۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۷۳۱۶

16 درصد مشترکان در شهر دماوند پرمصرف و سه درصد بد مصرف هستند

16 درصد مشترکان در شهر دماوند پرمصرف و سه درصد بد مصرف هستند
مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با بیان اینکه آب شرب شهر دماوند به حالت پایدار رسیده است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، 16 درصد مشترکان در شهر دماوند پرمصرف و سه درصد بد مصرف هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از دماوند، رحمت‌الله محمدی، مدیرعامل آب و فاضلاب شرق استان تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عذرخواهی از شهروندان شهر دماوند که بر اثر سیلاب اخیر دچار قطعی آب شرب در ساعاتی از شبانه‌روز شدند، با اشاره به عوامل این مشکل اظهار کرد: در دهه نخست ماه جاری، سیلاب در اکثر شهرها و روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب شرق استان تهران اتفاق افتاد که یکی از این شهرها، دماوند بود.

وی افزود: سیلابی که در منطقه دماوند اتفاق افتاد، موجب ایجاد خسارت به منابع تأمین، تجهیزات و تأسیسات آب شرب شهر دماوند شد؛ در این زمینه، احیای منابع تأمین و تجهیزات مستلزم زمان بود که همکاران ما به‌طور 24 ساعته وارد عمل شدند تا توانستیم ظرفت یک هفته چاه‌ها، تجهیزات و تأسیساتی که بر اثر سیلاب آسیب دیده بودند، احیا، بازسازی و وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: عامل دوم تشدید کاهش تأمین آب شرب، این بود که منطقه دماوند به لحاظ آب و هوای جذابیت‌هایی دارد و جمعیت‌پذیری بسیار بالایی دارد که همین امر به خصوص در ایام تعطیل باعث شد که ساکنان دائمی شهر دماوند با کمبود آب مواجه شوند.

محمدی ادامه داد: عامل سومی که باعث کاهش آب شرب در شهر دماوند شد، استفاده بی‌رویه آب شرب در امر غیرشرب نظیر آبیاری باغات، شست‌وشوی خودروها و خیابان‌ها، پر کردن استخرها توسط برخی شهروندان بود؛ در این راستا، طبق بررسی‌های انجام شده، ۱۶ درصد مشترکان در شهر دماوند پرمصرف و سه درصد بد مصرف هستند.

وی تصریح کرد: مفهوم پرمصرف به معنی این است که مشترک الگوی مصرف ۱۴ مترمکعب در یک ماه است را رعایت نمی‌کند و مشترکانی که دو برابر الگو، آب مصرف می‌کنند، بد مصرف به شمار می‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شرق استان تهران با بیان اینکه با اقدامات انجام شده، وضع آب شرب دماوند به حالت پایدار رسیده و دیگر قطعی آب دیگر نداریم، اضافه کرد: به منظور رفع کمبود آب شرب شهر دماوند، حدود ۱۹ درصد حلقه چاه آب که متعلق به سایر دستگاه‌ها یا بخش خصوصی بود شناسایی و جهت تأمین کمبود وارد مدار شبکه آب‌رسانی کردیم.

انتهای پیام/67015/

ارسال نظرات