۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۱۷۰۳۲
ارائه خدمات اجتماعی توسط یک امام محله؛

از خرید ۴ خانه برای نیازمندان تا تهیه ۷۵ مورد جهیزیه

از خرید ۴ خانه برای نیازمندان تا تهیه ۷۵ مورد جهیزیه
حجت الاسلام میررجب معتقد است نمی توان از امر و تشویق به ازدواج صحبت کرد اما زمینه را برای جوانان تسهیل نکرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میررجب سال‌ها در عرصه مختلف آموزشی، شورای حل اختلاف و دیگر زمینه‌ها کسب تجربه کرده است و حالا از این تجربیات برای رفع معضلات محله بهره می برد.

خیابان طالقانی ورامین یکی از محله های قدیمی این شهرستان است که به نسبت قدمتش جمعیت زیادی ندارد، مسجد چهارده معصوم(ع) این محله با امامت حجت الاسلام حسین میررجب، مرکزی است برای خدمت رسانی به مردم و به خصوص نیازمندان.

از حجت الاسلام میرجب خواستیم تا مختصری از زندگی و تحصیلاش برای ما بگوید؛ در پاسخ گفت: متولد 1342 در شهرستان ورامین هستم، هم تحصیلات حوزوی و هم کارشناسی ارشد دانشگاه دارم و مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه تهران گذراندم، حتی برای مقطع دکتری هم در یکی از دانشگاه های لبنان قبول شدم اما به دلیل وجود برخی مشکلات موفق به ادامه تحصیل نشدم.

طلبگی را از سال 1363 شروع کردم و در همان سال های ابتدای طلبگی مدیر حوزه شدم، پس از تحصیل در دانشگاه از سال 1383 وارد عرصه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش شدم.

حاج آقای میررجب خودش اهل ورزش است ورزش های مختلفی را از وزنه برداری گرفته تا پرورش اندام، دو و میدانی و تنیس روی میز را تجربه کرده است اما به دلیل آسیب دیدگی به همان دو اکتفا کرده و 20 سال است که برنامه دویدن را هر روز انجام می دهد.

از سال 1393 امام مسجد چهارده معصوم(ع) را به عهده دارد و با حضورش این مسجد را رونق بخشیده است و به گفته خودش از همان ابتدای نوجوانی و جوانی دغدغه کار قرآنی را داشته و حالا در مسجد چهارده معصوم برنامه های قرآنی پر رونقی برقرار است.

شب های جمعه که جلسات برادران با حضور بیش از 100 نفر از اهالی محله اعم از پیر و جوان و نوجوان برگزار می شود و جلسات خواهران هم آنقدر مورد استقبال است که جا برای آن ها کم می آید.

فعالیت در امور خیریه را از سال ها پیش با کمک خیرین آغاز کرده و آن را در این مسجد ادامه داده است حالا محور کارهای این مسجد هم با حضور این امام محله همین کارهای خیرخواهانه است.

امام محله ای که پیشقدم در ارائه خدمات اجتماعی است

حجت الاسلام میررجب 15 سالی را در شورای حل اختلاف و در شعبه خانواده فعالیت داشته است و این تجربه اش سبب شده تا مرجعی برای زوجین و خانواده ها برای دریافت مشاوره باشد و بخشی از فعالیت هایش هم در راستای حل اختلافات و منازعات است.

خانه دار کردن خانواده های بی بضاعت از دیگر دغدغه های این امام محله است. از این رو او با کمک گرفتن از خیرین و کمیته امداد از سال 1397 تاکنون 4 خانه را برای این خانواده ها خریداری کرده است. چند خانه نیز تعمیر شده است.

نمی شود که مدام جوانان را به ازواج دعوت کرد اما کاری برای تسهیل ازدواج آن ها نکرد، حاج آقای میررجب با درک این مهم برای تهیه جهیزیه برای خانواده های نیازمند اقداماتی در خور انجام داده است، او با کمک گرفتن از خیرین 75 جهیزیه کامل را برای این خانواده ها تدارک و به آن ها اهداء کرده است.

وی در خصوص کمک های شخصی خود در امور خیرخواهانه اینچنین تشریح می کند: برخی گمان می کنند ما روحانیون فقط توصیه به کمک می کنیم و از جیب خودمان هزینه نمی کنیم این در حالی است که من در طول یک سال 50 میلیون به طور شخصی هزینه کردم و همین امر سبب شده است تا اعتماد خیرین جلب شود.

این امام محله در ارائه خدمات اجتماعی به مردم پیشقدم بوده و مسجدی که امامتش را بر عهده دارد، مورد اقبال مردم است و این استقبال را نتیجه با مردم بودن می داند.

ارسال نظرات