۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۷۱۶۶۷۱

پدافند هوایی روسیه حمله نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه زاپوروژیه را دفع کرد

پدافند هوایی روسیه حمله نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه زاپوروژیه را دفع کرد
در شرایطی که اتحادیه اروپا پیشنهادی برای ممنوعیت صدور "ویزای شینگن" برای شهروندان روس دریافت و این موضوع در دستورکار بروکسل قرار دارد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: روس‌ها می‌توانند برای دریافت روادید به نمایندگی‌های ایالات متحده در جهان مراجعه کنند.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "سرگئی کرینکو"، معاون اول رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه معتقد است که ناتو در خاک اوکراین در حال جنگ نیابتی با  روسیه است و برای این منظور «تا آخرین اوکراینی» را نیز قربانی خواهد کرد.

کرینکو گفت: «مقامات اوکراین کشور خود، خاک خود و بدتر از همه، مردم خود را برای استفاده به غرب فروخته‌اند. آنها خاک اوکراین و مردم این کشور را در اختیار غرب گذاشته‌اند و با دستان خود یک رویارویی اساسی بین جامعه غربی علیه روسیه در این سرزمین بوجود آوردند.»

این مقام کرملین یادآور شد که مسلماً ناتو از این روش جنگیدن با روسیه خرسند خواهد بود و همانطور که از به زبان آوردن آن هم تردیدی ندارند ارزش دارد تا آخرین نفر اوکراینی، در این راه قربانی شود.

این در حالی است که "لوید آستین"، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریگا، پس از دیدار با همتای لتونیایی خود، ابراز اطمینان کرد که کشورهای عضو ناتو به دنبال مقابله با روسیه نبوده و تهدیدی برای این کشور نیستند.

آستین در عین حال تاکید کرد که ایالات متحده و سایر کشورهای غربی در نظر دارند برای حفاظت از حاکمیت اوکراین، تجهیزات و فناوری لازم را در اختیار این کشور قرار دهند. وی گفت: «ایالات متحده کارهای زیادی برای تضمین امنیت اوکراین انجام داده است. البته ما تنها یکی از نزدیک به 50 کشوری هستیم که با هم همکاری داریم تا بودجه مناسبی برای کمک به اوکراین جمع آوری کرده و به ارائه حمایت‌های لازم به کی‌یف ادامه دهیم و تا زمانی که لازم باشد این کار را انجام خواهیم داد.»

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرده بود که اظهارات مقامات غربی مبنی بر اینکه آنها می خواهند تا "آخرین فرد در اوکراین" علیه روسیه بجنگند، یک تراژدی غم انگیز برای کل مردم اوکراین است.

پوتین همچنین یادآور شد که کشورهای غربی مدعی هستند که این روسیه بود که "جنگ" در اوکراین آغاز کرد، در حالی که در واقع این جنگ توسط غرب جمعی به راه انداخته شد. رئیس جمهوری روسیه این واقعیت را مورد توجه قرار داد که کشورهای غربی باید درک کنند که آنها از همان ابتدای عملیات ویژه روسیه برای محافظت از دونباس شکست خورده بودند، زیرا آغاز آن به معنای وارد شدن به یک نظم جهانی متفاوت است و سلطه غرب در جهان دیگر به پایان رسیده است.

ارسال نظرات