۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۷۳۹
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای؛

هر جریانی در مقابل امام جامعه بر مسیر اهل بغی حرکت کند، فرجامی جز سقوط ندارد

هر جریانی در مقابل امام جامعه بر مسیر اهل بغی حرکت کند، فرجامی جز سقوط ندارد
جامعه مدرسین در بیانیه ای تصریح کرد: امروز هر جریانی بخواهد در مقابل پیشوا و امام جامعه بر مسیر اهل بغی حرکت کند، فرجامی جز سقوط و خذلان نخواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به منظور تقدیر و تمجید از حماسه آفرینی‌های مردم و هیئات مذهبی در تعظیم شعائر و ترویج معارف حسینی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجالس سوگواری و هیئت‌های حسینی کانون اصلی تقویت ایمان و بصیرت هستند. این مجالس که بر محور مودت اهل بیت (علیهم السلام) و برای احیاء امر امامت و ولایت برگزار می‌گردند؛ بستری کم نظیر برای مجاهدت فی سبیل الله است. در این میان صحنه‌های بدیع حضور پررنگ و پرشکوه جوانان و نوجوانان در مجالس عزاداری نشان داد نسل جوان مؤمن انقلابی، استمرار دهنده و ادامه دهنده راه حسین (علیه السلام) است.

مردم مؤمن و شریف ما در اقصی نقاط کشور با برگزاری باشکوه این مجالس دینی بار دیگر بر مؤلفه‌های قدرت و عزت خود افزودند و اعتقاد به حاکمیت اندیشه دینی، التزام به امامت و بیزاری از خارج شدگان از ولایت را فریاد زدند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تکریم و تمجید از حماسه آفرینی‌های مردم و هیئات مذهبی در تعظیم شعائر و ترویج معارف حسینی اعلام می دارد:

ملت مؤمن و انقلابی ایران با امداد و نصرت الهی و توجهات حضرت ولی الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه) با سلوک در راه حسین (علیه السلام) و بصیرت و هوشیاری توانسته است بخش اعظمی از توطئه‌های ضد دینی و هجمه‌های فکری، فرهنگی، سیاسی و امنیتی علیه قداست و عظمت حماسه کربلا را خنثی کند.

شور و شعور حسینی ملت ما در مبارزات ضد طاغوتی، حماسه‌های سال‌های دفاع مقدس، و مبارزه با فتنه‌ها و توطئه‌های ضد اسلامی همیشه متبلور و نمایان بوده است و حقیقت «ما ملت امام حسینیم» را آشکار کرده است.

هویت، ملیت، قومیت و همه ابعاد زندگی ما با حسین (علیه السلام) معنا می‌یاید و دنیا ما را در تقدیس و تکریم حسین (علیه السلام) می‌شناسد.

در حادثه کربلا، دشمنان حق و حقیقت در جنایت های خود نهایت خباثت و ددمنشی را برای شکستن قداست و حرمت اهل بیت بروز دادند، اما نور پر فروغ حسین خاموش نشد و مشعل فروزان شهید کربلا برای همیشه‌ی تاریخ معیار شناخت حق و باطل شد. پیام عاشورا این است که، شوکت و جلالت حق، خدشه ناپذیر است و آنان که در مقابل امام نور، عَلَم طغیان و فساد بلند کنند هلاک خواهند شد. قدسیت و عظمت خون حسین بر شمشیر باطل پیروز شد و این یک حقیقت تبدیل ناپذیر است.

حرمت و قداست ولایت یک قداست الهی است. امروز نیز هر جریانی بخواهد در مقابل پیشوا و امام جامعه بر مسیر اهل بغی حرکت کند، فرجامی جز سقوط و خذلان نخواهد داشت. ولایت فقیه نیز امروز امتداد راه امامت است و دشمنی با این راه، دشمنی با اصل دین است.

شهید کربلا معیار شناخت حق از باطل است و خط نفاق و دروغ با مصباح الهدی رسوا می شود. ملت ما در عاشورای سال ۸۸ با نور حسین (علیه السلام)، نفاق و فساد را شناخت و حماسه نهم دی را آفرید. همچنین با پرچم هدایت حضرت سید الشهداء، فتنه تکفیر را خنثی کرد و با شعار «کلنا عباسک یا زینب» برای دفاع از حرم، خون شرافت و افتخار داد. حماسه عاشورا و حادثه کربلا برای همیشه تاریخ، معیار حقیقت است و غبار فتنه‌ها را می‌زداید.

ملت فهیم ایران با ایمانی مملو از بصیرت و صبر، علم ولایتمداری خویش را به اهتزاز در آورده است و در راه حسین به مجاهدت و ایستادگی ادامه خواهد داد ان شاءالله.

از خداوند متعال دوام فضل و رحمتش بر ملت عظیم‌الشأن ایران را مسألت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌

سید هاشم حسینی بوشهری؛ رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظرات