۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۵۰۲
استاندار کرمانشاه:

برنامه های گرامیداشت شهدا باید مردم محور انجام شود

برنامه های گرامیداشت شهدا باید مردم محور انجام شود
کرمانشاه ـ امیری مقدم گفت: با موضوع شهدا کسی حق ندارد بازی سیاسی کند، برنامه های گرامیداشت شهدا بیشتر مردمی محور باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از مهمترين فعاليت های فرهنگی و سدی در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان دانست و اظهار داشت: امروز اقتدار کشور را مدیون از جان گذشتگی و ایثار نیروهای مسلح هستیم.

استاندار کرمانشاه افزود: در این شرایط اگر یاد و خاطره شهدا را زنده نگهداریم در واقع چشم طمع دشمنان را کور کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: حق شهدا تنها سرکشی و دلجویی از خانواده آنها نیست بلکه اصل این است که بر اساس سیره و منش آنها عمل کنیم و اگر مدیران و مسئولان عکس شهدا را در محل کار نصب می کنند نباید برعکس شهدا عمل کنند.

امیری مقدم گفت: شهدا را باید ناظر به اعمال خود ببینید، شهدایی همچون شهید سلیمانی با عمل خود که چهره قلبی در کشور و جهان شدند و امروز تک تک آنها افتخار برای میهن اسلامی هستند.

استاندار کرمانشاه ایثارگری، جهاد، اخلاق مدار بودن و ولایتمداری را از فضایل اخلاقی شهدا عنوان کرد و بیان داشت: ضروری است مدیران و کارمندان در ادارات راه و منش شهدا را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از مصداق های جهاد تبیین شناساندن سیره و منش شهدا به نسل آینده است.

امیری مقدم افزود: ضرورت دارد خانواده شهدا را تکریم کنیم و دستگاه‌های اجرایی حداقل سالی یکبار از خانواده شهدا دلجویی کنند و این کار را تنها به خاطر پرکردن برگه عملکرد نباشد و اگر مدیر و یا مسئولی در این راه کوتاهی کند، پذیرفته نیست و یک نمره منفی برای آنها محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به لزوم برگزاری یادواره شهدا به بهترین نحو اشاره کرد و اظهار داشت: یادواره ها باید در شان شهدا برگزار شود و از این به بعد در استان یادواره ای برگزار نخواهد شد مگر در شان خانواده شهدا باشد.

وی بیان داشت: ساماندهی مزار شهدا به عنوان اسطوره های قهرمان ملی کشور امری مهم است و باید همواره غبار روبی و شستشوی آنها به صورت هفتگی صورت بگیرد.

امیری مقدم گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه خود نسبت به جدا سازی موضوعات وصیت نامه شهدا اقدام کنند و آن را تبدیل به کتابچه کنند.

وی در خصوص ارائه رایگان خدمات شهری به خانواده های ایثارگران، بیان داشت: با موضوع شهدا کسی حق ندارد بازی سیاسی کند، برنامه های گرامیداشت شهدا بیشتر مردمی محور باید انجام شود./1400/

ارسال نظرات