۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۷۱۶۲۹۰
اسلامی:

صنایع دفاعی کشور در حوزه دانش‌بنیان پیشتاز است

صنایع دفاعی کشور در حوزه دانش‌بنیان پیشتاز است
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با هدایت های رهبر معظم انقلاب، صنایع دفاعی کشور درحوزه دانش‌بنیان جزو پیشتازان، این عرصه بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان، با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع در عرصه های مختلف اظهار داشت: صنایع دفاعی و بخش فناوری های دفاعی همواره در دنیا پیشتاز بوده و در کشور ما نیز چنین است.

وی افزود: عمدتا در بخش دفاعی که به فناوری های نوظهور دسترسی پیدا می شود از آن استفاده و پس از آن به سایر بخش ها وارد می‌شود و بر صنعت و زندگی مردم تاثیر می‌گذارد. در کشور ما هم بحمدلله این اتفاق رخ داده و با هدایت های مقام معظم رهبری، صنایع دفاعی درحوزه دانش بنیان جزو پیشتازان این عرصه بوده است.

اسلامی ادامه داد: دانشمندان صنعت دفاعی غلی رغم تحریم های ظالمانه نه تنها مایوس نشدند، بلکه تحقیقات نتیجه گرا را در دستور کار خود قرار دادند و با ایجاد ظرفیت خلق فناوری و خلق محصول، توانستند به یک ظرفیت پایدار و قابل اعتماد دست پیدا کنند که امروز ما بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: به طور طبیعی این ظرفیت به قدری گسترده و موثر است که می‌تواند همه بخش ها را تحت حمایت خود قرار دهد و از سرریز فناوری آن سایر بخش ها بتوانند بهره‌مند شوند.

اسلامی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه قابلیت های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان گفت: من امروز از دیدن زحماتی که دوستان در صنایع گوناگون در وزارت دفاع انجام داده بودند، لذت بردم و خدا را شاکر هستم که کاملا فعال و پیشرو هستند و امیدوارم این مسیر را با سرعت ادامه دهند و همچنان در این عرصه پیشتاز بمانند.

وی افزود: چشم انداز این حرکت حفظ تراز پیشتازی است. یعنی اگر پیشتازی نباشد و فناوری‌هایی در دنیا ظهور کند که بخش دفاعی ما آن را نشناسد و نداند و موجب غافلگیری شود، به این معنی است که مجموعه دفاعی کشور وظیفه خود را درست انجام نداده، فلذا در لبه دانش حرکت کردن یک الزام است و بایستی همیشه به سمت این چشم اندازه پرظرفیت و پرخروش حرکت کرد.

ارسال نظرات