۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۶۷۰۲
کارشناس مهدوی تبیین کرد؛

زیارت عاشورا و راه پیوستن به صف عاشورائیان

زیارت عاشورا و راه پیوستن به صف عاشورائیان
حجت‌الاسلام حائری‌پور گفت: زیارت عاشورا به ما این بشارت را می‌دهد که اگر در کربلا نبودیم، امروز باید سعی کنیم در کاروان امام زمان(عج) باشیم و پشت سر ایشان حرکت کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی حائری‌پور کارشناس مرکز تخصصی مهدویت درباره ارتباط محرم و مهدویت، اظهار کرد: در ایام عزاداری های سیدالشهداء(ع) خوب است بدانیم امام حسین(ع) درباره مقام امامت چه دیدگاهی دارند؛ شخصی محضر ایشان رسید و عرضه داشت: منظور قرآن از آیه «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ؛ (به یاد آر) روزی که ما هر گروهی از مردم را با پیشوایشان (به پیشگاه حقیقت) می‌خوانیم،» چیست؟

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند: منظور نخست امام هدایت است که دعوت به سمت خوبی ها و سعادت و خیرات می کند و عده ای پیرو او می شوند؛ امام دیگری نیز هست که مردم را به سوی فساد و گمراهی دعوت می کنند باز هم عده ای دنبال او می روند؛ در تاریخ همیشه اینگونه بوده است و افراد جلودار، گاهی به خیر و خوبی و زمانی بالعکس به باطل دعوت می کردند. لذا دو گونه امام همیشه وجود دارد.

وی افزود: انسان باید بداند اگر دنبال امام حق رفت، اهل سعادت و اگر دنبال باطل رفت، اهل شقاوت ابدی می شود. امید است که ما در ذیل پرچم عزای امام حسین(ع) دنبال خیرات باشیم و اهل سعادت شویم.

حجت الاسلام حائری‌پور در ادامه با بیان اینکه اگر در کربلا در زمره یاران سیدالشهداء(ع) نبودیم، می توانیم در زمره یاران امام زمان(عج) باشیم، گفت: ما با آرزوهای خود شناخته می شویم هر چه آرزوهای ما بزرگ‌تر باشد، شخصیت ما برتر و افق دیدمان گسترده‌‌تر می شود؛ در زیارت عاشورا عرض می کنیم: خدایا به من روزی کن که خونخواه شما در رکاب امام زمان(عج) باشم؛ این آرزوی بزرگی است و دو جای زیارت عاشورا این آرزو آمده است.

کارشناس مهدوی ادامه داد: این آرزو و درخواست نشان می دهد آنها که در کربلا نبودند نباید فکر کنند کار تمام شده و عقب مانده اند و دیگر امکان جبران وجود ندارد؛ در زیارت عاشورا این پیام بسیار مهم به ما داده شده که اگر واقعا حسینی و عزادار امام حسین(ع) هستیم و در زیارت وارث می گوییم: «یا لَیتَنا کنّا مَعَک فَنَفوزَ فَوْزاً عَظیماً» این فرصت برای ما وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم در کاروان امام زمان(عج) باشیم و پشت سر ایشان حرکت کنیم. لذا در زیارت عاشورا از خدا می خواهیم ما را در زمره خونخواهان امام حسین(ع) در رکاب امام زمان(عج) قرار دهد.

 
ارسال نظرات