۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۱۷۵۵۰
دبیر ستاد عفاف و حجاب مطرح کرد؛

قانون و کار فرهنگی دو بال ترقی و حفظ حجاب در جامعه اسلامی

قانون و کار فرهنگی دو بال ترقی و حفظ حجاب در جامعه اسلامی
حجت الاسلام سیدنژاد با بیان اینکه چادر باید لباس ملی باشد، گفت: متأسفانه در بستر عفاف و حجاب از مسأله مدیریت اقدامی به مدیریت اعلامی رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد دبیر ستاد عفاف و حجاب حوزه های علمیه کشور در نشست حجاب از منظر امامین انقلاب که در محل خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت:  سیره اخلاقی رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) در حوزه حجاب را باید تبیین کرد.

وی افزود: پس از انقلاب عرصه هایی جدیدی مثلا در تحصیلات عالیه و ورزش برای بانوان به وجود آمد که چه بسا اگر امام عظیم الشأن هم اکنون در بین ما بودند همان نظری را اعمال می کردند که هم اکنون رهبر معظم انقلاب دارند.

دبیر ستاد عفاف و حجاب حوزه علمیه با اشاره به عناصر نفوذی در کشور و انقلابی نماهای ضد انقلاب تصریح کرد: در سال های آینده بحث حجاب آقایان بروز و ظهور بیشتری پیدا خواهد کرد که این هم یک دام خواهد بود.

 حجت الاسلام سیدنژاد با اشاره به سیره امامین انقلاب در عفاف و حجاب تصریح کرد: امامین انقلاب در بحث حجاب و عفاف، هم قائل به کار فرهنگی و هم الزام حاکمیتی بودند؛ قوانین و کار فرهنگی، دو بال ترقی و حفظ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است.

قانون و کار فرهنگی دو بال ترقی و حفظ حجاب در جامعه اسلامی

دبیر ستاد عفاف و حجاب حوزه های علمیه کشور بزرگترین معضل در حجاب و عفاف را قانونگذاری برشمرد و بیان کرد: دو مصوبه متعلق به شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که وظایف نهادها و سازمان ها در قبال حجاب و عفاف تبیین کرده است، اما قوانین الزامات اجرایی ندارد و اصلاً قانون جامع و کاملی که جوان تکلیفش را در این حوزه بداند را نداریم.

حجت الاسلام سیدنژاد با انتقاد به اینکه حاکمیت، دولت ها و سازمان ها، حوزه علمیه را یک نهاد ارشادی می‌دانند، عنوان کرد: حوزه علمیه باید جایگاه مادری کشور را داشته باشد، اما در حال حاضر در مباحث فرهنگی کشور جایگاهی به وسعت خود ندارد هر چند با حضور آیت الله اعرافی تغییرات بزرگی حاصل شد.

وی در پایان با بیان اینکه در بستر عفاف و حجاب از مسأله مدیریت اقدامی به مدیریت اعلامی رسیده ایم، اظهار کرد: متاسفانه در موضوع فرهنگی حجاب فقط به مصاحبه و اظهارنظر رسیده ایم که این حلال است و فلان چیز حرام است.

ارسال نظرات