۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۱۶۴۱۶
آیت‌الله میرباقری:

حب‌ دنیا دست انسان را به خون امام‌ معصوم آلوده می‌کند + صوت

حب‌ دنیا دست انسان را به خون امام‌ معصوم آلوده می‌کند + صوت
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دلیل اینکه عده‌ای دستشان بر خون سید‌الشهدا آلوده شده، حب دنیا بود که نقطه ضعف اصلی آن‌ها بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید‌مهدی میرباقری طی سخنانی در شب عاشورای حسینی بعد از نماز عشاء در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم‌ بانوی‌ کرامت گفت: سیدالشهدا درخطابه‌های خودشان تاکید داشتند نه صلح خواهد کرد و نه ذلت را خواهد پذیرفت و نه از معرکه جنگ فرار خواهند کرد.

وی افزود: امام حسین(ره) در واقعه عاشورا حجت را بر دشمنان تمام و خود را معرفی نمودند اما دشمنان، حضرت را به پذیرش ذلت و بیعت با یزید دعوت می نمودند.

نماینده مجلس‌ خبرگان رهبری اظهار داشت: دلیل اینکه عده‌ای دستشان بر خون سید‌الشهدا آلوده شده، حب دنیا بود که نقطه ضعف اصلی آن‌ها بود.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: طبق فرموده امام حسین علیه السلام خداوند دنیا را بسیار زیبا آفریده اما دنیا معبر امتحان و دار زوال است و اهل دنیا تماما رفتنی هستند و بقایی در کار نیست.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس کلام سیدالشهدا فریب خورده اصلی کسی است که فریب دنیا بخورد و کسی عاقبت به شر خواهد شد که مشغول جلوه‌ها و جاذبه‌های دنیا شود به همین خاطر باید مواظب باشیم سنت‌های الهی را فراموش نکنیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عدم علاج حب دنیا باعث می‌شود انسان در لحظه‌های حساس از امام معصوم جدا و ولی خدا را تنها بگذارد.

نماینده مجلس‌ خبرگان ‌رهبری افزود: همواره «سبیل الله» و «سبیل شیطان» در مقابل همدیگر قرار دارند و اگر در همین دنیا  به وادی حب دنیا وارد شویم به وادی جهنم وارد شده ایم چرا که جهنم هم مشتری‌های خاص خودش را دارد.

وی در ادامه گفت: حیات دنیوی در تمام قرآن کریم با تحقیر یاد می‌شود در حالیکه حیات طیبه اینگونه نیست.

رئیس فرهنگستان علوم‌اسلامی تاکید کرد: در سوره عنکبوت که بحث راه خدا و راه شیطان است خداونددر اواخر سوره می‌فرماید تمام دنیا بازیچه‌ای بیش نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تمام انسان‌ها باید در عالم ارض از وسط حیات دنیایی عبور نمایند به همین خاطر اگر فریب جلوه‌های دنیا را نخوریم به دار آخرت و حیات طیبه میرسیم اما اگر دچار تفاخر و تکاثر و … بشویم از دار آخرت محروم خواهیم شد.

وی اظهار داشت: حقیقت حیات دنیا، پذیرش ولایت دشمنان و ائمه جور است که در مقابل دستگاه نبی اکرم، دنیا را مزین کرده اند تا انسان‌ها را از اهل‌بیت(ع) جدا سازند.

نماینده مجلس‌ خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسی که یزید را انتخاب کند در حقیقت حیات دنیا را انتخاب کرده اما اگر کسی اهل‌بیت(ع) را انتخاب نماید، حیات آخرت را انتخاب کرده است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: رزق اصلی امت اسلام با متاع دنیایی دنیا‌پرستان فرق دارد و ابدی است در حالیکه رزق‌های دنیاپرستان تماما فنا خواهد شد.

 

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات