۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۵۸۳۲

برنامه‌ریزی مسوولان برای راحتی خیال داوطلبان کنکور

برنامه‌ریزی مسوولان برای راحتی خیال داوطلبان کنکور
داوطلبان کنکور خواستار اجرای دقیق و صحیح مصوبه جدید آزمون سراسری هستند، مسوولان برای این موضوع برنامه‌ریزی کردند تا جای نگرانی برای داوطلبان نباشد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تعدادی از داوطلبان کنکور سراسری با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار اجرای صحیح و دقیق مصوبه جدید کنکور از سوی مسوولان شدند.

این داوطلبان از سازمان‌های دولتی و غیردولتی، مؤسسات آموزشی و دیگر ارگان‌های کشور خواستند تا برای اجرای هرچه دقیق تر و صحیح تر مصوبه جدید کنکور تلاش کنند و به آگاه سازی افکار عمومی و مقابله با جوسازی ها و فضاسازی های برخی نهادها و افراد سودجو بر علیه طرح ساماندهی سنجش و پذیرش برای ورود به دانشگاه ها و اصلاح روند و سیستم پذیرش و استانداردسازی آن بپردازند.

* مصوبه جدید کنکور چیست؟

در جلسه ٨۶٣ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که از سال ١۴٠٢، سهم آزمون سراسری در پذیرش دانشجویان به ۴٠ درصد کاهش یابد و ۶۰ درصد مابقی به سوابق تحصیلی مرتبط شود، این روند به صورت تدریجی از سال ١۴٠٢ تا ١۴٠۵ اجرایی می‌شود. همچنین براساس این مصوبه آزمون سراسری دوبار در سال و با اعتبار دو ساله برگزار می‌شود و دروس عمومی از آزمون سراسری حذف و به بخش سوابق تحصیلی منتقل می‌شود.

 

به گفته مسوولان این مصوبه به نفع داوطلبان کنکور است چرا که استرس و اضطراب داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنان کمتر شده و کیفیت دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد زیرا داوطلبانی که دروس را محتوایی‌تر و عمیق‌تر آموخته‌اند وارد دانشگاه می‌شوند.

* برنامه‌ریزی مسوولان برای راحتی خیال داوطلبان کنکور

خواسته داوطلبان کنکور مبنی بر اجرای دقیق و صحیح مصوبه جدید را با مسوولان سنجش و آموزش کشور مطرح کردیم، مسوولان برای آسودگی خیال درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری داوطلبان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم اجرای مصوبه جدید کنکور را یک تکلیف قانونی دانسته و از تلاش وزارت علوم برای اجرای کامل این مصوبه خبر داد.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم از سایر وزارتخانه‌های مرتبط نیز برای اجرای مطلوب مصوبه کنکور همکاری می‌گیرد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز از برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای بهتر مصوبه کنکور از سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: داوطلبان بدانند ۴ تغییر مهم حذف دروس عمومی، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، حذف زیرگروه‌ها و برگزاری دو بار آزمون در سال در کنکور ۱۴۰۲ به نحو احسن اجرایی می‌شود.

سیدجلال موسوی مدیرکل تدوین اسناد و سیاست های ستاد علم شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اجرای این مصوبه خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برای اجرای مصوبه جدید کنکور، برگزاری آزمون نهایی و استاندارد با نظام تصحیح الکترونیک را در دستور کار دارد تا آزمون‌های نهایی به صورت کاملا استاندارد برگزار شود و سازمان سنجش نیز برای برگزاری کنکور به صورت دو بار در سال برنامه‌ریزی می‌کند.

این مسأله را از رجبعلی برزویی معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم جویا شدیم، برزویی گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف شده که  تا پایان مردادماه مواد و ضرایب دروس را آماده کرده و به شورای سنجش و پذیرش تحویل دهد، پس از تحویل، شورا برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و به داوطلبان اعلام می‌کند.

 

برزویی تأکید کرد: داوطلبان مطمئن باشند نهادهای مرتبط در حال تلاش و برنامه‌ریزی برای برگزاری استاندارد کنکور سال 1402 براساس مصوبه جدید هستند تا سنجش و پذیرش دانشجویان با برقراری عدالت کامل صورت گیرد.

داوطلبان کنکور هیچگونه نگرانی نداشته باشند، کمیته راهبری مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بهتر برگزار شدن کنکور هر هفته با حضور مسوولان تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش فارس، وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه‌ریزی کرده است آزمون‌های شهریور یا دی‌ماه را به طور آزمایشی با استانداردهای متناسب مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و به صورت الکترونیکی برگزار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات