۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۱۷۲۲۸
آیت الله موسوی جزایری در جمع طلاب جدیدالورود حوزه:

از سختی‌های مسیر هرگز نهراسید

از سختی‌های مسیر هرگز نهراسید
خوزستان_رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: طبیعت طلبگی همراه با تحمل سختی‌ها و مشکلات است؛ تحمل این سختی‌ها و مشکلات شیرین و لذت بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با طلاب جدید الورود مقطع دیپلم حوزه علمیه خوزستان و حافظان قرآن دوره شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بینات در مسجد اعظم اهواز دیدار کرد.

وی در ابتدای این دیدار خطاب به طلاب جدید الورود اظهار داشت: مسیری که شما در پیش گرفته‌اید، راه نوکری و سربازی حضرت ولیعصر (عج) و خدمت به اسلام است.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه طبیعت طلبگی همراه با تحمل سختی‌ها و مشکلات است، عنوان داشت: تحمل این سختی‌ها و مشکلات شیرین و لذت بخش است و بدانید که خداوند یاور و پشتیبان شماست، بنابراین از سختی‌های مسیر هرگز نترسید.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیه "وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ"، خاطرنشان کرد: خداوند وعده داده که هرکس به سمت او برود و سختی‌های و مشکلات مسیر را برای رضای الهی تحمل کند راه سعادت را به او نشان دهد.

وی افزود: بعضی از انسان‌ها درس می‌خوانند تا مدرکی بگیرند و با آن مدرک امرار معاش کرده و در جامعه به موقعیتی دست پیدا کنند و یا اینکه درس می‌خوانند تا تحسین دیگران را برانگیزند، ولی این انگیزه‌ها در شأن یک طلبه نیست و طلبه درس می‌خواند که اسلام شناس شود تا بتواند به جامعه خدمت کرده و مردم را هدایت و ارشاد کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در کنار درس، طلبه لازم است بیش از دیگران عبادت کرده و ذکر خداوند بگوید؛ همچنین باید در فعالیت‌های جهادی نیز حضور فعال داشته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان ضمن تشکر از حافظان قرآن دوره شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بینات، ابراز داشت: قرآن ضامن سعادت دنیا و اخرت انسان‌ها می‌باشد و لازم است بیشتر به این کتاب آسمانی اهتمام ورزید. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات