۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۱۷۰۷۸

تلاش رسانه‌های صهیونیستی علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

تلاش رسانه‌های صهیونیستی علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تلاش رسانه‌های صهیونیستی علیه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، را جوسازی برای ندادن امتیاز به ایران در مذاکرات و اعمال تحریم‌ها دانست.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، طی روزهای اخیر رژیم صهیونیستی با تلاش برای ایجاد جنگ روانی در رسانه‌های دنیا سعی کرده اقدامات اخیر هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در راستای ساخت ساخت بمب اتم نشان داده و بنا بر همین ادعا تلاش می‌کند اینگونه القا کند که اقدامات و تحرکات ضد ایرانی‌ که انجام می‌دهد در راستای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اقدامات ایران در راستای حفظ منافع ملی و اقدام متقابل در کاهش تعهدات خود، تلاش رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد جنگ روانی و القای این موضوع که ایران به دنبال دسترسی به سلاح اتمی است، بیشتر شده و این در حالی است که سیاست قطعی ایران از دهه‌های گذشته در این مورد مشخص شده است.

در این توئیت صهیونیست‌ها فعالیت‌های مخفی خود در ساخت کلاهک هسته‌ای را کاملا طبیعی و صلح‌آمیز نشان داده و ایران را به عدم شفافیت متهم می‌کنند.

در این توئیت نیز یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی سعی دارد با سوءاستفاده و تحریف سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، جمهوری اسلامی را به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نشان داده و ایران را تهدید جهانی نشان دهد.

در همین راستا محمدصادق کوشکی استاد مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس گفت: رژیم صهیونیستی از حدود دو دهه قبل با همین رویکرد تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی را به‌ عنوان یک تهدید هسته‌ای برای منطقه و جهان نشان دهد تا بتواند مانع دستیابی ما به توانمندی هسته‌ای شود و در این دو دهه گذشته یک روز نبوده که مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص خطر ایران هسته‌ای برای صلح جهانی صحبت نکرده باشند.

وی افزود: طبعا وقتی‌ که صهیونیست‌ها ایران را به‌عنوان یک خطر هسته‌ای برای جهان تعریف می‌کنند، خودشان را هم به‌ عنوان مدافع اصلی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای معرفی کرده اند، پس آنچه که این روزها می‌شنویم هیچ چیز تازه و جدیدی نیست و دو دهه است که هر روز این سیاست ادامه دارد و هر بار به یک شکلی دیده می‌شود.

استاد مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران با اشاره تهدید‌های مقامات رژیم صهیونیستی گفت: آن‌ها قاعدتاً  به‌ خوبی می‌دانند که امکان حمله به ایران را ندارند و این موضوع را به شکل رسمی بارها گفتند که ما چنین امکانی نداریم و بیشتر به‌ دنبال بسیج افکار عمومی جهان و به طور ویژه بیشتر به فکر بسیج حکومت‌های اروپایی و تحریک آمریکا هستند تا باعث شوند که سخت‌گیری‌ها علیه جمهوری اسلامی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: این سخت‌گیری‌ها می‌تواند در حوزه تحریمی و... باشد. دلیل این‌ اصرار صهیونیست‌ها الان این است که در مذاکرات هیچ امتیازی درباره تحریم‌ها به ایران داده نشود، شاید در یکی دو هفته اخیر که بحث نهایی شدن مذاکرات مطرح می‌شود و آن‌ها این تبلیغات سنگین را انجام می‌دهند که آمریکا و اتحادیه اروپا در مذاکرات هیچ امتیازی به ما ندهند و بر اعمال تحریم‌ها پافشاری جدی کنند تا تحریم‌ها باقی بماند، که این مهم‌ترین هدفشان است.

کوشکی در ادامه افزود: صهیونیست‌ها هر موقع خرابکاری در ایران انجام دادند مسئولیت آن را رسماً به‌ عهده نگرفتند به‌ تدریج خودشان را مسئول این فعالیت‌ها نشان دادند اما الان چیزی که جدی‌تر است همین ممانعت آمریکا و اروپا از دادن امتیاز به ایران در حوزه تحریم‌هاست.

وی در پایان با تاکید بر سیاست قطعی جمهوری اسلامی در مورد سلاح هسته‌ای، تصریح کرد: در فتوا با درخواست کسی تغییری ایجاد نمی‌شود و سیاست و فتوای رهبر انقلاب از گذشته همین بوده است و باید توجه کنیم که فتوا یک بخشنامه اداری نیست که به درخواستی جابه‌جا شود بلکه نظر شرعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات