۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۷۱۶۰۱۲
 آیت الله رئیسی:

هجمه معاندان در روزهای اخیر به دلیل حضور میدانی خدمتگزاران مردم است

هجمه معاندان در روزهای اخیر به دلیل حضور میدانی خدمتگزاران مردم است
رییس جمهور در واکنش به عصبانیت معاندان به خدمتگزاران مردم گفت: عصبانیت و هجمه معاندان به خدمتگزاران در روز‌های اخیر به خاطر حضور میدانی آنها برای مدیریت بحران بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت ضمن ابراز تأسف و تسلیت نسبت به جان باختن جمعی از هموطنان در حوادث سیل اخیر در نقاط مختلف کشور، از صبوری و همراهی مردم در مدیریت بحران و تلاش‌ گروه‌های امداد و نجات در این حوادث قدردانی کرد.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از حضور میدانی استانداران و فرمانداران و دیگر مسئولان محلی برای مدیریت کمک رسانی به سیل‌زدگان تأکید کرد: عصبانیت و هجمه معاندین به خدمتگزاران مردم در روزهای اخیر به خاطر عملکرد به موقع و حضور میدانی آنها برای مدیریت بحران بوده است.

آیت الله رئیسی تسریع در بازسازی سازه‌های آسیب‌دیده از سیل و همچنین جبران خسارت‌های وارده به مردم را مورد تأکید قرار داد و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده، خرید تضمینی دام از دامداران خسارت‌دیده و امهال زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به آنها را از جمله اقدامات حمایتی از خسارت‌دیدگان سیل برشمرد.

وی موضوع آبخیزداری را نیز امری مهم در پیشگیری و کاهش تخریب‌های ناشی از سیل و هدایت سیلاب‌ها به مسیر سازندگی دانست و وزارت جهادکشاورزی را ملزم کرد با همکاری دیگر بخش‌ها لایحه‌ای جامع در این خصوص تدوین کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد که در این لایحه نقش مردم به طور ویژه دیده شده و همچنین برنامه‌ای دقیق و کاربردی برای آبخیزداری ۹۰ میلیون هکتار اراضی کشور در نظر گرفته شود.

آیت الله رئیسی در ابتدای جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و تأکید بر تأسی دولت سیزدهم از آموزه‌های آن حضرت، اظهار داشت: سیره امام حسین(ع) برای همه انسان‌ها چراغ راه و پیام عاشورا راهنمایی برای همه عقلا و انسان‌های آزاده در دنیاست.

رئیس جمهور با اشاره به نقش حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) در تبیین پیام و فرهنگ عاشورا، تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) با روشنگری و ایجاد سازوکاری اثرگذار همچون اربعین که نماد و نمودی از عاشوراست، اجازه ندادند پیام حسینی تحریف و فراموش شود.

ارسال نظرات