۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۱۷۴۸۲
امام خمینی خطاب به فرماندهان سپاه:

اگر سپاه نبود کشور هم نبود

اگر سپاه نبود کشور هم نبود
امام خمینی در بیست و نهم مرداد ماه سال ۵۸ در بیاناتی خطاب به دو عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کردند که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در ۲۹ مردادماه سال ۱۳۵۸ امام راحل در بیانات خطاب به دو عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کردند که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

در ۴۳ سال قبل در چنین روز‌هایی هزاران نفر از عناصر حزب بعث عراق و گروهک‏‌های ضدانقلاب وابسته به بیگانگان، از جمله کومله، فداییان خلق و حزب دموکرات کردستان، در مرداد ۱۳۵۸ به شهر پاوه در منطقه کردنشین استان کرمانشاه هجوم آورده و آن را تصرف کرده و دست به جنایت‏‌های شنیع زدند. این فاجعه خونین با عکس‏‌العمل شدید امام راحل مواجه شد. با فرمان ایشان در ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ شمسی، نیرو‌های سپاه، ارتش و بسیجی به فرماندهی شهید دکتر چمران به منطقه اعزام شدند.

در جلد ۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۱۴ بیانات امام راحل در روز ۲۹ مردادماه سال ۱۳۵۸ مطابق با بیست و ششم رمضان سال ۱۳۹۹ اینگونه آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم‌

من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید. سلام مرا به همه برسانید. من از همه شما متشکرم. من به همه دعا می‌کنم. اوضاع ان شاء الله به تدریج درست می‌شود؛ نارضایتی‌ها رفع می‌شود. خطرْ مملکت را تهدید نمی‌کند، زحمت ما را فراوان می‌کند. آنها را سرکوب می‌کنیم. باید بیشتر کار کرد؛ باید بیدار بود. اوضاع مملکت خوب می‌شود و این طور نمی‌ماند. به دولت دستور می‌دهم سریعاً به کارهای شما رسیدگی کند و بودجه‌تان را هر چه زودتر بپردازد. خداوند همه شما را تایید کند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌

حالا سوال اینجاست که رسانه‌ایی مانند جماران که روزانه به بازنشر پیام ها و بیانات امام راحل اهتمام دارد، چگونه بیاناتی با این اهمیت بالا در روز ۲۹ مردادماه سال ۱۳۵۸ را فراموش کرده و فقط به صورت گزینشی تعدادی از توصیه های امام خمینی (ره) به برخی از فرماندهان سپاه را در روزهای خاص منتشر می‌کند!؟

ارسال نظرات