۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۱۵۷۲۸

چالش‌ غول‌های فناوری آمریکا برای اجرای قانون منع سقط جنین

چالش‌ غول‌های فناوری آمریکا برای اجرای قانون منع سقط جنین
غول‌های فناوری آمریکا بدون توجه به اعتراضات گسترده نسبت به لغو قانون سقط جنین در آمریکا، تمام‌قد پای اجرایی‌شدن این قانون آمدند و اقدامات را آغاز کردند.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، مدتی قبل گوگل قول داد از تاریخچه مکان افرادی که به کلینیک های سقط جنین مراجعه می کنند، محافظت کند. اما اکنون کارشناسان امنیتی این شرکت را به خلف وعده متهم کرده اند.

یک سازمان غیرانتفاعی در حوزه امنیت، دریافت که کاربران اندروید همچنان می‌توانند به تاریخچه موقعیت مکانی دستگاه کاربر دیگر، بدون اینکه شخص از ردیابی آنها مطلع شود، دسترسی داشته باشند.

در گزارش این سازمان آمده: مشخص نیست که گوگل چگونه قصد دارد سیاست های مرتبط با سقط جنین را اجرا کند. مشخص نیست چه مدت مکان‌های حساس قبل از حذف آن‌ها توسط غول فناوری در جدول زمانی کاربران باقی می‌مانند.

این سازمان آزمایشی را انجام داد و در آن مشخص شد که مکان دقیق کلینیک برای بیش از یک هفته در تاریخچه موقعیت مکانی گوگل باقی می ماند و این نشان می‌دهد که یا گوگل هنوز این تغییرات را اعمال نکرده یا سیستم شرکت برای شناسایی و حذف مکان‌های حساس معیوب است.

گوگل به این اتهامات پاسخ داد و آزمایش این سازمان را با توجه به شرایطی که در آن کاربر به دستگاه شخصی دسترسی پیدا می‌کند که امنیت و حریم خصوصی آن را نقض می‌کند، سناریویی بعید خواند.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارائه کنترل‌ها و حفاظت‌های بیشتر در هر شرایطی، هرچند بعید، هستیم. همانطور که در اوایل این ماه اعلام کردیم، اگر سیستم‌های ما شناسایی کنند که فردی که سابقه موقعیت مکانی را انتخاب کرده، از کلینیک سقط جنین بازدید می‌کند، ما این ورودی‌ها را پس از بازدید، از سابقه مکان حذف می کنیم. این تغییر اکنون در حال اجراست و برای همه این بازدیدها اعمال خواهد شد.

در اوایل ژوئیه، گوگل بیانیه‌ای منتشر و در آن متعهد شد از حریم خصوصی افرادی که به دنبال سقط جنین در ایالات متحده هستند با حذف داده‌های موقعیت مکانی، محافظت کند. در آن زمان گوگل گفت که این تغییر در هفته های آینده اعمال خواهد شد.

این شرکت در بیانیه تعهد به تقویت حریم خصوصی کاربران، گفت: ما متعهد به ارائه حفاظت های قوی از حریم خصوصی کاربران مان هستیم و به دنبال راه های جدیدی برای تقویت و بهبود این محافظت ها خواهیم بود.

بعد از تصویب قانون منع سقط جنین در آمریکا، غول‌های فناوری این کشور بدون توجه به اعتراضات گسترده نسبت به به این قانون، تمام‌قد پای اجرایی‌شدن آن آمدند و با وضع قوانین برای پلتفرم ها، کارمندان و حتی کاربرانشان، اقدامات گسترده‌ای را برای اجرا و تثبیت حکم دیوان عالی آمریکا آغاز کردند. اینجا بخوانید.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات