۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۷۱۷۴۹۰
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست حجاب از منظر امامین انقلاب برگزار شد

نشست حجاب از منظر امامین انقلاب برگزار شد
نشست تخصصی «حجاب از منظر امامین انقلاب» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «حجاب از منظر امامین انقلاب» با حصور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست تخصصی حجت الاسلام سیدعباس سیدنژاد (دبیر ستاد عفاف و حجاب حوزه های علمیه کشور) ، سرکار خانم سایری (مدیر مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها و دبیر طرح عفاف و حجاب استان قم) و همچنین سرکار خانم شریفی (عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان) به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام سیدنژاد با اشاره به انتخاب موضوع نشست اظهار داشت: امروزه متأسفانه برخی از روشنفکر مآب ها وقتی مسئله ای درباره حجاب مطرح می شود به دیدگاه ها و نظر امامین انقلاب اسلامی استناد می کنند و به گونه‌ای اندیشه‌های آنان را مورد تحریف قرار می‌دهند؛ از این رو برگزاری چنین نشست‌هایی بسیار ضروری و لازم است.

دبیر ستاد عفاف و حجاب حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به تفاوت دیدگاه ها و شیوه های رفتاری رهبر انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: تفاوت روش های امامین انقلاب در برخی از امور، امری طبیعی است و طبیعتا روش های افراد با همدیگر متفاوت است؛ چراکه سبک رفتاری امام خمینی(ره) با سبک امام خامنه ای (مدظله العالی) تفاوت دارد و این تفاوت ها با توجه به شرایط و اقتضائات زمان و مکان است.

در ادامه نشست حجاب از منظر امامین انقلاب، سرکار خانم سلیمه سایری اظهار داشت: از نگاه دین و بزرگان اسلام زنان در خانواده و اجتماع از اولویت خاصی برخوردار هستند و این اولویت از این جهت است که ظرافت زنان بیشتر از مردان است و بیشتر آسیب پذیر هستند و باید مورد حفاظت قرار گیرند.

وی در ادامه به تفاوت دیدگاه جامعه اسلامی و جوامع غربی پرداخت و خاطر نشان کرد: تفاوت جامعه اسلامی با دیگر جوامع بشری از این جهت است که اسلام به زنان -برخلاف دیدگاه های غربی که نگاه ابزاری به زنان دارند- نگاه عادلانه و بسیار متفاوتی دارد و زنان را همکار مردان در تمامی ابعاد زندگی می شمارد.

در ادامه این نشست تخصصی سرکار خانم معصومه شریفی اظهارداشت: در مسئله حجاب اگر پوشش را که به معنای ساتر بودن است به جای حجابی که به معنای مانع بودن در جامعه معنا شده، استفاده کنیم شاید بهتر باشد؛ حجاب، حیا و عفاف یک مقوله فطری و ذاتی در بشر است و همه مردم حیا و عفاف را دوست دارند.

وی در ادامه افزود: در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) با صدور این بیانیه نقشه دشمنان اسلام را نقش برآب کرد و اگر زنان جامعه ما این بیانیه را با دقت مورد مطالعه قرار دهند جایگاه و نقش خود را در جامعه اسلامی خواهند شناخت.

ارسال نظرات