۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۰۵۳

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۴ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش به ۹۷ دلار و ۲۱ سنت رسید.
به‌گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه به‌دنبال اطلاعیه شرکت آرامکوی عربستان مبنی‌بر آمادگی برای افزایش تولید نفت و همچنین ازسرگیری تولید در چندین سکوی نفتی خلیج مکزیک آمریکا کاهش یافت.
 
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 94 سنت معادل 0.96 درصد کاهش به 97 دلار و 21 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 88 سنت معادل 0.96 درصد کاهش 91 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.
 
امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد در صورت درخواست دولت آماده‌است تولید نفت را تا حداکثر ظرفیت 12 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
 
 وی گفت:«ما نسبت‌به توانایی خود برای افزایش تولید تا 12 میلیون بشکه در روز در صورت نیاز و به درخواست دولت یا وزارت نفت مطمئن هستیم». وی اضافه کرد برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین و بهبود صنعت هوانوردی تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی چین هستند تا روند تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا را بررسی کنند.

 قیمت نفت در هفته گذشته و به‌دنبال آسیب دیدن خطوط لوله و قطع تولید در چندین سکوی نفتی در خلیج مکزیک آمریکا بیش‌از 3 درصد افزایش‌یافته بود.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در روز جمعه اعلام کرد تعداد چاه‌های نفت آمریکا 3 حلقه در هفته گذشته افزایش‌یافته و به 601 رسیده‌است. تعداد چاه‌های نفت اولین نشانه تولید نفت آمریکا در آینده هستند.

عرضه نفت به بازارهای جهانی در آستانه اجرایی شدن تحریم نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا هنوز هم محدود است.

انتهای پیام/25

ارسال نظرات