۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۱۶۱۱۲
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقه دانشگاه قم:

طرح «حا میم» به دنبال تحقق آرمان‌های ملت است

طرح «حا میم» به دنبال تحقق آرمان‌های ملت است
حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا گفت: طرح حا میم که دانشجویان فعال و شناخته شده را شناسایی کرده است قرار است در اردوی یک هفته‌ای دانشجویان را برای تحقق آرمان‌های ملت آماده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه قم و رئیس طرح «حا میم» در نشست مطبوعاتی طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حلقه‌های میانی «حا میم» با بیان دو وظیفه رساندن پیام اسلام و پیام انقلاب به اساتید دانشگاه از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه گفت: و ما به دنبال ارائه اسلام نابی که به ظرفیت‌های بشری و انسانی با رویکرد فطری و انتخابگر بشر توجه دارد، هستیم.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم آنچه که میراث حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و همان اسلام بدون پیرایه، خالص و ناب است را با فرصت‌هایی که در دانشگاه‌ها به اساتید و دانشجویان معرفی کنیم که در واقع امروز انقلاب اسلامی که امروز از اسلام ناب مرزبانی می‌کند.

حجت‌الاسلام پوررضا در پاسخ به شبهه اسلامی یا انقلابی نشدن دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما با توجه به کار و همراهی کردن با انسان‌هایی که اهل انتخاب و آگاهی هستند، امروز افراد اطلاعات گوناگونی را در عصر انفجار اطلاعات دریافت می‌کنند که باید به آنان فرصت دهیم تا اساتید همه مطالب را دریافت و در نهایت مانند یک انسان آزاده بهترین را انتخاب کنند که این افتخار نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌هاست.

وی افزود: ما به دنبال محقق کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی و آرزو‌های ملت به‌واسطه نسل جوان هستیم؛ شاید ما ناتوان باشیم؛ اما معتقدیم باید انسان‌های توانمند را شناسایی کنیم، کنار هم قرار دهیم و به‌وسیله این میراث گرانقدر، آن را به‌درستی به اساتید دانشگاه انتقال دهیم که آن‌ها نیز مطالب خود را مقامات کشور درمیان بگذارند.

رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه قم در بیان اهمیت حفظ آزادی بیان، اخلاق و منطق در دانشگاه‌ها با تأکید جدی از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: چند سال قبل رهبر انقلاب تأکید کردند که نباید دستگاه‌های امنیتی در دانشگاه‌ها دخالت کنند، بلکه استاد دانشگاه باید دلسوزی خود را اعلام و تلاش کند برنامه و راه‌حلی را ارائه دهد و انتقاد خود را خطاب به دستگاه‌های مختلف بیان کند.

وی ادامه داد: تلاش ما در بحث دانشجویی این است که همه دانشجویان در دانشگاه‌ها فرصت پیدا کنند تا در دانشگاه با آرزو‌های ملت آشنا شوند و ببرسی کنند که می‌توانند چه نقشی را در اجرای این آرزو‌ها برعهده بگیرند.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به مشکلات بزرگی که ملت ایران تحمل کرده‌اند توضیح داد: چندین سال ملت ایران با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کردند که گاهی اوقات طاقت فرسا بود؛ اما تعجب نمی‌کنیم که کشور‌های بزرگی برای رفع مشکلاتشان از جمهوری اسلامی کمک می‌گیرند!

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما سه فاز کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی بود که از سال ۱۳۹۶ شروع کردیم و نزدیک به ۹۶۲ کرسی آزاد اندیشی برگزار کردیم که هم اکنون در فاز دوم به دنبال آماده کردن جزوه آن هستیم تا در فاز سوم به بحث برروی مسائل جدیدتر بپردازیم که شما نه از آن عکسی و نه خبری را شنیدید و هیچ دانشجو یا استادی به خاطر طرح این مباحث سنگین و جدی، با برخورد سلبی روبرو نشد که نزدیک به ۲۰۰ استاد در این زمینه به ما کمک کردند و ریالی در این کرسی‌ها خرج نشد.

رئیس طرح حا میم هدف برگزاری از این طرح را دنبال کردن آرزو‌های ملت عنوان کرد و ابراز داشت: دانشجویانی که سال‌های قبل بودند و نزدیک فارغ التحصیل شدن آن‌هاست و در زمینه‌های مختلف هنری، و انجمن‌های اسلامی، رسانه، فرهنگی و ... شناخته شده هستند را به اردوی یک هفته‌ای در شهر مشهد مقدس دعوت می‌کنیم تا در آنجا مباحثی را دنبال کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنانی فرمودند چیز‌هایی در جامعه وجود دارد که برای ارتقای آن من رهبر یا مسؤولین دیگر نمی‌توانیم وارد شویم و باید مردمی انجام شود، ما در حادثه‌هایی می‌بینیم که حلقه‌های میانی که فعال هستند می‌روند کمک کنند.

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به شناسایی دانشجویان حلقه‌های میانی در طرح حا میم تبیین کرد:  دختران و پسران جدا از هم با فاصله یک هفته می‌روند تا درباره مسائل گوناگون سیاسی، فرهنگی و علمی بررسی و آموزش ببیند تا آرزو‌های مردم ایران و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال کنند که این طرح فرصتی برای ارتقای ملت و رفع مشکلات و انتقال مهارت‌هاست.

وی افزود: این طرح جدید است که برای اولین بار در حال اجرا قرار می‌گیرد و طرح حامیم طرحی است که با پیشنهادات استان‌های مختلف طراحی و از طرف ستاد برای برگزاری به ما ابلاغ شد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات