۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۱۷۰۸۵

با دنیا رابطه، گفت و گو و مذاکره می‌کنیم اما زیر بار ظلم نمی‌رویم

با دنیا رابطه، گفت و گو و مذاکره می‌کنیم اما زیر بار ظلم نمی‌رویم
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با دنیا رابطه، گفت و گو و مذاکره می‌کنیم اما زیر باز ظلم نمی‌رویم و تن به ذلت نمی‌دهیم، قرار نیست هر چه مذاکره‌کنندگان تحمیل کنند قبول کنیم چرا که از موضع قوت، قدرت و در نظر گرفتن منافع اقتصادی مردم مذاکره می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار فارس از قزوین، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهید رضا طاهرخانی از شهدای رسانه استان قزوین که در شهرستان تاکستان برگزار شد، خبرنگاران را حقیقت‌نگار، واقع‌نگار و مایه روشنگری مردم و انجام نقد از سوی آنان را لازم ذکر و خاطرنشان کرد: اگر انتقاد از مسئولان از روی خیرخواهی و مشفقانه باشد و برای اغراض و اهداف مختلف نباشد نوعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود چرا که هدف، به نوعی اصلاح جامعه و تشویق مسئولان برای انجام وظایف خود به نحو احسن است.

وی افزود: استان قزوین و شهرستان تاکستان افتخارات فراوانی دارند که با توجه به نزدیکی به هفته دولت باید به وجود شهید والامقام شهید رجایی اشاره کرد که اهل استان قزوین بود و با روحیه انقلابی‌گری و تعهد، معلم همگان شد و با افتخار اعلام می‌کرد که مقلد امام راحل است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: عده‌‎ای با تکبر و غرور در برابر امام می‌ایستادند اما شهید رجایی متواضعانه و فروتنانه به مقلد امام بودن افتخار می‌کرد و با مظلومیت به شهادت رسید.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های شهید لشگری آزاده ای که 18سال در اسارت زندان‌های رژیم بعث عراق بود، گفت: شهدا مردان مردی هستند که روحیه استقامت و پایداری داشتند و سالهای سال اسارت را تحمل کردند که نباید فراموش شان کنیم و در دنیای روزمرگی‌ها غرق شویم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سربلند و باعزت باشیم باید روحیه فداکاری را همواره تقویت کنیم و در عرصه‌های مختلف همچون زمان شیوع کرونا که عده‌ای جان خود را داوطلبانه و بسیجی‎‌وار به مخاطره انداختند تا جان دیگران نجات یابد، مدافع کشور باشیم.

 

اصلاح یارانه ها به نفع مردم است 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: دولت سیزدهم با آبروی خود موضوع اصلاح یارانه ها را اجرایی کرد، حداقل 30 سال بود که این موضوع بر زمین مانده بود و دولت‌های مختلف حاضر نشدند آن را اجرا کنند اما این دولت پذیرفت و از آبروی خود مایه گذاشت تا تغییراتی به نفع مردم ایجاد شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت سیزدهم در شرایط سختی دولت قبلی را تحویل گرفت؛ به ما اذعان می‌شد چگونه می‌خواهید نفت را بفروشید، چگونه می‌خواهید کشور را اداره کنید و با کرونا چکار می‌خواهید انجام دهید و واکسن را چگونه می‌خواهید تامین کنید، چگونه می‌خواهید با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید؟

وی افزود: با این وجود دولت پس از روی کار آمدن گام‌های بلندی دراین زمینه‌ها برداشت و توانست اوضاع را تا حدی به پیش ببرد و اقدامات خوبی به منصه ظهور برساند گرچه ضعف‌ها و کاستی‌هایی داریم و منزه نیستیم. 

حسینی تصریح کرد: مردم طی این سالها گلایه‌هایی داشتند که یکی از دلایلی این امر، وجود مسئولانی بود که اهل ریخت و پاش و حقوق‌های نجومی و اهل تجملات و تشریفات، برخی هم اهل سوءاستفاده از موقعیت خود و اهل اختلاس بودند، این موضوع به سرمایه اجتماعی آسیب زد و بر این اساس نیز دولت در تلاش است به وضعیت مردم بهبود ببخشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت در صحنه‌های مختلف در کنار مردم است و در بلایای طبیعی رخ داده در استان‌های مختلف همواره کنار مردم بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: دولت با سفر به 31 استان با کمترین هزینه و بیشترین تاثیر، با جدییت اولویت‌ها و کمبودها را احصا و مشکلات را پیگیری کرده که تاکنون برخی مشکلات در حال رفع شدن هستند.

حسینی اضافه کرد: ادعا نمی‌کنیم مشکلات کشور را حل کرده‌ایم اما باید گفت که گشایش‌های فراوانی حاصل شده و صادرات رونق یافته و طبق آمار و گزارش اخیر گمرک 213 درصد صادرات رشد داشته و دو برابر شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در یک سال خدمت خود توانسته تورم بی‌سابقه را کنترل کند و تحریم‌ها را دور بزند و فروش نفت را به نحو احسن انجام دهد این در حالی است که ماهانه 12 هزار میلیارد تومان دولت بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند و امسال هم باید پرداخت کند گرچه بدهی صندوق‌های مختلف هم باید توسط دولت پرداخت شود تا ورشکسته نشوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: در سال گذشته حداقل 20 درصد بودجه کشور خرج هزینه‌های عمرانی شد و پروژه‌های بالای 90 درصد داشتیم که در طی هشت سال قبل، اصلا دست نخورده‌ بودند و تکمیل نشده بودند که دولت برای اتمام آنها اهتمام دارد.

حسینی با اشاره به جنگ اوکراین و ایجاد بحران و تاثیر در دنیا افزود: با جلساتی که دولت برگزار کرد خرید گندم گران‌تر از سال‌های قبل انجام شد و حدود 7 میلیون تن گندم خریداری شده که در صورت نیاز، باز هم تامین می‌شود و در خصوص کالاهای اساسی هم مشکلی نداریم گرچه گرانی است و دولت تلاش می‌کند و همت خود را به کار بسته که این گرانی را کنترل کند.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است مشکلات کاهش یابد و رنج مردم را می‌داند و با روحیه مردمی و اخلاص در حال خدمتگزاری به مردم است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با دنیا رابطه، گفت و گو و مذاکره می‌کنیم اما زیر باز ظلم نمی‌رویم و تن به ذلت نمی‌دهیم، قرار نیست هر چه مذاکره‌کنندگان تحمیل کنند قبول کنیم چرا که از موضع قوت و قدرت و در نظر گرفتن منافع اقتصادی مردم مذاکره می‌کنیم. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: اینکه به سرعت در مذاکره به توافق نرسیدیم دلیلش این است که می خواستند شرایط خود را بر ما تحمیل کنند و هیچ تضمینی هم ندهند و تحریم‌ها باقی بماند در حالی که هر توافقی را که نتیجه و عایدی برای مردم ندارد را امضا نمی‌کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: ما هم می‌توانیم پول پاشی کنیم و درآمدها را بین مردم تقسیم کنیم اما چه کسی پاسخگوی شغل، تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری خواهد بود. 

وی در پایان بیان کرد: با توجه به خدمت نیروهای انقلابی در سه قوه، کوتاهی و ایجاد چالش و اختلاف پذیرفته نیست و همه در کنار هم و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری باید به مردم خدمت کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات