۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۱۶۵۵۰
وزیر نفت:

مشکلی در فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نداریم

مشکلی در فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نداریم
اوجی با اشاره به اینکه فرآورده‌های نفتی تحریم ناپذیر است، گفت: امروز شاهد هستیم که در فروش محصولات پترو شیمی و فرآورده‌های نفتی مشکلی نداریم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در مورد ساخت 2 پترو پالایشگاه اظهار داشت: از زمانی که در دولت موضوع پترو  پالایشگاه‌ها را شروع کردیم، 2 پترو پالایشگاه با ظرفیت  ۳۰۰ هزار بشکه ای یکی به نام حاج قاسم سلیمانی در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس و دیگری در منطقه جاسک ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه این 2 پترو پالایشگاه تولید سوخت‌هایی مثل نفت و گاز می‌کنند، گفت: این 2 پترو پالایشگاه خوراک صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها را هم تولید می‌کنند.

وزیر نفت ادامه داد: با احداث این پترو پالایشگاه‌ها از خام فروشی جلوگیری شده و نفت خام به ارزش افزوده تبدیل می‌شود که دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت سیزدهم بود.

اوجی با بیان اینکه فرآورده‌های نفتی تحریم ناپذیر است، افزود: امروز شاهد هستیم که در فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی مشکلی نداریم.

وی بیان داشت: احداث این پترو پالایشگاه‌ها باعث ایجاد اشتغال هم می‌شود؛ طبق برآوردی که داشتیم بالغ بر ۴ هزار نفر در این دو پترو پالایشگاه مشغول به کار می‌شوند.

وزیر نفت تاکید کرد: بخشی از سهام این پترو پالایشگاه‌ها در سهام بورس عرضه می‌شود تا مشارکت مردمی را به همراه داشته باشد و از نقدینگی بالا جلوگیری می‌شود.

ارسال نظرات