصویب ‌قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریمها لازم دانستیم، که این کار به روش دقیق و حرفه ای و کارشناسی انجام شد.

در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها تمام توان خودمان را به کار می گیریم

وی به دو گانه دیگری در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از دو گانه‌های ما دراین بخش این است که اولویت‌ها در این مجلس چیست؟ به نظر ما براساس مسئله محوری بودن مجلس که انجام گرفته است،‌ یکی از موضوعات، مسئله فرهنگی و دیگری مسئله اقتصاد است. باید برای اجرای این مسایل راهکارهای دقیقی را انتخاب کنیم که ‌چهار نکته ‌هوشمندسازی،‌ شفاف سازی، ‌مردمی سازی و کارآمدسازی در آن نهفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت و مجلس تلاش های زیادی برای حل مشکلات مردم صورت گرفته است،‌ اما این تلاش ها را کافی ندانست و تصریح کرد:‌ با همه این تلاش ها هنوز مردم از ما راضی نیستند، در بسیاری از حوزه ها پاسخ قانع کننده ای به مردم نداریم. از این رو برخی در این خصوص احساس بن بست و نوامیدی می کنند،‌ در حالی که این سناریو توسط دشمنان از خارج و داخل طراحی و پیگیری می شود.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ از جمله این اقدامات، ‌اولویت دهی به محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی است. توسعه راه های روستایی،‌ رفع کمبود آب شرب و کشاورزی در روستاهای محروم، توجه به خانه های بهداشتی، بیمه رایگان سه دهک اول، توجه به بازنشستگان، رتبه بندی معلمان، تصویب قانون جهش تولید مسکن،‌ تصویب مالیات بر خانه‌های خالی، تصویب قانون ساخت مسکن،‌ کنترل قوانین اجاره،‌ توجه به تولید دانش بنیان است که برخی از آن‌ها مصوب و برخی دیگر در حال پیگیری است.

قالیباف در خصوص اهمیت جهاد تبیین گفت: در حوزه جهاد تبیین باید مردم را آگاه کنیم و‌ آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است. در اولین اقدام باید مردم را با حقوق خودشان آشنا کنیم؛ وقتی با حقوق آشنا شدند،‌ آرامش می گیرند و به وظایف خودشان به خوبی عمل خواهند کرد.

وی ‌اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: وقتی ‌اعتمادسازی صورت گرفت، مردم در همه عرصه‌ها، مشارکت حداکثری را رقم می زنند؛‌ از این رو کارها روی زمین نمی مانند و مردم خودشان برای حل مشکلات به میدان می آیند و از سوی دیگر مشکل نظام اداری و بروکراسی هم برطرف خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ مردم را ستون مهم نظام و انقلاب دانست و ادامه داد: باید از مردم در همه حوزه ها کمک بگیریم و باید مردم در کارهای موثر، حضور داشته باشند. وقتی مشارکت مردمی اتفاق بیفتد، ‌یقین بدانید پیشرفت و توسعه هم صورت می گیرد.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

سران قوا خادم افتخاری نماز جمعه شدند

ائمه جمعه کشور جهت تقدیر از حمایت و پشتیبانی بی‌دریغ سران سه قوه از این فریضه الهی و حضور فعال در نماز جمعه، نشان خادم افتخاری نماز جمعه را به ایشان اعطا کردند.

 رئیس جمهور به سبب حضور پررنگ‌شان در نماز جمعه تهران و نیز حضور در نمازجمعه استان‌ها هنگام سفرهای استانی، رئیس قوه قضائیه به دلیل حضورشان در اغلب نماز جمعه‌های تهران و رئیس قوه مقننه به دلیل شرکت در نمازجمعه و اهتمام به حضور در بین مردم، این نشان ارزشمند را از ائمه جمعه حاضر در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور دریافت کردند.

م/گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشورتجلیل از شخصیت‌های فعال در عرصه سیاسی، فرهنگی و علمی

در این گردهمایی سه روزه از مرحوم آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی، رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حجج اسلام والمسلمین غلامعلی نعیم‌آبادی( نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس)، سیدمحمد حسینی شاهرودی (نماینده سابق ولی فقیه استان کردستان)، ابوالقاسم یعقوبی (نماینده سابق ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد) و سیداحمدی میرعمادی ( نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد) به عنوان ائمه جمعه پیشکسوت تجلیل به عمل آمد.

همچنین از حسین شریعتمداری نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان و مدیرمسئول این موسسه و ابوذر روحی ذاکر اهل بیت به عنوان فعالان جهاد تبیین تقدیر و قدردانی شد.

این گزارش حاکی است در این گردهمایی از گلعلی آقابابایی، پژوهشگر و مستندنگار دفاع مقدس به عنوان  پرکارترین و مؤثرترین چهره‌ ادبیات پایداری و حجت‌الاسلام مظفر سالاری به عنوان فعال در حوزه مطالعه ادبیات فارسی و حضور موثر در عرصه فرهنگی تقدیر شد.

این گزارش می‌افزاید که در بخش دیگری از گردهمایی سراسری ائمه جمعه از خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق دارایی که مظلومانه در حرم امام علی بن موسی الرضا به شهادت رسیدند،‌ تجلیل شد.

گفتنی است، بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که از روز دوشنبه سوم مرداد با شعار «نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین» در تهران آغاز به کار کرده بود، با دیدار نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه پنجم مرداد به کار خود پایان داد.

گزارشی از گردهمایی بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور

ارسال نظرات