۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۷۱۶۱۴۴

تکریم آیت الله جوادی آملی در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی

تکریم آیت الله جوادی آملی در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی
در هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی از حضرت آیت‌الله جوادی‌ آملی به دلیل ادبیات‌سازی در حوزه حقوق بشر اسلامی، تکریم به عمل آمد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با حضور رییس قوه قضاییه و وزیر امور خارجه و با حضور میهمانان داخلی و خارجی، صبح سه شنبه در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این دوره از حضرت آیت‌الله جوادی‌ آملی، به دلیل ادبیات‌سازی در حوزه حقوق بشر اسلامی، تکریم به عمل آمد.

کاظم غریب‌آبادی، معاون بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان سخنانی در این مراسم گفت: به ابتکار جمهوری اسلامی ایران سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی به نام روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ثبت شد و کشورهای اسلامی خود را ملزم می‌دانند که در این روز به برگزاری مراسم‌هایی بپردازند.

وی بیان داشت: در این دوره از آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی از پیشگامان حوزه ترویج و تبیین حقوق بشر اسلامی تجلیل و تکریم به عمل می‌آید.

جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، جایزه ای (افتخاری) است که از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به فعالان حقوق بشر یا قربانیان نقض حقوق بشر (حقیقی یا حقوقی) که در عرصه های زیر فعالیت برجسته و مؤثری دارند، فارغ از دین، نژاد، رنگ، جنسیت و ملیت، اهدا می شود.

نظام سازی، سیاست گذاری، ادبیات سازی، فرهنگ سازی (ترویج و آموزش) در حوزه حقوق بشر اسلامی،  اقدام روشنگرانه و اثربخش در افشای نقض فاحش حقوق بشر یا مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر از سوی ناقضان حقوق بشر (امر به معروف و نهی از منکر)،  ایثار جان و مال و سلامت برای حفظ، احیا یا تکریم حیثیت ذاتی و حقوق بنیادین انسان­‌ها و حمایت از قربانیان نقض حقوق بشر،  ایفای نقش رهبری در شکوفایی ظرفیت های فطری ملت‌ها یا جنبش‌های آزادی‌بخش برای مبارزه حق طلبانه در راه صیانت از استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل در مقابل دولت‌های استکباری یا گروه‌های تروریستی در عرصه حقوق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله موضوعات مهم برای دریافت این جایزه است.

جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی هر ساله در مراسمی که با حضور برندگان جایزه در ۱۴ مرداد (۵ اوت) به مناسبت بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار می‌شود، از سوی رئیس یا دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعطا می ‌شود.

ارسال نظرات