۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۱۶۰۲۶
به همت انتشارات آستان قدس رضوی؛

پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» آغاز شد

پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» آغاز شد
مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» همزمان با آغاز ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» همزمان با آغاز ماه محرم و صفر خبر داد.

حسین سعیدی مدیر انتشارات به نشر در خصوص این پویش گفت: با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های خوب، فاخر و متقن درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، انتشارات به‌نشر طرحی متفاوت در ایام محرم و صفر برگزار می‌‎کند. در این طرح هشت کتاب برای گروه‌های سنی مختلف از بین آثار پرتعدادی که به‌نشر در این موضوع دارد، توسط کارشناسان انتخاب و معرفی شده است. مطالعه هر یک از این آثار به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک می‌کند تا نسبت به شخصیت سالار شهیدان و سایر شخصیت‌‎های حاضر در عاشورا و نیز نسبت به اصل این قیام و تبیین آن، شناخت و معرفت خوبی پیدا کنند. 
سعیدی در ادامه بیان داشت: این طرح در قالب سیزدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر و با شعار «از_حسین_بخوانیم» به‌طور گسترده و با همکاری ارگان‌‌های فرهنگی و مذهبی در سطح کشور برگزار می‌‎شود.

وی با اشاره به آثار منتخب در این پویش اظهار داشت: «یک دختر بی‌گوشواره» و «بچه‌های عاشورا» ویژه کودکان، «داعشی و عاشقی» و «گوشه ششم عاشقی» ویژه نوجوانان، «عقیله» ، «مسلم بن ‎عقیل شهید جاوید»، «قصه‌های روضه»، و «شهادتنامه امام حسین و شهیدان کربلا» ویژه بزرگسالان، هشت عنوان منبع پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» هستند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با هدف ارج گذاری به افرادی که در این پویش مشارکت می‌کنند، ۱جایزه نقدی ۵ میلیون تومانی و ۵ جایزه نقدی ۱ میلیون تومانی برای این پویش در نظر گرفته شده است. علاقمندان و مخاطبان تنها با تهیه یکی از این ۸ عنوان و ارسال کد انحصاری داخل کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۰۹ در پویش شرکت کرده و در قرعه‌کشی حضور خواهند داشت.

سعیدی در خصوص تهیه آثار منتخب پویش از حسین بخوانیم بیان کرد: منابع این پویش علاوه بر کتابفروشی‌های آستان قدس رضوی، در سایر کتابفروشی‌‎های معتبر سراسر کشور عرضه خواهد شد، همچنین تهیه این منابع و نیز مطالعه بروشور معرفی این هشت کتاب از اینجا و سایر راه‌های ارتباطی به نشر نیز امکان‌پذیر است.
مدیرعامل به‌نشر همچنین یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، خوانش، تبلیغات محیطی، ترویج و معرفی آثار در فضای مجازی از دیگر بخش‌های پویش مطالعاتی «از حسین(ع) بخوانیم» خواهد بود و بخش ویژه فضای مجازی با هدف ترویج و معرفی هر چه بهتر این کتاب‌ها با هشتگ #از_حسین_بخوانیم به ایجاد موج فرهنگی در فضای مجازی می‌پردازد.  

م/

ارسال نظرات