۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۱۷۲۰۸

رشته موسیقی شامل برون سپاری نمی‌شود و اینکه حذف شده کذب است

رشته موسیقی شامل برون سپاری نمی‌شود و اینکه حذف شده کذب است
از روز گذشته خبر حذف رشته موسیقی از یکی از هنرستان‌های شیراز خبرساز شد و همین موضوع سبب شد برخی رسانه‌های بیگانه آن را دستمایه انتشار خبرهای نادرست قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، ماجرا از این قرار است که 61 دختر رشته موسیقی یکی از هنرستان‌های شیراز اعلام کردند که دقایقی قبل از آغاز آزمون ورودی از سوی آموزش و پرورش به آن ها اعلام شده است که رشته موسیقی برای دختران به دلیل کمبود بودجه حذف شده است. 

والدین این دانش‌آموزان هنرستان موسیقی شیراز مدعی هستند در حالی آموزش و پرورش ادعا می‌کند که به خاطر کمبود بودجه رشته موسیقی را حذف کرده است که ثبت نام و آزمون برای پسران این رشته انجام گرفته است. 

در این خصوص معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شیراز به خبرگزاری فارس گفت: امروز گفت‌وگویی با خانواده‌ها داشتم و به آن‌ها اطمینان دادم که این رشته برای دختران حذف نشده است. 

فرشید قاسمی افزود: برخی از رشته‌ها باید سالانه از وزارتخانه مجوز بگیرند، مثل سازهای ایرانی و سازهای جهانی‌. 

وی عنوان کرد: ۲۳ خرداد ماه از وزارتخانه درخواست مجوز کردیم؛ اما به دلیل طولانی شدن نامه‌نگاری‌های اداری هنوز جوابی به دست ما نرسیده است. 

قاسمی در ادامه اظهار داشت: موضوع نداشتن بودجه منتفی است و در آموزش و پرورش بودجه نداشتن معنا ندارد؛ چراکه حق دانش آموزان است که در رشته مورد علاقه‌شان تحصیل کنند. 

وی گفت: امسال دستور داده شد تا برون‌سپاری، صرفا به جاهایی که آموزش در آن انجام می شود، منوط شود؛ پس صرفا در نظر گرفته شد که فقط فضاهایی که کیفیت آموزشی مناسبی دارند در مرحله برون سپاری به کمک آموزش و پرورش بیایند. 

قاسمی افزود: با این وجود رشته موسیقی شامل برون سپاری نمی‌شود و این موضوع که در برخی رسانه‌ها مطرح شده صحیح نیست. 

وی بیان کرد: طی ۱۰ روز آینده دانش‌آموزان می توانند در این رشته آزمون بدهند و دستورالعمل از سمت آموزش و پرورش طی این ۱۰ روز ارسال خواهد شد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/س

ارسال نظرات