۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۷۱۵۷۳۶
آیت الله رئیسی در اجتماع مردم کبودرآهنگ همدان:

تلاش‌های آحاد مختلف مردم برای کشور تولید قدرت و اقتدار می‌کند

تلاش‌های آحاد مختلف مردم برای کشور تولید قدرت و اقتدار می‌کند
رییس جمهور با قدردانی از همراهی همیشگی مردم و ایستادگی آرمان‌های امام(ره) و انقلاب گفت: تلاش‌های آحاد مختلف مردم در جایگاه‌های مختلف برای کشور تولید قدرت و اقتدار می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان همدان، در اجتماع مردم شهرستان کبودرآهنگ، به خانواده‌های قریب به ۷۰۰ شهید معزز این شهرستان، مردان متدین و انقلابی و زنان تاریخ‌ساز و جوانان بابصیرت این شهرستان ادای احترام کرد.

وی با اشاره به اینکه کبودرآهنگ در تاریخ خود هم سابقه مبارزه و ایستادگی در مقابل رژیم ستمشاهی را دارد، هم سابقه همراهی با امام عظیم‌الشأن، هم کارنامه درخشانی در دفاع مقدس و هم سابقه ایستادگی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی افزود: اهالی کبودرآهنگ مؤمن، انقلابی، ولایی هستند و برای من افتخاری است که در جمع این مردم هستم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین حاضر در صحنه هستند، اظهار داشت: به نیروهای نظامی، قدرت تسلیحاتی و نظامی کشور افتخار می‌کنیم، اما باید بدانیم که آنچه دشمن را از تعرض به این کشور بازداشته مردم متدین و ولایتمدار حاضر در صحنه است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز در دنیا شاهد هستیم، جنگ اراده‌هاست، اظهار داشت: اراده دشمن آن است که ملت ایران با وجود همه آرمان‌ها و ارزش‌هایی که به آن معتقد است، راه انقلاب و ارزش‌ها و شهیدان را ادامه ندهد. در مقابل ملت ما اراده کرده با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، با قوت این مسیر را ادامه دهد و با تکیه بر شعار ما می‌توانیم هیچ تحریم و تهدیدی را مانعی پیش پای خود نداند.

وی اعتراف رسمی آمریکا به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری در برابر ملت ایران را یک پیروزی بزرگ برای کشورمان دانست و تصریح کرد: به عنوان خدمتگزاران شما مردم وظیفه خودمان می‌دانیم به تبعیت از مقتدای بصیرت‌آفرین‌مان و به خواست ملت بزرگ ایران، ایستادگی و مقاومت را در مقابل زیاده‌خواهان، سلطه‌گران و نظام سلطه در دستور کار خود قرار دهیم و به هیچ عنوان از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی نکنیم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تلاش‌های آحاد مختلف مردم برای کشور تولید قدرت و اقتدار می‌کند؛ چه آن عزیزی عضو نیروهای مسلح که برای حفاظت از کیان این مرز و بوم تلاش می‌کند و چه کشاورز عزیزی که در بر سر زمین خود زیر تابش آفتاب، در راستای تامین امنیت غذایی کشور می‌کوشد. امروز همه وظیفه داریم که در سال تولید، در جهت تولید بیشتر و برتر و با کیفیت‌تر در راستای افزایش قدرت کشور تلاش کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات منطقه گفت: دغدغه اول مطرح شده مربوط به کشاورزی بود و کشاورزی در این شهرستان باید رونق بیشتر پیدا کند، اما در مساله تامین آب مشکلاتی وجود دارد که اصلاح و بهبود مدیریت منابع آبی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

آیت‌الله رئیسی همچنین اصلاح الگوی کشت را نیز از دیگر راهکارهای موثر در زمینه سازگاری با کم‌آبی دانست و افزود: همراهی مردم عامل موثری در مقابله با مشکل کم آبی است که یکی از مصادیق مهم آن اصلاح الگوی کشت است.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده درباره اراضی وقفی منطقه اظهار داشت: وقف حکم خودش را دارد، لکن با توجه به مشکلاتی که مردم دارند و در این اراضی سکونت دارند و کسب و کار راه انداخته‌اند، از سازمان اوقاف، استاندار و مسئولان مربوطه دیگر می‌خواهم هر چه سریع‌تر با تشکیل کارگروهی به این مساله در مدت حداکثر ۲ ماه رسیدگی کنند، تا اولا زندگی مردم ثبات پیدا کند و در ثانی مردم آثار سفر دولت در رفع دغدغه‌های خود را ببینند.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع راه‌های مواصلاتی منطقه و گلایه‌های مردم در این رابطه اشاره و تصریح کرد: رفع مشکل راه‌های مواصلاتی در شهرستان کبودرآهنگ و مناطق اطراف از اولویت‌های سفر است. مشکلات و مسائل کل استان همدان از قبل شناسایی و اولویت‌سنجی شده، راهکارهای رفع این مشکلات طراحی و منابع لازم در نظر گرفته شده است تا ان‌شاالله مصوبات سفر بتواند بخشی از مشکلات استان را برطرف کند.

رئیس جمهور رفع مشکل بیکاری را از دیگر دغدغه‌های خود و دولت دانست و خاطرنشان کرد: برخی کار را صرفا نشستن پشت میز اداری می‌دانند، در وهله اول باید این ذهنیت اصلاح شود. بهترین و مفیدترین کارها را کشاورزان، دامداران، صنعتگران و صاحبان سایر حرفه‌های مشابه انجام می‌دهند. لکن دغدغه اشتغال برای جوانان دغدغه صحیحی است که مورد توجه دولت هم هست.

آیت‌الله رئیسی گفت: دولت اعتبارات خوبی برای ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال روستایی در نظر گرفته که با پیگیری مجدانه مسئولین مربوطه در استان می‌تواند تا حد زیادی مشکل اشتغال را کاهش دهد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش دلدادگی مردم این منطقه به دین و ارزش‌های انقلاب اسلامی و میثاق ایشان با شهدا را سرمایه بزرگ مردم و سرمایه فرهنگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز دشمن دنبال این است که مردم را از هویت انقلاب اسلامی دور کند، اما پایبندی مردم و پافشاری مردم دشمن را ناامید کرده است و امیدواریم این پایبندی شما نسبت به انقلاب اسلامی و ارزش‌ها همچنان مستدام بماند.

ارسال نظرات