۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۱۶۱۸۸
 آیت‌الله میرباقری:

والدین نسبت به مسائل اخروی فرزندان دلسوزی کنند + صوت

والدین نسبت به مسائل اخروی فرزندان دلسوزی کنند + صوت
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است والدین نسبت به آخرت و عاقبت به خیری نسل خود تلاش کنند و فقط به فکر تامین مادیات اهل و عیال نباشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری طی سخنانی در ششمین شب محرم بعد از نماز عشاء در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌ بانوی‌کرامت گفت: حضرت سید‌الشهدا در خطبه معروف خودشان به هنگام خروج از مکه به سمت عراق، می فرمایند خداوند بین وجود نبی خدا و پاره‌های وجود حضرت فاصله نمی‌اندازد و این پاره‌های وجود نبی گرامی اسلام در مقام حضیره‌القدس به نبی خدا ملحق خواهند شد.

وی افزود: در حقیقت امام حسین(ع) با این کلام درصدد تبیین این مسئله هستند که پایان حرکت کربلا، الحاق به نبی خدا در یک مقام خاص است و این وعده حتمی خداوند و پاداش این حرکت و شهادت است.

استاد حوزه‌علمیه اظهار داشت: یکی از الطاف الهی در حق مومنین این است که ذریه مومنین در بهشت به آن‌ها ملحق خواهد شد و طبق روایت ذریه مومنینی که از نظر عمل مثل اجداد خودشان هم نباشند نقص و کسری عمل آن‌ها جبران خواهد شد، مشروط بر اینکه این ذریه از اصل ایمان از اجداد خود تبعیت کرده باشند.

تعداد بازدید : 10

آیت الله میرباقری تاکید کرد: خداوند نسبت به کسانی که نسبت به ذریه خود دلسوز هستند و تلاش می‌کنند ذریه و نسل خود را از دست شیطان رها کنند عنایت ویژه دارد و آن‌ها را اهل نجات خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است والدین نسبت به آخرت و عاقبت به خیری نسل خود تلاش کنند و فقط به فکر تامین مادیات اهل و عیال نباشند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: طبق روایت یکی از الطاف دیگر خداوند نسبت به اطفال مومنان که در دوران کودکی از دنیا رفته اند این است که این اطفال بر سر سفره حضرت‌ابراهیم علیه‌السلام و حضرت ساره مهمان بوده و خداوند این دو بزرگوار را کفیل اطفال قرار داده اند.

نماینده مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: سفره توحیدی حضرت ابراهیم علیه السلام نسبت به این اطفال مومنین برقرار است و این فرزندان در خدمت حضرت پرورش پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ادامه امامت از ذریه سید‌الشهدا، شفا در تربت حضرت، اجابت دعا در مرقد مطهر حضرت و عدم محاسبه از عمر زائر به هنگام رفت و آمد به کربلا در عوض شهادت سید‌الشهداست که خداوند عطا نموده است.

آیت الله میرباقری خاطر نشان کرد: پاداش اختصاصی که خداوند به حضرت سید‌الشهدا عطا می‌کنند الحاق به نبی خداست که ترفیع درجه خاصی روی می‌دهد.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: امام حسین علیه‌السلام به اهل بکاء نظر ویژه دارد و برای عزاداران و زائران خود طلب مغفرت می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حرم سید‌الشهدا یک موقف و یک موطن خاصی است چرا که محل نزول انبیاء الهی بوده و انسان می‌تواند از سرزمین کربلا به عرش الهی دست پیدا کند.

ارسال نظرات