۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۷۱۶۶۹۴
رییس‌جمهور:

دور دوم سفرهای استانی به‌زودی آغاز می‌شود

دور دوم سفرهای استانی به‌زودی آغاز می‌شود
آیت الله رئیسی گفت: گرفتار حاشیه‌ها نشدیم و دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات سفر و همچنین رفع مشکلات به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با مردم کرمان در مصلای امام علی(ع) این شهر، مردم کرمان را مردمی متدین، عاشوایی، مخلص و شهیدپرور خواند.

وی با ادای احترام به شهدا به ویژه سردار سلیمانی بیان داشت: رهبری فرمودند، حاج قاسم یک مکتب بود و نباید هدف و راه او گم شود او به عنوان یک شخص، فرمانده، دیپلمات یا شخصیت برجسته نظامی نبود بلکه او یک مکتب را به همراه دارد و این مکتب در ادامه مکتب امام و رهبری و در ادامه مکتب ثارالله است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه خون ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و شهید سلیمانی منشا آثار و برکات در جهان خواهد بود، تصریح کرد: امروز خون شهید سلیمانی نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند و چهره جاهلیت مدرن را برملا می‌کند و این خون آنقدر برکت دارد که مجاهدان زیادی را به پایبندی و مقاومت رهنمون می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: در کرمان به برکت انقلاب اسلامی، تلاش‌های زیادی شده است اما شاهد محدودیت‌هایی هستیم و با مجاهدت مردم باید فقر و محرومیت از بین برده شود.

وی بیان کرد: ۳۱ سفر استانی در دستور کار دولت بود بعضی‌ها ملامت کردند و حضور و لذت در بین مردم را درک نکردند و زخم زبان زدند اما ما اعتنا نکردیم زیرا حضور در بین مردم را یک‌ نعمت الهی می‌دانیم و دولت باید مردمی باشد.

آیت الله رئیسی گفت: بعضی سعی کردند دولت را به حاشیه بکشانند اما درگیر حاشیه‌ها نشدیم و سعی‌مان این است تا با توجه به متن یعنی گره‌گشایی از کار مردم اشتغال را افزایش دهیم و‌ به کسب و کار رونق دهیم.

رئیس جمهور بیان کرد: به برکت رهنمودهای رهبری و خون مطهر شهید سلیمانی گرفتار حاشیه‌ها نشدیم و در استان‌هایی که رفته‌ایم تصمیماتی گرفته شده است و دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات سفر و همچنین رفع مشکلات به‌زودی آغاز می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنیم، تصریح کرد: بدهی‌های دولت قبل را که ۱۲ هزار میلیارد تومان در ماه است را پرداخت می‌کنیم و تسویه وجوهی که از بانک مرکزی استقراض شده است را می‌پردازیم.

رئیس جمهور گفت: با بسیاری از کشورهای همسایه ارتباط داریم و افزایش ارتباطات را دنبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در دست ساخت داریم که بخش نخست آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و یک میلیون خانه در سال که وعده ما و نیاز کشور هست را دنبال می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی عنوان داشت: به حکم وظیفه قانونی، الهی و انقلابی برای اجرای عدالت گام برمی‌داریم و مسایل و مشکلات اقتصادی در دولت، محور است و در این زمینه اصلاح‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را آغاز کرده‌ایم و شرکت‌های بزرگ به عنوان‌پیشران‌های اقتصاد فعالیت می‌کنند، گفت: مدیریت می‌شود تا نقدینگی به سمت تولید برود و کارهای بزرگی در پالایشگاه‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آینده را برای این کشور و ملت بسیار روشن و درخشان می‌بینیم از مبارزه با فساد سخن به میان آورد و تصریح کرد: وقتی در قوه قضاییه بودم در این زمینه تلاش کردیم چراکه اصلاح‌های اقتصادی بسترهای رانت و فساد و زد و بند را از بین می‌برد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: قصد داریم در نظام پولی، مالی و بانکی، صادرات و واردات بسترهایی را فراهم کنیم و زمینه فساد را از بین ببریم.

 وی تاکید کرد: مدیر باید گوش شنوا داشته باشد و توجه به خوبی‌ها و تداوم راه شهیدان داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مصوبات این سفر به گوش مردم کرمان می‌رسد و اولویت‌ها در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امروز تلاش همه باید این باشد که با بیان و حرکات خود مردم را امیدوار کنند و هر کس مردم را ناامید کند دانسته و یا ندانسته در جمع دشمن است و هر کس با قلم، حضور و اقدامات و کارهای انقلابی‌اش مردم و جوانان را امیدوار کند بداند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

ارسال نظرات